Navnløs Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei, Jeg er en student som studerer Studiespesialisering 2. klasse VGS. I det siste har jeg tenkt ganske mye på hva jeg skal bli videre i livet. Etter MYE leting på forskjelle utdanninger og yrker, har jeg kommet på en konklusjon at jeg vil jobbe som en av disse 2: Tømrer eller Betongfagarbeider. Men, probleme nå er at, for å bli en Tømrer eller Betongfagarbeider skal mann ha gått på bygg og anlegg linjen på VGS.. Men jeg var ikke sikker på hva jeg skulle bli før jeg valgte Studiespesialisering.. Og nå har jeg veldig lyst til å bli en Betongfagarbeider eller Tømrer, men jeg kan ikke tenke meg å begynne på VGS (Bygg og anlegg) en gang til på nytt... Så, spørsmålet mitt er; Har jeg fortsatt mulighet til å utdanne meg til en av disse 2 yrkene? Er det enno rsituniveet eller noe hvor jeg kan lære disse yrkene? Eller er jeg for sent? :/ Lenke til kommentar
Hvitetennposer Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Kan du eventuelt ta disse fagene som privatist? Ta kontakt med rådgiver på skolen din og snakk med h*n om dette, da vil du helt sikkert finne ut hva mulighetene dine er. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Du er ikke student, men elev. Du studerer ikke. Ordet student og studere brukes kun i høyere utdanning. 1 Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Eg jeg kjenner fant ut at han ville bli elektriker året han gikk i 3. klasse på vgs. Han har nå begynt å lære og skal gå i lære i 3 år istede for 2, så ja det skal være mulig Vet ikke helt hvem han kontaktet osv, men kanskje rådgiver vet om noen muligheter? Lenke til kommentar
comadore Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei, Jeg er en student som studerer Studiespesialisering 2. klasse VGS. I det siste har jeg tenkt ganske mye på hva jeg skal bli videre i livet. Etter MYE leting på forskjelle utdanninger og yrker, har jeg kommet på en konklusjon at jeg vil jobbe som en av disse 2: Tømrer eller Betongfagarbeider. Men, probleme nå er at, for å bli en Tømrer eller Betongfagarbeider skal mann ha gått på bygg og anlegg linjen på VGS.. Men jeg var ikke sikker på hva jeg skulle bli før jeg valgte Studiespesialisering.. Og nå har jeg veldig lyst til å bli en Betongfagarbeider eller Tømrer, men jeg kan ikke tenke meg å begynne på VGS (Bygg og anlegg) en gang til på nytt... Så, spørsmålet mitt er; Har jeg fortsatt mulighet til å utdanne meg til en av disse 2 yrkene? Er det enno rsituniveet eller noe hvor jeg kan lære disse yrkene? Eller er jeg for sent? :/ Du har et par valg. Fullføre VGS og bli "hjelpearbeider" eller gå direkte i læretid. Hvis du er ferdig med VGS. Blir det ca 3,5år læretid. Som hjelperarbeider ca 5år før du tar fagbrev. Evt kan du begynne som hjelpearbeider/lærling med en gang om du finner bedrift ;)læretid blir sikkert 4år da. Personlig ville jeg anbefalt at du blir lærling med en gang hvis du er sikker. Jeg har tatt VGS+1år i militæret og 3år på høyskole og tok deretter nå 3mnd som betongfaglæretid. Men fant ut at jeg kan ikke være lærling i 3,5år grunnet lite inntekt osv. Er noe HELT annet som 18-19åring og gjerne være ferdig med utdannelsen når du er 20-22år med leilighet osv! Heldig hvis du vet hva du vil bli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå