Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Du er riv ruskende gal Joachim! skoler med 10 000 elever i bykjernene? Tenk hvor langt mange må reise! Du har jo ett helt difust forhold til penger, 8-10000,- året er ikke mye? For mange, ja for de fleste er det det! Og hvorfor må en skole legges ned om den går i minus? Du er klar over at en Høyre/FrP styrt kommune vil utrnytte dette og overføre for lite penger til skolene, dermed må skolene legges ned og private tar over driften. All hail to the free market! Angående drikkeing på UH møter, så har jeg innside informasjon fra en kompis som er medlem av UH. UH lokker nye medlemmer med gratis Øl på ett utested i byen, og møtene ble brukt som forspill til festen. Med tanke på at UH står ganske sterkt her i byen er det oppsiktsvekkende. Men dere er heldigvis ikke værre enn FpU, sommerleirene deres er jo rene fylleslagene hvor partitoppen tar for seg av fruktfatet med ungpiker som har blitt lokket med i FpU på naschpiel tidligere i uka. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 La oss ta utgangspunkt i at en gjennomsnittlig familie tjener 400 000 kroner (mulig det er lavt, men det liker du vel godt?) 10 000(inkludert bøker) blir da 2,5 % av familiens budsjett. Mye? Høyre/FrP komuner har klart å privatisere! Det er kjempebra! Ja vel, du sier så. Gratis øl stemmer vel forsåvidt, men vi snakker ikke om så ville fester som olsen vil ha det til! UH-festene pleier å bli bra de, men de er jo ikke i regi av Unge Høyre de da... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Sorry, en gjennomsnittsfamilie tjener godt under 400 000 etter skatt. Påstanden min om at du har ett sykt forhold til penger bekreftet du nettopp. Jeg tror gjennomsnittsfamilien tjener under 300 000 netto i året. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 300 000 i netto og 10 000 i skolepenger tilsvarer da ca. 3,4 % (hoderegning...) Dette bør de aller fleste familier klare å avsette. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 ehm! Husk skatt! Og når du først er igang, kan du trekke fra klær, studielån, huslån, lån på bil, forbrukslån, avis abb, mat, strømregning. Ja, også kan du plusse på barnebidrag. Hvor mye tror du man sitter igjen med? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 hva betyr netto? det blir sikekrt en del prosenter med alt det andre også, men det er uinterresant. Under fem prosnet av inntekten sin klarer de aller, aller fleste å offre for sine barn Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Mer enn nok til å betale privatskole! Særlig når man nettopp har etablert seg og sitter med et svært huslån. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 10 000 er ikke mye penger i dagens samfunn Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kanskje ikke i ditt samfunn nei Se deg litt rundt. Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hva betyr netto? Er det eit seriøst spørsmål?? I så fall, så kan eg jo komme til din unnsetning Netto lønn er f.eks det du sitter igjen med av lønn etter staten har tatt sitt. Netto fortjeneste, er det du i virkligheten har tjent ved ein handel, dvs etter avgifter er trukket i fra. Netto, kan og bety å være naken, så ikkje la deg lure viss ein gammel gris kjem å tilbyr deg 50 kr for å sjå deg i netto'n Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 10 000 er ikke mye penger i dagens samfunn 10 000 kroner er uendelig masse penger. For 10 000 kroner kan mennesker overleve mange måneder... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hva betyr netto? Er det eit seriøst spørsmål?? I så fall, så kan eg jo komme til din unnsetning Netto lønn er f.eks det du sitter igjen med av lønn etter staten har tatt sitt. Netto fortjeneste, er det du i virkligheten har tjent ved ein handel, dvs etter avgifter er trukket i fra. Aj, lenge siden skoletiden gitt, jeg skrev netto lenger oppe, men mente brutto en elelr annen plass mente jeg nok netto også. jeje shit happens, meningen er den samme. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 10 000 kroner er uendelig masse penger. For 10 000 kroner kan mennesker overleve mange måneder... Hvis du skal LEVE så holder ikke 10 000 kr lenge. Herre, bare forsikring på bilen kommer på 10 000 thank to mister sosialdemocratic! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Man trenger ikke bil for å leve. Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Lurer på hvordan JoachimR hadde klart seg hvis han skulle bo for seg selv, og uten noen pengestøtte fra pappa. Tror han kanskje da kunne fått øynene opp for hvor mye penger 10 000,- faktisk er. De fleste familier har to barn og som jeg har nevnt tidligere så vil da 10-årig grunnskole komme på ca. 300 000 med privatskole og bøker. Dette er masse penger. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Man trenger ikke bil for å leve. Word! Reis kollektivt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Vi betaler jo allerede for skolen her i Norge, nettopp via skatten. Og dette er jo et system som fungerer meget bra, etter hva jeg har erfart etter knappe 13 år i den offentlige skole. Ikke noe poeng å måtte få en ekstraskatt på 10 000,- bare for å bevise at man er villige til å la barna lære. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Ja vel.. Jeg synes jo man da heller skal senke skatten, og la folk få bestemme mer selv. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Bestemme hva selv? om ungene skal få utdannelse eller ikke? Om ungene skal få bra eller dårlig utdannelse? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 om barna skal få god eller dårlig utdannelse. Alle skal selvsagt få utdannelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå