Gå til innhold

Bør ungdom engasjere seg i politikk?

Anbefalte innlegg

Fordi om eg er dypt uenig i noen av utsagnende dine så synest eg det er bra at du engasjerer deg! Ingen ting er verre en folk som gir F i politikk og synes det er kjedelig. Folk som ikke bryr seg forstår som regel ikke hvor mye politikk berører dem.

Syns det er bra at en engajserer seg samme hva du mener(så lenge det ikke er for rasisme :grumpy: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det snakk om å legge ned skolen vår...

Vi har selvfølgelig satt igang en underskriftskampanje mot dette, og da den hadde vært gjennom hele klassen, var det én som ikke hadde skrevet under. Da han ble spurt hvorfor, svarte han: "Næh, jeg gadd lissom ikke..."

Hurra for å engasjere seg.

Lenke til kommentar
Nå er det snakk om å legge ned skolen vår...

Vi har selvfølgelig satt igang en underskriftskampanje mot dette, og da den hadde vært gjennom hele klassen, var det én som ikke hadde skrevet under. Da han ble spurt hvorfor, svarte han: "Næh, jeg gadd lissom ikke..."

Hurra for å engasjere seg.

Ja... det som jo hadde vært _meget_ underholdende, ville ha vært om skolen faktisk ble lagt ned, og folk da hadde ment at denne "late" karen hadde noe skyld i det. :lol:

Lenke til kommentar

Jeg forstod ikke hva du mente med "Men dersom den bruker mer enn 10 % mer enn budjstert på annet enn oppusing, er det ikke lønnsomt."

Uansett, en offentlig skole skal ikke gå med overskudd, den skal ikke være økonomisk lønnsom. Den skal gå i null.

Lenke til kommentar

SPM: Bør ungdom engasjere seg i politikk?

Ja, ungdom bør engasjere seg i politikk og jeg vil si at det er ekstremt mange som gjør det. Selv er jeg det dere helt sikkert definerer som ungdom siden jeg bare er 15 år gammel og jeg ble medlem i et politisk parti når jeg fylte 13 år. Jeg vil si at ungdom engasjerer seg mer enn det dere voksene tror, men det er ikke alle som ønsker å bli medlem i politiske partiet da dette er masse kjedelige møter mener mange, men jeg kan fosikre alle om at å være politiksk aktiv er kjempegør!

Ungdom engasjerer seg!!!

Lenke til kommentar
jeg kan fosikre alle om at å være politiksk aktiv er kjempegør!

Ungdom engasjerer seg!!!

Jepp, på UH møter og sommerleire drikker man seg dritings, og hvis du er veldig ordentlig og kler deg skikkelig hvitsnippete og svarer "riktig" på en oppgave kan du bli sendt på ELITEKURS! Dit er det bare de beste UH'erne som kommer.

På RU, SU og AUF møter og sommerleire diskuterer man politikk, planlegger studiesirkler og aksjoner og driver med kulturelle morrssomheter ;)

Lenke til kommentar
@ DrDoogie: Er ikke snakk om at han hadde noe skyld i det, det er bare begrunnelsen for hvorfor han ikke gadd. Topic er nemlig son følger: "Bør ungdom engasjere seg i politikk?"

Joa.

I teorien skal jo demokratiet fungere ved simpelt flertall da, dvs. at om 100 stemmer for og 101 stemmer mot, så "vinner" de 101.

Så hvis alle andre enn 1 stemte for, såh...

Men det er alltid morsomt å trekke litt i folk hva angår demokrati og prosessene deromkring. Har man en skikkelig gammel gubbe foran seg på en pub (du vet, en av dem som "bygde landet" :lol: ), da kan man fort piske opp stemningen med litt refleksjoner rundt valgdeltakelse og utfall etc.

:D

Lenke til kommentar
....... Klarer ikke de det, bør skolen legges ned.

HAHAHAHAHA.....nevn en skole som går med overskudd (dvs uten statsstøtte av noen karakter) i et hvilket som helst land!

(PS. Nytter ikke med private skoler i Usa og i vesten generelt).

Nå har formålet med skole noe annet enn å gi overskudd likt det en bedrift f.eks.

Lenke til kommentar

Veldig som du skal henge ut UH da? Har du vært på et UH møte siden du har så god informasjon?

Sannheten er at det her ikke er snakk om særlig med rikking. ikke mer enn i andre partier! Unge Høyre sender ganske riktig en del på elitekurs. det er hyggelig!

Det finnes private skoler som ikke mottar et øre statstøtte og som går i overskudd.

Offentlige skoler bør legges ned om de går i minus av andre årsaker enn oppusning. oppussing godtar jeg også. Men underskudd bør gjøre at skolen legges ned.

Lenke til kommentar

Offentlige skoler bør legges ned om de går i minus av andre årsaker enn oppusning. oppussing godtar jeg også. Men underskudd bør gjøre at skolen legges ned.

så hvis alle de offentlige skolene blir nedlagt (for ingen går jo i overskudd), hvem skal betale for skolegangen? Staten? I såfall vil man være tjent med at de offentlige skolene går litt i minus. Eller mener du at skolegang ikke bør være en menneskerettighet, og at det er greit at det bare er de med feitest lommebok som får gå på skole?

Lenke til kommentar

mN kunne opprettet store skoler med 10 000 elever i sentrum av byene synes jeg! Og de lfeste har råd til privatskoler, det er ikke snakk om mer enn fra 8-10 000 i året...

utdanning er en menneskerett, men på den måten ville man luket bort de uinterreserte som finnes på offentlige skoler... man kunne jo innføre at alle skulle kjøpe egne skolebøker... Sluppet mange bråkemakere på den måten!

Lenke til kommentar
mN kunne opprettet store skoler med 10 000 elever i sentrum av byene synes jeg! Og de lfeste har råd til privatskoler, det er ikke snakk om mer enn fra 8-10 000 i året...

utdanning er en menneskerett, men på den måten ville man luket bort de uinterreserte som finnes på offentlige skoler... man kunne jo innføre at alle skulle kjøpe egne skolebøker... Sluppet mange bråkemakere på den måten!

skal vedde på at det er mange flere som er interreserte i å lære på offentlige skoler en det er på de fleste privatskoler. Og faktisk er 8-10 000,- masse penger for de fleste, spesielt hvis man har flere barn. Og skolebøker kommer i tillegg. Med andre ord, hvis man har to barn vil man måtte punge ut med like under 30 000 kroner i året for skolegang. En tiårig grunnskole ville komemt på ca. 300 000,-..... Men dette er vel ikke mer en du får i ukelønn....?

Lenke til kommentar
Spørsmål: Bør ungdom engasjere seg i politikk?

svar: Nei .. få ungdom vet nok om det til å ha rett til å si noe ..

PS: jeg har varslet mod om tråden og ber om å få den steng pga rasistike utsagnet til JoachimR

Fint. Da slipper jeg.

Forøvrig synes jeg det er greit hvis noen involverer seg, men ikke for mange. Jeg har ikke erfaring nok synes jeg. Men noen har. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...