Gå til innhold

Bør ungdom engasjere seg i politikk?

Anbefalte innlegg

Fra nå av blir det konsekvent "neger", "sotmann" og høvding. Besøk forøvrig www.nigrid.net for de som har såpass takhøyde at de tør kalle en spade for en spade. :( Skal man snart ikke kunne si tater, sigøyner, vandal, slaver etc.. for noe sprøyt!

Hadde ikke det vært for at jeg var i mot vold så hadde jeg slått deg ned med en gang jeg hadde hørt deg bruke et av de uttrykkene der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kongeside... din halvslaver!
Klart jeg er halvslaver. Og jeg tar meg ikke nær av det. Ser ingen grunn til at ord som slaver skal være negativt belastet, kanskje emd unntak av at slaverne falt så lett for den kommunistiske løgnen. Men det har vel stort sett med sosiale og demografisk/historiske forskkjeller å gjøre.
Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at ord som slaver skal være negativt belastet, kanskje emd unntak av at slaverne falt så lett for den kommunistiske løgnen.

Slaver er et veldig negativt ladet ord. Ikke spill dummere enn du er. Skulle nesten likt å se deg som slave, hadde det ikke vært for at jeg var imot slik en undertrykking.

Når var det slaver falt for hvilken kommunisisk løgn?

Lenke til kommentar
Slaver er et veldig negativt ladet ord. Ikke spill dummere enn du er. Skulle nesten likt å se deg som slave, hadde det ikke vært for at jeg var imot slik en undertrykking.
Hvordan klarer du å koble folkegruppen "slavere" med det å være slave? Jeg ser ingen kobling.
Når var det slaver falt for hvilken kommunisisk løgn?
1917 til ca 1989
Lenke til kommentar

1.Slaver er et veldig negativt ladet ord. 2.Ikke spill dummere enn du er. 3.Skulle nesten likt å se deg som slave, hadde det ikke vært for at jeg var imot slik en undertrykking.

1. Jeg mente ikke min uttalelse som direkte negativ. Takler Fiskepinna betegnelsen "slaver", eventuellt "halvslaver", ser jeg ikke at hans uttalelser blir selvmotsigende.

Jeg mener, hva er egentlig galt med å bruke merkelappen "neger" om mørkhudete?

*shrug*

Ord er til for å brukes.

2. Den uttalelsen blir litt bisk, etter mitt syn.

3. *shrug*. Her mister jeg tråden. Er det noe jeg har gått glipp av?

EDIT:

Ok, Toolshed kobler den europiske folkegruppen "slaverne" mot betegnelsen "slave", som i "slavene i Amerika". Eller?

Lenke til kommentar

Bare for å klare opp litt i hva jeg synes er ok å bruke:

Neger. Grei betegnelse på mørkhudede med afrikansk opphav.

Japse. Grei betegnelse på folk med skeive øye fra Honshu elelr Hokkaido eller der omkring.

Slaver. Grei betegnelse på mennesker som helt eller delvis stammer fra den slaviske folkrase (jeg bruker raser med overlegg her).

Muhammedaner/muslim. Grei betegnelse på en som helt eller delvis bekjenner seg til alla.

Lapp. Helt grei betegnelse på en som kjører shotter på vidda og er stolt av det.

Radiss: Helt grei betegnelse på en som er misførnøyd med alt og alttid kan minst 6 eller 7 sitater av Marx på rams.

Lenke til kommentar
Neger. Grei betegnelse på mørkhudede med afrikansk opphav.

Japse. Grei betegnelse på folk med skeive øye fra Honshu elelr Hokkaido eller der omkring.

Slaver. Grei betegnelse på mennesker som helt eller delvis stammer fra den slaviske folkrase (jeg bruker raser med overlegg her).

Muhammedaner/muslim. Grei betegnelse på en som helt eller delvis bekjenner seg til alla.

Lapp. Helt grei betegnelse på en som kjører shotter på vidda og er stolt av det.

Radiss: Helt grei betegnelse på en som er misførnøyd med alt og alttid kan minst 6 eller 7 sitater av Marx på rams.

Morsom den med "raddis". Må si jeg lo godt av den.

Er ikke helt med på hvorfor du drar inn muslimer her. De er vel ikke særlig annerledes enn kristne, buddhister eller jøder.

Lenke til kommentar

nigrid.net= genialt:

Gebrokkolizer:

Hei, jeg heter JoachimR og kommer fra Oslos beste vestkant. På fritiden liker jeg å gå i bandana og sjekke jenter. Dessuten er pappa styrtrik. Jeg bare nevner det, men jeg liker ikke å skryte av det.

Blir til:

Hei, jai het JoachimR og kommer fra Gronlands beste vestkant. På fritidet liker jai å gå i bandana og sjekke caber. Dessotet vara pappa styrtrik. jai bare nevner det, men jai liker ike å skryte av det.

Lenke til kommentar
nei vel, muslimer og jøder er det samme??? :wow:

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa bare at hvis du skal dele mennesker inn i grupper, som slaver, negre, japser (de som har spist så mye ris at de har blitt gul i huden), lapper og muslimer, så har man jo en fin grunn til å fortsette oppdelingen i jøder, kristne, mormoner og for eksempel buddhister.

Er kanskje muslimer en egen rase?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ja, egentlig... Men rasen heter vel "arbaere", og er ikke nødvendigvis muslimer. Imidlertid er de fleste det.

Kaller man f.eks pakistanere for arabere?De er jo muslimer. Er ikke disse "asiater", i så fall? Skjønte ikke helt det der =)

Lenke til kommentar
Ja, egentlig... Men rasen heter vel "arbaere", og er ikke nødvendigvis muslimer. Imidlertid er de fleste det.

Kan ikke du komme opp med et bevis på de rasene du kommer med? Jeg gleder meg til å se en liste over hvor mange raser som finnes på jorden...

Lenke til kommentar

Skled ikke denne tråden over i pitte litt offtopic...

forresten mener jeg at hvis jeg skal kunne bli puttet i fengsel som 16 åring må jeg også få lov til å være med å stemme på de som lager lovene som jeg bryter for så å komme i fengsel, og selfølgelig totalt demokrati hele tiden hedde heller ikke vært å forrakte

Lenke til kommentar

PS: islam stammer fra kristendommen .. Kristendommen stammer fra Jødedommen .. jodedommen ble skapt av slaver i Egypt i et desperat forsøk på å overleve ved å tro det er en grunn til alt

så nå vet dere det ..

(bevis .. Jesus er en profet i Islam som forbrette Verden for at Mohamed skulle komme )

Lenke til kommentar

Hadde ein liten historie angåande ordet "neger" og kva som skjer viss du bruker det. Hadde ein engelsk prøve der me kunne velge oppgave, eg valgde ein oppgåve der me skulle gi eit referat av eit stykke som sto i læreboka. Eg fekk igjen prøven, og læreren sa at eg hadde blitt trekt 2 karakterer pga bruken av ordet "negro". Dette var politisk ukorrekt og dette ville ho ikkje ha noko av, fikk skikkelig gjennomgå. Då eg poengterte at ordet "negro" sto minst 10 ganger i teksten eg refererte frå, så satte ho meg ned endå ein karakter. Dette var 3 år sidan, og blir enno sint når eg tenke på det. Brukte resten av det skuleåret til å kverulere over absolutt alt ho sa. Blant anna i ein diskusjon der ho fyrst kom med det berømte utsagnet "bak ein hver stor mann, står ein sterk kvinne". Med dette meinte ho at kvinnene hadde veldig mykje innflytelse opp igjennom historien, ved at dei "instruerte" mannen. Ved ein seinare anledning skulle me diskutere kvifor det bare var menn som starta kriger, og kor mykje betre det hadde vært med kvinnelige ledere. Eg måtte jo poengtere at det antakelegvis var kvinnene som hadde starta desse krigene, sidan bak ein hver stor mann, står en kvinne. Ho hadde ikkje noko svar på dette, og syns dette var heilt uinteressant å diskutere.

Lenke til kommentar

Bare for å få sagt det, JA selfølgelig bør ungdom engasjere seg i politikk. Vi lever i samme verden som de eldre og vi er tross alt mennesker vi og (som har en tendens til å bli oversett hvis vi ikke tyr til ekstreme metoder), som har behov og greier og greier...

så fikk jeg sagt det og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...