Gå til innhold

Bør ungdom engasjere seg i politikk?


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at ungdom er med i ungdomspartier?

 

Om at de engasjerer seg og gjør seg opp emninger?

 

I høst, like før valget, gikk alle ungdomspartiene sammen å oppfordret alle til å stemme. De to eneste ungdomsaprtiene som ikke var meed, var Rød Ungdom og sosialistisk ungdom.

 

Hva hadde de imot det?

 

De mente at det ble for "masete"!

 

Noen som vil forklare meg hvorfor de ikke ville gå ut å opp fordre ungdom til å bruke stemmeretten sin ,sammen med de andre partiene??

 

Og er det greit at ungdom engasjerer seg, eller skal de bare sitte hjemme å tro at de har det bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, jeg skjønner hvorfor RU ikke var med på en slik oppfordring, men SU?

 

Uansett, årsaaken er at det i kommunevalg har svært lite å si hvem som blir valgt inn, da kommunepolitikerne stort sett bare er Erna Solbergs akrankepersonale som bestemmer hvor det skal kuttes. Det har også med ideologien å gjøre, demokratiet vårt er bare ett skinndemokrati, det er ikke egentlig politikerne som bestemmer, men kapitalmakta. For å få en forandring som er større enn skattelettelser og satsning på sykehjem må det kraftigere lut til enn at folk stemmer på demokratidagen. SU og RU ønsker demokrati hver dag, hele året.

Lenke til kommentar

RU er også med i skoledebatter og mange gjør en utrolig god jobb, og får faktisk gode resultater rundt om kring også, men det er sjeldent vi oppfordrer folk til å bruke stemmeretten sin, vi påpeker helst forskjellen på RVog de andre partiene og hvorfor en stemme for RV er emr verd enn en stemme for f.eks SV. I år var det jævlig mye AKP mas som ødela endel debatter.

Lenke til kommentar

Det er da 100% legitimt å oppfordre til å kaste rekebaguetter på rådhuset! Hels burde baguettene blitt kastet på ordførerens kontor, aller helst på ordføreren, og noen kunne vært kastet i bystyresalen. Ungdommen har ikke tilbud på fritiden sin, da skal jaggu meg politikerne få det jævlig også.

 

Kanskje ikke så veldig seriøst ment, men litt artig ;)

Lenke til kommentar

hehe.. jeg går på en privatskole, og det sier seg selv at man ikke stemmer på RV uten viudere der.. 3 hele stemmer stemte RU.

 

Mannen fra RV var veldig glad i negere og hattet klasseskille det jeg forstod. han sa følgende:

 

"SÅ KOMMER ALLE DISSE UNGE HØYRE MEDLEMMENE; SEGLENDE INN TIL TOPPSTILLINGENE I NORSK NÆRINGSLIV PÅ REKESMØRBRØD MED EN HALVKILO REKER!"

 

Rart han ikke fikk stemmer på en skole som ente opp med ca. 50 % Høyre?

 

RV blir ikke tatt seriøst. Jeg skal finne kilden for at SU ikke ville delta i oppfordringen.

 

Disse reke-griene er blitt til intern humor hos oss. Har vi rekesalat på bagguetten eller rundstykket, spøker vi om RV.

Lenke til kommentar
Mannen fra RV var veldig glad i negere og hattet klasseskille det jeg forstod.
PS: jeg har varslet mod om tråden og ber om å få den steng pga rasistike utsagnet til JoachimR
Her er det fa_en meg ikke høyt under taket. Hvis det klassifiserer til rasisme må jeg si det ser stygt ut for nasjonen fremover. Jeg kommmer aldri mer til å bruke uttrykk som "afroamerikaner, afrikaner, leder". Fra nå av blir det konsekvent "neger", "sotmann" og høvding. Besøk forøvrig www.nigrid.net for de som har såpass takhøyde at de tør kalle en spade for en spade. :( Skal man snart ikke kunne si tater, sigøyner, vandal, slaver etc.. for noe sprøyt!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...