Gå til innhold

Hvordan finne sykkelformen


JustSayin

Anbefalte innlegg

Jeg er nokså tjukk dame i tredveårene, typ 173 høy og 110 kg. Er relativt muskuløs langt der inne i følge kroppsanalysevekten og har syklet og trent mye på mine yngre dager, men da med et helt annet utgangspunkt enn nå (var veldig slank). Jeg liker sykle, det gjenoppdaget jeg i sommer da jeg kjøpte meg en sykkel for første gang på mange år. Var overrasket hvor greit det gikk på tross av tung kropp og hvor fort jeg merket at jeg var i bedre form. Men så ble det vinter....

 

Nå har jeg lyst til å komme meg i skikkelig form, og siden jeg har en skade som gjør alt av løping ol uaktuelt, så trenger jeg litt drahjelp i form av et treningsprogram eller lignende. Jeg har en nyinnkjøpt spinningsykkel i stua her siden jeg ikke rekker dra på treningssenter (alenemor) og klar til i komme i gang. Er det noen som kan gi meg tips til hvor mye og hvor lenge jeg skal sykle? Hvor intensivt skal det være? Hvordan øker jeg intensitet fra uke til uke? Eller skal jeg bare fortsette å sitte på sykkelen og trå i vei uten noen plan?

 

Er glad for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lange sone 2 økter, men det er vel vanskelig å få til for deg med tanke på barn og slikt.

Her er et program for spinning i 10 uker..

http://aktivtrening.com/treningslogg/treningsprogram-spinningsykkel

 

 

ps. det går an å sykle ute om vinteren også.

 

Flott program, det er akkurat noe sånt jeg så etter!

 

Jeg er klar over at jeg kan sykle ute om vinteren også, men det er rett og slett en mye enklere logistikk å sykle inne, hjemme hos seg selv. :)

 

Syklet i 30 min i går, ikke med spesielt tung belastning, men er likevel støl som fy i dag.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...