Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Maksimalt friendzoned. Hvorfor oppfører hun seg sånn mot meg?

Anbefalte innlegg

Det er ei jente i klassen min som jeg alltid har hatt et godt øye til, og jeg har følt av og til at hun og har hatt et godt øye til meg. Det som er tingen er at hun flørter utrolig mye med meg i hverdagen, og da særlig i fylla hvor hun blir skikkelig klengete. Hun setter seg på fanget mitt, leker med håret mitt, holder rundt meg, ler av vitsene mine osv. Men nå kommer dilemmaet.

Til tross for all den flørtingen fra hennes side, vil hun aldri gå ett steg videre med meg. Dersom hun kysser meg på kinnet, og jeg snur meg og prøver å hinte til å kysse på munnen så bare snur hun seg vekk og ler, og sier noe sånt som "Næmmen du tror vel ikke at jeg vil kline med deg? Haha du er så søt"

Var spesielt engang hvor hun hadde vært ekstra flørtete mot meg på byen, og hun inviterte meg og noen andre fra klassa til nachspiel hos hun. Da tenkte jeg, yes nå har jeg muligheten. Vi satt sammen i sofaen hennes og holdt hender, og før jeg visste ordet av det så satt hun seg på andre siden der hvor han ene i klassa mi satt og begynte å råkline med han, bare helt ut av det blå.

Satt der og følte meg kjempe dum der de klinte, med en stor klump i magen før de ramla inn på soverommet hennes. Ble selvsagt kjempesåret, men etter det så tenkte jeg; greit, jeg har tapt "slaget" nå vil hun helt sikkert slutte å klenge seg på meg og flørte med meg. Men neida, det fortsetter fortsatt.

Hun gjør de samme tinga som før mot meg, flørting både i edru og i full tilstand. Hvor hun i fylla setter seg på fanget mitt og snakker om hvor kjekk han hun lå med var, og om jeg kan få tak i han for henne osv.

Hva er greia? Hvorfor vil en jente som har friendzoned meg så til de grader som henne drive å leke med meg sånt og gi meg falske forhåpninger? Jeg er så forbanna lei, og jeg biter jo selvsagt på hver gang, og håper alltid hver gang selv om det aldri går.

Anonymous poster hash: 48a5e...722
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun oppfører seg slik mot deg fordi du tillater det. Du lar deg herse med. Dette handler m.a.o ikke om henne, men om deg og grenser som du har problemer med å sette. Dine grenser er ditt ansvar ikke hennes (andres).

Anonymous poster hash: 0dae3...ac5

Ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun oppfører seg slik mot deg fordi du tillater det. Du lar deg herse med. Dette handler m.a.o ikke om henne, men om deg og grenser som du har problemer med å sette. Dine grenser er ditt ansvar ikke hennes (andres).

Ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk.

All den tid TS ikke setter grenser så tillater han også drittsekkoppførsel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ei jente i klassen min som jeg alltid har hatt et godt øye til, og jeg har følt av og til at hun og har hatt et godt øye til meg. Det som er tingen er at hun flørter utrolig mye med meg i hverdagen, og da særlig i fylla hvor hun blir skikkelig klengete. Hun setter seg på fanget mitt, leker med håret mitt, holder rundt meg, ler av vitsene mine osv. Men nå kommer dilemmaet.

Til tross for all den flørtingen fra hennes side, vil hun aldri gå ett steg videre med meg. Dersom hun kysser meg på kinnet, og jeg snur meg og prøver å hinte til å kysse på munnen så bare snur hun seg vekk og ler, og sier noe sånt som "Næmmen du tror vel ikke at jeg vil kline med deg? Haha du er så søt"

Var spesielt engang hvor hun hadde vært ekstra flørtete mot meg på byen, og hun inviterte meg og noen andre fra klassa til nachspiel hos hun. Da tenkte jeg, yes nå har jeg muligheten. Vi satt sammen i sofaen hennes og holdt hender, og før jeg visste ordet av det så satt hun seg på andre siden der hvor han ene i klassa mi satt og begynte å råkline med han, bare helt ut av det blå.

Satt der og følte meg kjempe dum der de klinte, med en stor klump i magen før de ramla inn på soverommet hennes. Ble selvsagt kjempesåret, men etter det så tenkte jeg; greit, jeg har tapt "slaget" nå vil hun helt sikkert slutte å klenge seg på meg og flørte med meg. Men neida, det fortsetter fortsatt.

Hun gjør de samme tinga som før mot meg, flørting både i edru og i full tilstand. Hvor hun i fylla setter seg på fanget mitt og snakker om hvor kjekk han hun lå med var, og om jeg kan få tak i han for henne osv.

Hva er greia? Hvorfor vil en jente som har friendzoned meg så til de grader som henne drive å leke med meg sånt og gi meg falske forhåpninger? Jeg er så forbanna lei, og jeg biter jo selvsagt på hver gang, og håper alltid hver gang selv om det aldri går.

Ta bestevennina hennes med in på et rom ta en runde med bestevennina. så snakker du med henne hvor tight og deilige pupper hun hadde.. så ser vi hva som skjer :)

RQ: hvis du gjør dette forventer jeg updates på oppførselen hennes

Hvorfor ikke ta igjen med samme mynt?

Hu har vel noen heite venninner? :p

10+ For griffindor ! Helt enig kjør på!

Endret av Karwan.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med de som sier at du må sette grenser. Hun liker deg som venn, og får litt fysisk nærhet ut av deg, som er det hun er interessert i. Antakeligvis så skjønner hun ikke at det driver deg til vanvidd.

Ikke la henne gjøre det. Ikke flørt med henne, ikke hold hendene hennes, ikke la hu sitte på fanget ditt.

Lenke til kommentar

Som andre sier: her må du rett og slett være selvhevdende og sette klare grenser. Dine grenser er ditt ansvar å tydeliggjøre ovenfor andre mennesker.

Måten å gjøre det på er å forklare klart og tydelig med ord hva slags oppførsel ovenfor deg du ikke finner deg i, og dersom hun fortsatt ikke respekterer det så er løsningen å fjerne henne fra livet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle gjette ville jeg sagt hun bruker deg som en bekreftelsesmaskin, siden du fremdeles håper og sannsynligvis vil vise interesse i en eller annen form slik at hun kan få det daglige selvtillits-"skuddet" sitt. For å sette det på spissen så vil jeg, slik du fremstiller forholdet deres pr i dag, si hun er en oppmerksomhetshore, og du er i det store og hele kunden som har blitt avhengig og ikke kan holde deg unna til tross for gjentatte slag i trynet.

Jeg henger meg på de andre her og sier du må begynne å sette grenser, både for deg selv og henne, og si at hvis hun skal oppføre seg på den måten så kan hun bare stikke. Du må dog være forberedt på at hun kan bli sur og prøve å guilt-trippe deg til å bli ditt gamle selv igjen, type "ikke vær så teit da", eller komme med unnskyldninger og rasjonaliseringer type "det var bare tull." etc. Du bør også være forberedt på at det kan koste deg vennskapet hvis du begynner å sette grenser, men for å være ærlig så høres det ikke ut som hun er så mye å spare på, og at du bare henger med henne fordi du håper at dere en dag skal bli sammen. For jeg kan garantere deg at det ikke kommer til å skje, uansett hvor mange gode grunner du måtte ha og hvilke fantasier du måtte ha om hva som kom til å skje "hvis bare ..."

Et ninjatriks for å bli kvitt det "gode øyet," noe du antagelig vil ha godt av akkurat nå - begynn å se etter feil og irriterende oppførsel. Hun forsøker jo tydeligvis så godt hun kan å knuse hjertet ditt, enten hun er klar over det eller ei, så du kan jo starte der. Og ikke gå i fella og begynn å unnskyld henne overfor deg selv for oppførselen hennes, det bare vil holde deg fanget der du er nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du vil være sikker på at det ikke gjentar seg, gjør opptak av deres samtale når du sier at du ikke ønsker mer av hennes oppmerksomhet og vil anmelde henne for trakassering hvis det skjer igjen. Så må du bare passe på å ha en alliert med deg de neste gangene dere er i nærheten av hverandre, og hvis hun velger å oppføre seg uanstendig tar han opp mobilen og tar opp video av det som skjer.

Da blir du vertfall kvitt problemet, men husk at du må ha bevis(lyd/video-opptag) eller så vil nok ingen tro deg.

Uansett hva som skjer blir det enklere for deg å komme ut av friendzonen, hvis hun holder seg unna deg har du ikke fristelsen og hvis hun velger og ikke følge opp din advarsel kan hun bli puttet i fengsel.

Og hvorfor hun gjør det? Spør du hvorfor en katt leker med en mus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...