Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel internett

Anbefalte innlegg

Jeg har et chello plus abbonement fra UPC. Også har jeg kobla til 2 dataer, og deler linja men den switch. Men internet driver å kobler seg av og på av og til. Det pleier å hjelpe når jeg drat ut og inn kontakten til kable modemet og switchen.

Hadde det hjulpet å prøve en ruter i stedenfor en switch? Eller er det noen installinger jeg må stille på?

chello plus abbonementet skal gi mulighet får å koble opp 3 dataer(de gir 3 ip'er).

Er det noen som har samme interntt som jeg har og har dette problemet?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme problemet har kjæresten min også. Jeg fikset det ved å bytte modem første gang, men nå er problemet tilbake IGJEN.... UPC er det DYRT å ringe, og når de i tillegg presterte å foreslå å REINSTALLERE windows :roll: for å løse problemet forrige gang, så er det neppe noe særlig hjelp å få der uansett. Håper noen kan komme med et fornuftig forslag, til et kjedelig problem som jeg vet det er flere og flere som sliter med.

Lenke til kommentar
Hadde det hjulpet å prøve en ruter i stedenfor en switch? Eller er det noen installinger jeg må stille på?

Uten at jeg veit noe om problemet ditt kan jeg tippe at du sannsynligvis har en switch og et modem som ikke kommer godt overens. Jeg tror kanskje jeg ville prøvd med en Router først, hvis ikke det fungerer ville jeg ha prøvd med et nytt modem som selvfølgelig ikke er av samme type som det du har fra før av.

Kan jo muligens være noen innstillinger som må forandres, se om du finner noe i brukerveiledning for switchen eller modemet om kompatibelitet (er det ikke sånn det skrives? :wow: )

Håper jeg har vært til litt hjelp :D

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis dette Motorola modemet? jeg hadde de samme problemene og byttet dette modemet inn i ett terrayon modem som jeg fikk fra upc, og nå er linjestabiliteten min utrolig bra i forhold til med motorolaen. den bare disconnectet meg hele tiden....

Lenke til kommentar
Du har vel ikke tilfeldigvis dette Motorola modemet? jeg hadde de samme problemene og byttet dette modemet inn i ett terrayon modem som jeg fikk fra upc, og nå er linjestabiliteten min utrolig bra i forhold til med motorolaen. den bare disconnectet meg hele tiden....

I "mitt" tilfelle leverte jeg tilbake ett Motorola og fikk tilbake ett Terrayon modem. Ting fung. bra en stund, men nå bare blinker det rødt. Har sjekket alle kontaktpunkter og ledninger for evt. brudd, men ikke noe er ødelagt. Glemte å nevne det, men vi tok strømmen på rommet hennes i forb. med en lampe som vi byttet "sukkerbit" på, men det skal jo egentlig ikke ha noe som helst påvirkning.... De har forøvrig en router, ikke en switch, men det fungerte jo uansett greit tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...