Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Beste remote desktop løsning for min bruk

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær pc og en laptop i heimen, og jeg ønsker å ha alt liggende på den stasjonære. Ser derfor etter remote desktop software som egner seg godt til min bruk.

Den stasjonære brukes til litt av alt :

-Mye nettsurfing

-Film og serietitting

-Noe lett gaming (planlegger å bruke steam sin streaming løsning her)

Ønsker at alt skal gå smooth, slik at det oppleves som at man sitter på den stasjonære. Kvalitet på overføringen er derfor viktig. Begge maskiner kommer i hovedsak til å være i samme lokalnett, men ikke alltid. Vanlig remote desktop kan brukes når jeg ikke er hjemme.

Den stasjonære står på kablet gbit kabel. Laptoppen kan også kables, men hvis det er mulig å oppnå god kvalitet på 5Ghz trådløst, så er det ønskelig.

Noen tips til software som kan gjøre denne jobben enkelt ?

Begge maskinene skal kjøre win 10 tec preview.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det sånn at du skal sitte på laptopen, og koble det til den stasjonære?

Hva skal du gjøre på laptopen over remote desktop da?

Surfing gjør du vel rett på laptopen?

Se film går generellt dårlig over remote desktop, men her kan du bare spille av over nettverket? Altså dele filmen på statsjonære, og åpne den i valgfritt program på laptopen.

Spilling har du jo greie på, selv om jeg er skeptisk til at det skal gå noe bedre enn film.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Har nettopp testet ut stream funksjonen i steam, og det fungerer helt perfekt egentlig. Alt går smooth. Får over 200FPS i wow med alle settings på ultra på en laptop fra 1400-tallet med en gammel dual core prosessor.

Ønsker å ha "alt" på den stasjonære. Logger, mail etc. Ønsker at laptop og stasjonær har samme desktop.

Kanskje sært, men det er slik jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...