Gå til innhold

Nytt skjermkort, ca 3000,-


Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg tenker snart å gjøre noen oppgraderinger på spillmaskina som per dags dato har følgende specs:

 

- i5 4440

- 8GB RAM

- Radeon HD 6870

 

Skjermkortet henger igjen fra noen år siden, men CPU og RAM anser jeg ikke som nødvendig å gjøre noe med.

 

Jeg hadde tenkt til å bruke rundt 3000,- på nytt kort, med litt slingringsmonn på begge sider.

 

Tips?

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for et 970 strix , det er uten coil whine. Tror nok ikke du får noe bedre enn 970, fin pris er det også.

 

Coil whine? Det er et problem med noen komponenter på visse 970-kort?

 

Velg 970 om du vil ha støysvakt kort og som bruker veldig lite strøm.

R9 290 er og bra, men bruker mye mere strøm, kan tippe mellom 50-100w mere.

 

Det er jo ikke ubetydelig. Mener også å huske å ha lest at R9-kortene bruker mye strøm og er veldig varme, men de skulle visstnok ha glimrende ytelse, men dette var jo før Nvidia kom med sine svarkort. Syntetiske tester ser ut til å plassere GTX 970 noe høyere i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

 

 

Ville gått for et 970 strix , det er uten coil whine. Tror nok ikke du får noe bedre enn 970, fin pris er det også.

 

Coil whine? Det er et problem med noen komponenter på visse 970-kort?

 

Er en del som sliter med coil whine på kortene sine, har lest litt rundt og ser at strix ikke har dette problemet.

 

Det finnes garantert 970 Strix med coil whine også, det er ren flaks at det har sluppet unna hittil. Det finnes ikke et eneste skjermkort som ikke kan få coil whine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Ville gått for et 970 strix , det er uten coil whine. Tror nok ikke du får noe bedre enn 970, fin pris er det også.

 

Coil whine? Det er et problem med noen komponenter på visse 970-kort?

 

Er en del som sliter med coil whine på kortene sine, har lest litt rundt og ser at strix ikke har dette problemet.

 

Det finnes garantert 970 Strix med coil whine også, det er ren flaks at det har sluppet unna hittil. Det finnes ikke et eneste skjermkort som ikke kan få coil whine.

 

 

Sant det, men virker som det er et litt tryggere alternativ.

Lenke til kommentar

 

Sant det, men virker som det er et litt tryggere alternativ.

Jeg tviler sterkt, bedre å se på testresultater og se hvilken variant som kommer med best kjøling/overklokking til en passende pris, det er ren uflaks (tenk 1 av 100 tilfeller) om du får coil whine.

 

 

Høres ut som om det brukes ganske billige komponenter jevnt over? Gjelder dette både for alle OEMene?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ville gått for et 970 strix , det er uten coil whine. Tror nok ikke du får noe bedre enn 970, fin pris er det også.

 

Coil whine? Det er et problem med noen komponenter på visse 970-kort?

 

Er en del som sliter med coil whine på kortene sine, har lest litt rundt og ser at strix ikke har dette problemet.

 

Det finnes garantert 970 Strix med coil whine også, det er ren flaks at det har sluppet unna hittil. Det finnes ikke et eneste skjermkort som ikke kan få coil whine.

 

min strix har coil whine.

Lenke til kommentar

Angående coilwhine...
https://www.youtube.com/watch?v=NUhwFpPKnXI
Mitt GTX780 fra Asus har også Coilwhine, men kun på et par spill og kun i enkelte menyer hvor fps ligger mellom 500 og godt over 1000fps :p Merker det mest på EuroTruckSim2. Også når eg strømmer så sier folk at de hører lyden i meny skjermen til ETS2 :) Ble vandt med det selv. Hadde forøvrig ikke det på mitt gamle 660 SLi oppsett (Som eg kan huske)

Endret av Clydeyp0o
Lenke til kommentar

Etter eg såg videoen så prøvde eg og meg på GPUTweak og jammen meg fungerte det :) Har egentlig aldri plaget meg, men ettersom de som så på streamene mine og dem som var på TS/Mumble/Skype kunne høre det når eg var inne på enkelte ulåste meny skjermbilder så var det bare til å gjøre noe med det :)

Endret av Clydeyp0o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...