Gå til innhold

[Løst] Ikke tilgang til andre pcer i Arbeidsgruppa: NET VIEW viser ingen datamaskiner


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en NAS som vi prøver å koble de forskjellige pcene i huset til. Det går stort sett fint men på en av pcene fikk jeg det ikke til.

 

Pcen er tilknyttet samme Arbeidsgruppe og Hjemmegruppe som alle de andre, og nettverksgjenkjenning er slått på (måtte dille med akkurat det en stund for å få det til, først fikk jeg ikke til å lagre at nettverksgjenkjenning skulle være på, men fant så en fiks-alt tweak fra tweaking.com som fikset det).

 

På den aktuelle pcen er de øvrige datamaskinene på nettet synlig under Nettverk i Windows explorer, men når jeg prøver å klikke på andre maskiner i nettverket (feks NAS) for å utvide og vise undermapper, eller forsøker å skrive ipadressen i adressefeltet på WIndows Explorer eller å skrive nettverksnavnet direkte \\XXXXX får jeg beskjed om at det ikke er tilgang.

 

Når jeg på min egen pc bruker NET VIEW kommandoen, listes det opp 4 pcer, NASen og en printer. Når jeg skriver den samme kommandoen på pcen som er problemet, listes det ikke om noen i det hele tatt, det står en melding om at "There is no entries in the list" .

 

Det går greit å komme inn på delte mapper på problempcen fra andre maskiner men altså ikke andre veien.

 

Noen gode ideer ?

Endret av sideburns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...