Heinseberg Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Vidoen under burde alle se. Dette er et problem som fortsatt er i dag. Mange tror dette problemet er borte. Det stemmer ikke. Hva må til for at problemet løses? Blir vi noen gang kvitt det? Jeg tviler... https://m.youtube.com/watch?v=oIsovWTejRc Lenke til kommentar
Populært innlegg Garanti Skrevet 24. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg nekter å trykke på linken inntil du forteller hva videoen faktisk handler om. 15 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Putt temaet for videoen i emnefeltet ditt, så skal jeg trykke på den. Det er for mye konspirasjonsteori og fjas her til at jeg gidder å gå til en link jeg ikke aner hva er. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 god video, men enig med resten her om du bør fortelle hva det handler om Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hvilket av problemene er du sikter til? At det er fortsatt er rasisme i USA? At barn dømmes til vanvittig straffer til tross for sin unge alder? Eller at det blir begått justismord? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Jeg nekter å trykke på linken inntil du forteller hva videoen faktisk handler om.Raseproblem. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Vidoen under burde alle se. Dette er et problem som fortsatt er i dag. Mange tror dette problemet er borte. Det stemmer ikke. Hva må til for at problemet løses? Blir vi noen gang kvitt det? Jeg tviler... https://m.youtube.com/watch?v=oIsovWTejRc Nå regner jeg Youngturk som en veldig useriøs kilde, men jeg tok en titt allikavel. Ja, uskyldige vil noen ganger bli dømt for handlinger de ikke har gjort. Det viktigste løsningen på det problemet er å ha en god rettstat. George fikk dødstraff i 1944. På den tiden så drev tyskerene og henrettet millioner av jøder. Hva var verst? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Tydeligvis ikke bare et raseproblem da man ser hvitingen som ble dømt til døden uten å ha gjort noe i slutten av filmen Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Hvilket av problemene er du sikter til? At det er fortsatt er rasisme i USA? At barn dømmes til vanvittig straffer til tross for sin unge alder? Eller at det blir begått justismord?Alle probleme du sikter til er store. Men, det jeg siktet til nå er hvordan rasisme fortsatt er er stort problem i verden. Ikke bare i USA. Endret 25. januar 2015 av Heinseberg Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Vidoen under burde alle se. Dette er et problem som fortsatt er i dag. Mange tror dette problemet er borte. Det stemmer ikke. Hva må til for at problemet løses? Blir vi noen gang kvitt det? Jeg tviler... Nå regner jeg Youngturk som en veldig useriøs kilde, men jeg tok en titt allikavel. Ja, uskyldige vil noen ganger bli dømt for handlinger de ikke har gjort. Det viktigste løsningen på det problemet er å ha en god rettstat. George fikk dødstraff i 1944. På den tiden så drev tyskerene og henrettet millioner av jøder. Hva var verst? Men dette problemet fortsetter jo! I 2014 ble 10 uskyldige mennesker dømt til døden. Har vi da en god rettstat? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Vidoen under burde alle se. Dette er et problem som fortsatt er i dag. Mange tror dette problemet er borte. Det stemmer ikke. Hva må til for at problemet løses? Blir vi noen gang kvitt det? Jeg tviler... Nå regner jeg Youngturk som en veldig useriøs kilde, men jeg tok en titt allikavel. Ja, uskyldige vil noen ganger bli dømt for handlinger de ikke har gjort. Det viktigste løsningen på det problemet er å ha en god rettstat. George fikk dødstraff i 1944. På den tiden så drev tyskerene og henrettet millioner av jøder. Hva var verst? Men dette problemet fortsetter jo! I 2014 ble 10 uskyldige mennesker dømt til døden. Har vi da en god rettstat? Yepp, det har vi, men amerikanerne har nok ikke en like god rettstat Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Men dette problemet fortsetter jo! I 2014 ble 10 uskyldige mennesker dømt til døden. Har vi da en god rettstat?Sa ikke youngturk at det var 7 stykker, og ingen av dem ble drept. Det er naturligvis ikke bra, men har du noe poeng utenom at vi bør forbedre rettsystemet. Mange uskyldige blir dømt i Europa også. Endret 25. januar 2015 av Camlon Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Raseproblem. Men videoen handler ikke om noe sånt. Ikke i nærheten. Hvorfor tror du videoen handler om dette? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Heinseberg: Bruk ETT MINUTT av livet ditt på å lage en emnetittel og innlegg som faktisk gir noe mening i seg selv. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Raseproblem.Men videoen handler ikke om noe sånt. Ikke i nærheten.Hvorfor tror du videoen handler om dette? Mulig jeg formulerte meg litt feil. Hvordan svarte mennesker blir behandlet i dag. Trenger ikke å gå langt bak i tid i det hele tatt. Det er mange eksempler på at sånt skjer også i disse dager. Dette er for bare noen dager siden: http://www.nrk.no/verden/usa_-ny-video-der-politi-skyter-mann-med-hendene-i-vaeret-1.12165138 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Mulig jeg formulerte meg litt feil. Hvordan svarte mennesker blir behandlet i dag. Trenger ikke å gå langt bak i tid i det hele tatt. Det er mange eksempler på at sånt skjer også i disse dager. Dette er for bare noen dager siden: http://www.nrk.no/verden/usa_-ny-video-der-politi-skyter-mann-med-hendene-i-vaeret-1.12165138 Men videoen i førsteposten har ingenting med det å gjøre. Det eneste han sier er at svarte er overrepresentert i dødstraffsaker, men de er også overrepresentert i mordsaker. Det kommer til å bli en investigasjon av den saken du nevnte over, og det er godt mulig politimannen blir dømt. Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange svarte sliter med å følge ordre. Hadde han gjort som politimannen ba han om, og ikke flyttet på seg, så ville han ikke ha blitt drept. Jerame Reid er kjent av politimennene, har tidligere skutt mot politet, har en pistol og lytter ikke til ordre. Ville ikke du ha blitt beskymret? Ta en titt på denne videoen og du vil se at det ikke er lett å vite når man skal skyte og når man ikke skal skyte. Selv om du prøver å lage dette til en rasesak, så er realiteten at majoriteten som blir drept av politiet er hvite. Tar du i betaktning svartes høyere kriminalitetsrate så er sjansen for å bli skutt like høy. Legg også merke til at hispanics er klart underepresentert, selv om det er like mye rasisme mot hispanics. Hispanics pleier å oppføre seg langt bedre når de blir arrestert. Endret 25. januar 2015 av Camlon 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Problemet er at selv i den saken der, handler det ikke om rase. Det handler om at politiet er trent opp til å drepe over lav terskel, ikke noe spesielt mye mer. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Vidoen under burde alle se. Dette er et problem som fortsatt er i dag. Mange tror dette problemet er borte. Det stemmer ikke. Hva må til for at problemet løses? Blir vi noen gang kvitt det? Jeg tviler... Ja, uskyldige vil noen ganger bli dømt for handlinger de ikke har gjort. Det viktigste løsningen på det problemet er å ha en god rettstat. Og hva innebærer det?At vitnemål ikke tillates som bevis, kun uomtvistelige tekniske bevis tillates? At jurie ordningen avvikles? At tiltalte ikke vises i retten og h*n sin forklaring i retten anonymiseres, kjønn skjules stemme forvrenges og annsikt sladdes for å unngå trynefaktor? At media nektes å dekke forbrytelsee og de som er i rettssalen skjermes for verden utenfor under hele rettssaken? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 En sterk rettstat innebærer en sterk rettstat. Det er alltid en prøvelse i alle rettsystemer når underlige ting skjer. Og vis går går galt, ja, da var det en fryktelig svak rettstat. Det handler ikke så mye om regler om at personene so mer involvert gjør sin jobb. Men tydeligvis vanskelig å gjøre den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå