eXXon82 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei, Jeg er i gang med å pusse opp kjelleren. Området jeg pusser opp bestod opprinnelig av en gang og et soverom. Veggen mellom soverommet og gangen er nå revet for å lage kjellerstue. Problemet mitt er at det er forskjellig høyde på gulvet da gulvet på det tidligere soverommet har varmekabler. Høydeforskjellen er på 36 mm. Venstre side er det tidligere soverommet med varmekabler. Gangen har heltregulv. Lar jeg heltregulvet ligge er det en høydeforskjell på 10 mm. Planen er å legge laminat på både tidligere soverom og gang. Hva er den enkleste måten å få gulvet i plan? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Man får kjøpt gulvlister som er til å dekke over høydeforskjell, litt usikker på dimensjonene. Stikk innom din lokale byggvareforretning. Disse er ofte i aluminium/messingfininsh. Jeg jobbet med gulv tidligere, og jeg mener vi hadde noen lister som kunne dekke over ganske store forskjeller. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Det enkleste, utenom en overgangslist (som bare dekker over "trinnet", ikke fjerner nivåforskjellen) blir vel å legge eksempelvis 9 mm gulvgips (eller spon, eller kryssfiner, eller huntonitt) oppå heltregulvet, da blir det praktisk talt samme høyde. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 For å utlikne nivåforskjellen så må du enten fore opp det lavaste golvet, eller så må du senke den høgaste delen. Korleis er det med dørstokkar i den lavaste delen? Er det i det heile tatt mulig å heve golvet utan å også tilpasse dørene? Dersom du fyrst skal heve golvet så er nok den beste løysninga å rive opp heiltregolvet og legge varmekablar på det arealet også. Det er jo litt rart å ha varme i berre delar av rommet. Med mindre golvet må være plant så vil eg anbefale å berre skille dei to delane med ei list då dette er det enklaste. 1 Lenke til kommentar
eXXon82 Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Hei og takk for svar. Gulvlister blir nok en for litt "lett" løsning. Vil at det skal se ut som ett rom. Det er ikke noe problem med dørstokkene så jeg tror nok heltregulvet forsvinner ut gjennom vinduet og legger varmekabler. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Med betong under så er jo det en enkel sak, litt gitter, kabel og sekker med støp. Stalltips her er å velge styring som kan være tidsstyrt og ikke I II III-brytere man lett får satt opp. 0800-1500 osv er jo en fin tid for å la den senke seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå