Gå til innhold

3 nye skjermer

Christopher

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe tre nye LCD skjermer. Jeg har sett på disse to og lurer på om bildekvaliteten er stor mellom 19" skjermen og 17"

Eizo 17" L557 - 4500,-

Hansol 19" H950 - 5000,-

Eizo sin 19" modell koster til sammenlikning 4000,- mer enn 17" modellen.

Bør jeg heller kjøpe 3 Eizo 17" eller tre Hansol 19"? Kom med gode argumenter, gjerne tester, linker?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dinside har testet Eizo L557 og Hansol H950.

Fordeler med L557(min mening om hva du vil få altså): bedre fargegjengivelse, like stor arbeidsflate (piksler), smalere ramme, 5 års garanti, skarpere bilde (dvs mindre punktavstand noe som gjelder alle 17" mot 19" LCD med 1280x1024).

Fordelen med H950 koker vel ned til at den er 2" større. Er noen som mener 1280x1024 på 17" gjør at tekst, ikoner osv blir litt i minste laget. De to ekstra tommene er jo også greit når du skal se film :)

Jeg har forøvrig selv en Eizo L557k (og er strålende fornøyd med den). Kjøpte en Samsung 193T også, men har nå returnert den skjermen (synes ikke 193T var god nok når begge to stod side om side). Så jeg har valgt dual L557 nå :)

En ting, hvorfor ikke bestille en Hansol og en Eizo? Så kobler du begge to opp, bruker angrefrist på den ene og bestiller to nye skjermer av den du valgte? Du skal tross alt bruke ca 15 000 på skjerm, om du da får 200 kroner ekstra i fraktkostnad kan da ikke ha så mye å si?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Jeg skal bruke skjermene til både spilling og filmer...Grunnen til at jeg vil ha en litt større skjerm er når jeg skal se på film...

Men er forskjellen på en Eizo skjerm og Hansol svært stort? Alle skjermene skal til indeviduelle pc'er.

Det jeg evt. kunne gjort var å bestille kun en 19" LCD som jeg bruker på en av pc'ene og som brukes når jeg skal se på film.

Men er det virkelig så stor forskjell på en Eizo og en Hansol at jeg bør gå for 17" med kvalitet?

Hva med evt. denne skjermen Samsung 19" LCD Syncmaster 192T, men den koster 7000,- Jeg er villig til å legge så mye i en skjerm, men da må det virkelig være verdt pengene framfor hansol skjermen!

Lenke til kommentar

Har du ikke fått en del svar da?

Hvor stor forskjellen er for oss andre er jo vanskelig å si/forklare. Det er jo få personer som har sett begge skjermene. Og bildekvalitet er jo subjektivt da. Noen mener alt er bra, mens andre igjen vil ha topp kvalitet.

Men hvorfor ikke gjøre som jeg foreslo å kjøpe en av hver og se selv hvilken du vil ha? Ingen kan gi bedre råd enn dine egne øyne.

PC World Norge har forøvrig akkurat gjort en roundup av 19" LCD (hvor Eizo og NEC vant)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...