Tryminator Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei Jeg har en gammel bærbar som en venn av meg har brukt lenge... Dårlig plass og har lyst å konvertere tastaturet fra den bærbare til å kunne bruke det på en stasjonær pc... Går det an å gjøre noe lignende som dette ... eller må jeg gjøre noe mer lignende dette? Det er en gammel Amilo pro... Håper noen kan hjelpe meg :=) Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Kan jeg spør hvorfor du vil gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Kan jeg spør hvorfor du vil gjøre noe slikt?En i familien har en skade i fingrene som gjør at han er veldig følsom på tastatur... Også bruker han lang tid å "bli vandt til" tastaturet... Vet ikke helt hvorfor han ikke bare prøver å finne et som ligner... Men får penger om jeg klarer det, så driter egentlig i grunnen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Kan vel kjøpe et meget flatt tastatur, slike som brukes til sofa-surfing? De minner jo om laptop-tastatur. Laptop-tastatur følger ikke USB-standarden. Det er mulig å koble den til en microchip med USB, men ikke enkelt. Endret 25. januar 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Vet det er vanskelig... Må få det til til slutt... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 er jo mulig selvsagt, men er vel ikke verd tiden, ville heller bare kjøpt et lite sofatastatur Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Hvordan kan man gjøre det da? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hvis den nye årsaken ikke bare er noe du finner på for å få mer hjelp, så synes jeg du skulle forsøke med en software-basert løsning. For maskinen fungerer vel fortsatt selv om den er treig? Med software-basert mener jeg at laptopen fortsatt er i drift, men sender tastetrykk over nettverk eller via blåtann. Min laptop kan i hvertfall oppføre seg som et blåtann-tastatur for en annen enhet hvis jeg bare installerer den rette blåtann-driveren. Hvis din maskinen også støtter det trenger du bare blåtann-adapter i den stasjonære. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Hvis den nye årsaken ikke bare er noe du finner på for å få mer hjelp, så synes jeg du skulle forsøke med en software-basert løsning. For maskinen fungerer vel fortsatt selv om den er treig? Med software-basert mener jeg at laptopen fortsatt er i drift, men sender tastetrykk over nettverk eller via blåtann. Min laptop kan i hvertfall oppføre seg som et blåtann-tastatur for en annen enhet hvis jeg bare installerer den rette blåtann-driveren. Hvis din maskinen også støtter det trenger du bare blåtann-adapter i den stasjonære. PCen fungerer ja... Hvordan. Gjør man dette da? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Vist den ikke støtter blåtann... Kan jeg bruke blåtann adapter i den også? Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 Hvorfor kan man ikke ta ut tastaturet fra den bærbare og koble til en slags konverter? Lest at det er litt mer avansert den så, men hva er det som gjør at man ikke kan gjøre det så enkelt? Så en video der noen gjorde det med en mac... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Klart man kan ta ut tastaturet og koble det til en konverter med USB. Problemet er å finne en slik konverter. Den båndkabelen som går fra tastaturet til hovedkortet i en laptop er ikke standardisert, så du må finne en som passer tastaturet fra din laptop-modell. Dessuten er tastaturet i laptopen ikke solid nok til å klare seg på egen hånd. Du må avstive det og lage en slags boks. Dette er temmelig urealistisk om du ikke er interessert i å gjøre mye arbeid. Kjøp heller et kommersiellt tilgjengelig flatt tastatur som likner på det i en laptop. Det finnes mange ekstremt slanke tastatur på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå