Gå til innhold

Bruke tastatur fra en bærbar på en stasjonær...

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en gammel bærbar som en venn av meg har brukt lenge... Dårlig plass og har lyst å konvertere tastaturet fra den bærbare til å kunne bruke det på en stasjonær pc... Går det an å gjøre noe lignende som dette ... eller må jeg gjøre noe mer lignende dette? Det er en gammel Amilo pro...

Håper noen kan hjelpe meg :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spør hvorfor du vil gjøre noe slikt?

En i familien har en skade i fingrene som gjør at han er veldig følsom på tastatur... Også bruker han lang tid å "bli vandt til" tastaturet... Vet ikke helt hvorfor han ikke bare prøver å finne et som ligner... Men får penger om jeg klarer det, så driter egentlig i grunnen :p
Lenke til kommentar

Hvis den nye årsaken ikke bare er noe du finner på for å få mer hjelp, så synes jeg du skulle forsøke med en software-basert løsning. For maskinen fungerer vel fortsatt selv om den er treig?

Med software-basert mener jeg at laptopen fortsatt er i drift, men sender tastetrykk over nettverk eller via blåtann. Min laptop kan i hvertfall oppføre seg som et blåtann-tastatur for en annen enhet hvis jeg bare installerer den rette blåtann-driveren. Hvis din maskinen også støtter det trenger du bare blåtann-adapter i den stasjonære.

Lenke til kommentar

Hvis den nye årsaken ikke bare er noe du finner på for å få mer hjelp, så synes jeg du skulle forsøke med en software-basert løsning. For maskinen fungerer vel fortsatt selv om den er treig?

Med software-basert mener jeg at laptopen fortsatt er i drift, men sender tastetrykk over nettverk eller via blåtann. Min laptop kan i hvertfall oppføre seg som et blåtann-tastatur for en annen enhet hvis jeg bare installerer den rette blåtann-driveren. Hvis din maskinen også støtter det trenger du bare blåtann-adapter i den stasjonære.

PCen fungerer ja... Hvordan. Gjør man dette da?
Lenke til kommentar

Klart man kan ta ut tastaturet og koble det til en konverter med USB.

Problemet er å finne en slik konverter. Den båndkabelen som går fra tastaturet til hovedkortet i en laptop er ikke standardisert, så du må finne en som passer tastaturet fra din laptop-modell.

Dessuten er tastaturet i laptopen ikke solid nok til å klare seg på egen hånd. Du må avstive det og lage en slags boks.

Dette er temmelig urealistisk om du ikke er interessert i å gjøre mye arbeid.

Kjøp heller et kommersiellt tilgjengelig flatt tastatur som likner på det i en laptop. Det finnes mange ekstremt slanke tastatur på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...