Arneeyy Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 jeg har en 2002 passat 1.9tdi 131hk motorkode AVF chippet til 162hk. Når jeg kjørte bilen idag, oppførte den seg veldig uvanlig. det var null bunndrag i bilen. turboen begynner ikke å lade før på 2800 omdreininger. Jeg har ingen varsellamper. Noen som vet hva som kan være grunnen til at bilen oppfører seg sånn? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Ja, du trenger å ha bilen på verksted Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Slangen fra turboen lekker ikke? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 tror ikke det. isåfall hadde jeg ikke hatt så mye turbotrykk på høyt turtall. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg mistenker at wastegaten (eller finnene i variabel-crap) sitter fast i pip åpen stilling eller feil ved styring av dette, være seg løs slange eller tull med solenoiden. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg har en sterk mistanke om at finnene sitter fast, ettersom bilen har blitt litt mer responsiv i det siste. men jeg har fortsatt for lite turbotrykk under 2000rpm og for mye over 2500rpm.Noen som vet om det går an å rense turboen uten å ta den av? er det farlig å kjøre med den sånn som den er nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Har denne elektronisk styring av turbotrykket? I så fall kan det være turbotrykksensoren som er defekt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Har du fått ett verksted til å teste bilen din? Blir meget dyrt om du kjører uten å sjekke hva som er galt. En ny er dyrt, så la dem teste bilen for deg. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 1. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2015 Ja jeg skal ta den til verksted i løpet av uka, hvis ikke det ordner seg. de blir mest sannsynlig til å si at turboen må byttes. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Dette kab være mye forskjellig. Få lest av feilkoder med vagcom eller tilsvarende. Bilen lagrer mye feilkoder som ikke gir feillys, men disse kommer ikke opp med generiske obd2 lesere. Det kan være vakumlekasje, feil på n75 ventilen, finnene i turbo kan være tilsotet ("sitte fast"), vakumklokka på turbo, tett eksos, tett innsugsmanifold, feil på egr osv Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Har denne elektronisk styring av turbotrykket? I så fall kan det være turbotrykksensoren som er defekt. Vakumstyring om jeg ikke tar feil. Lekasje i innsugslanger (etter turboen) eller finner. Har du prøvd å få hjelp her? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Turboen er vakum styrt ja, men det er en elektronisk ventil (kalt n75) som styrer vakumet Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg har kommet fram til at finnene på turboen sitter fast. "aktuatorstanga" på turboen rører seg såvidt når jeg gir den alt jeg fingrene klarer. Jeg prøvde å damprense turboen, men det hadde ikke noe utslag(spraye vann i innsuget på motoren som omgjøres til damp i sylinderen). Det neste jeg vurderer å gjøre er å rense turboen med MrMuscle komfyrrens, via å stikke en slange ned til turboen via der EGR røret er festet. hvis det hadde vært problemer med vakuumet, hadde jeg vel kunnet røre på aktuatoren mens bilen er avslådd? tips til å fikse en gjensotet turbo? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 En turbo varer ikke evig, så går jeg også ut ifra at bilen har rullet en det km. Så la ett verksted se på problemet. Dyrt ja, men kan bli dyrere om du prøver og feiler Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 bilen har rullet 150 000 km. Turboen burde vel klare 50-100 000 til tenker jeg? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Byttet turbo på en Superb med AVF motor i forrige uke. Den hadde ikke gått mer enn 150.000. Den gikk i nød på full gass pga treghet i turboen. Er du litt fingernem så er det en kurant jobb å bytte turbo på disse. Endret 4. februar 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Burde gå greit å bytte ja:) bilen går ikke i nødmodus lenger, skal se om jeg får tid til å rense den i løpet av neste uke. hvis den ikke kommer seg, vurderer jeg å bytte til en større turbo (170hp turboen) Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Burde gå greit å bytte ja:) bilen går ikke i nødmodus lenger, skal se om jeg får tid til å rense den i løpet av neste uke. hvis den ikke kommer seg, vurderer jeg å bytte til en større turbo (170hp turboen) Må du ikke chippe den en gang til? Den motoren skal vel kunne chippes direkte til 170Hk, hva vinner du på med større turbo? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Burde gå greit å bytte ja:) bilen går ikke i nødmodus lenger, skal se om jeg får tid til å rense den i løpet av neste uke. hvis den ikke kommer seg, vurderer jeg å bytte til en større turbo (170hp turboen) Må du ikke chippe den en gang til? Den motoren skal vel kunne chippes direkte til 170Hk, hva vinner du på med større turbo? 2.0tdi(BRD) 170hp turboen passer rett på avf originalturboen tåler 180hp, og 2.0tdi turboen tåler 210hp. husker ikke nøyaktig hva den heter, men kan finne det fram. Endret 4. februar 2015 av Arneeyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå