Gå til innhold

Hvorfor tror du? [kristendom]

Anbefalte innlegg

Hele verden er i steinalderen i forhold til Jesus Kristus, RWS det du kaller moderne er tilbakestående, de finnes mye høyere kunnskap og viten enn det og Jesus Kristus kjenner den, noe han også til de grader viste.

Ja, jeg hører de kristne skryter av denne fantastiske høyere "kunnskap og viten", men har til gode å se den demonstrert... Sant og si temmelig primitivt og bakstreberskt hele den såkalte "viten" dere kristne fluyr og smykker dere med og jeg mistenker at den viten og kunnskapen dere har fått av å være kristne kun er i fantasien, som alt det andre dere tror på...

Men igjen gjør du guden din dum, samt de som følger den, for la oss nå si HVIS dere hadde fått denne kunnskapen da, hvorfor har dere ikke satt den ut i livet? Hvorfor evner dere ikke å gjøre noe godt med den kunnskapen? Det har vært kristne på jorden i to tusen år, men ikke en eneste gang har noen kristen kommet opp med noe banebrytende for noe som helst, annet enn å gape over hvor flott bønn er... Det var ikke kristne som fant opp økt levealder eller noe annet vi mennesker har dratt nytte av, hvorfor det? For meg "beviser" det faktumet av totalt fravær av noe som helst "høyere viten og kunnskap" at dette kun finnes i fantasien til kristne...

For demonstrere denne høyere viten og kunnskap evner du jo ikke....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilstede hele veien? Han er lemlestet og drept for lenge siden.

Cadaver Nec:02

"Jesus

Jesus

Jesus

Jesus is dead!

Jesus

Jesus

Jesus

Jesus is dead!

Jesus

Jesus

Jesus

Jesus is dead!

Jesus

Jesus

Jesus

Jesus is dead!"

keep dreaming, keep dreaming :)

Lenke til kommentar

svippet innom ?  han er tilstede hele veien :)

Matt 28:20 "se jeg er med dere alle dager inntil verdens ende"

Joh 14:18 "Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere."

Jesus Kristus er i de kristne, gjennom dem skal han helbrede og vekke opp alle de døde.

Joh 14:12 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger"

Det som skjedde for to tusen år siden var bare begynnelsen :)

Med andre ord: sjefen får creds for de gode handlinger hans undersåtter bedriver, men blir ikke stilt til ansvar for de dårlige. Ja, det er kristen teologi i et nøtteskall det.

Lenke til kommentar

svippet innom ?  han er tilstede hele veien :)

Matt 28:20 "se jeg er med dere alle dager inntil verdens ende"

Joh 14:18 "Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere."

Jesus Kristus er i de kristne, gjennom dem skal han helbrede og vekke opp alle de døde.

Joh 14:12 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger"

Det som skjedde for to tusen år siden var bare begynnelsen :)

Med andre ord: sjefen får creds for de gode handlinger hans undersåtter bedriver, men blir ikke stilt til ansvar for de dårlige. Ja, det er kristen teologi i et nøtteskall det.

De kristne tar selv ansvar for det dårlige de gjør.

Lenke til kommentar

De kristne tar selv ansvar for det dårlige de gjør.

Ikke nødvendigvis. Men uansett, det besvarer ikke mitt poeng. Kristne vil hylle Gud/Jesus for det gode kristne gjør, men samtidig stilles han/de ikke til ansvar for det dårlige.

Jeg venter i ro på en "no true scotsman".

Lenke til kommentar

Hele verden er i steinalderen i forhold til Jesus Kristus, RWS det du kaller moderne er tilbakestående, de finnes mye høyere kunnskap og viten enn det og Jesus Kristus kjenner den, noe han også til de grader viste.

....For demonstrere denne høyere viten og kunnskap evner du jo ikke....

Jo, når Jesus Kristus sa "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden" så det ikke akkurat slik ut. Nå ser man at han er den mest innflytelsesrike personen i verdenshistorien :)

Lenke til kommentar

Jeg tror av flere grunner. Jeg tror på grunn av det historiske grunnlaget for NT, jeg tror fordi jeg har noen erfaringer som samsvarer med en levnde Gud, jeg tror fordi mange andre vitner om erfaringer som de har hatt.

Endret av Jar-of-clay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror av flere grunner. Jeg tror på grunn av det historiske grunnlaget for NT, jeg tror fordi jeg har noen erfaringer som samsvarer med en levnde Gud, jeg tror fordi mange andre vitner om erfaringer som de har hatt.

Hvilket historisk grunnlag? Tror du må slutte å lese gamle "forsknings rapporter" jeg, da de fleste av dem er laget den gangen kirken faktisk hadde makt til å ødelegge karrieren til en forsker hvis han faktisk lot sannheten om den gjennomhullede og fanatisk syltynne historien til NT komme ut.. Er ikke for ingenting at kirkenes motstand mot ikke-kristne forskere er så stor, nå når de ikke kan true noen til å juge for dem.... Og prøv å lese litt annen lektyre enn det som er skrevet av kristne, da de alt for ofte har en agenda i det de mener de finner.

Sannheten om bibelens NT er den at vi vet ikke hvem som har skrevet en tredjedel av tekstene... Den andre tredjedelen VET vi at bibelen juger om forfatterskapet og det er kun den siste tredjedelen vi sånn nogen lunde har track på at forfatteren er den bibelen påstår... men heller ikke her er forskerne sikre på hva som er tillagt, trukket fra, forfalsket, oversatt feil etc... Ligner det på et produkt en allmektig gud ville etterlatt seg eller ligner det på noe ignorante menn kokte i hop?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...