Judaz Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hei, jeg gikk for en tid siden til innkjøp av en del ny hardware (se sig.). Delvis grunnet uvitenhet, tilgjengelighet og økonomi falt mitt valg av grafikk kort på Powercolor Radeon 9600Pro Lite. Minnet er til min store skuffelse klokket til bare 200Mhz og jeg tenkte at jeg måtte kunne klare å tyne litt mer ut av kortet. Har litt erfaring med overklokking av CPU/FSB, og med litt ekstrem luftkjøling er jeg ganske fornøyd med resultatet jeg har fått, så nå er det egentlig bare grafikkortet som stopper meg. Her er jeg relativt grønn. Under optimale forhold vil grafikkortet mitt klokke til 423/225, noe som jeg ikke er helt fornøyd med. Jeg er klar over at minnets overklokkingsegenskaper er en smule begrenset, men jeg mener at jeg hvertfall burde kunne tyne litt mer ut av core clocken. Kanskje en oppgradering av kjølinga på kortet kan være en fordel? Jeg planlegger å kjøpe noen heatsinks til minnet og en ny kjøler til gpu. Utvalget her er jo ganske bra, så det jeg lurer på er om noen med litt mer erfaring på området har noen anbefalinger å komme med? Vil bedre kjøling ha noen merkbar effekt? Av økonomiske grunner er desverre vannkjøling utelukket for øyeblikket. Jeg har også prøvd å øke VAGP i bios med 0.3 volt som er maks, uten at dette gir noen nevneverdig bedrings av overklokkingsegenskapene. Da dette var et relativt rimelig grafikkort er jeg åpen for evt. voltmod av kortet, hvis det er noe å hente på det. Kan noen kanskje hjelpe meg med en link til en guide eller lignende? Håper noen kan hjelpe meg litt på vei - Judaz - Lenke til kommentar
dp Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 helt sikkert en guide til voltmod på xtremesystems.org volt mod er fine greier, mitt ti 4200 klokket seg 30mhz lenger på core og ca 80mhz lenger på minne etter en liten en... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå