__- Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei, skal skrive en jobbsøknad på en utlyst stilling i butikk og lurer på et par ting. Kan det virke positivt eller negativt hvis jeg skriver i søknaden at jeg kan jobbe både morgen/ettermiddag og ettermiddag/kveld, kan jobbe både hverdager og helger? I første omgang har ikke så mye å si om det er heltid eller deltid, bare jeg får jobb. Bør jeg skrive at jeg kan jobbe både deltid og heltid eller vil dette påvirke det i feil retning? Dette er en nyetablert butikk som åpner om noen uker hvis det har noe si. Pga. diverse forhold på min nåværende jobb må jeg bare komme over i noe nytt. Så det viktigste er å få jobb, men er litt redd for å virke desperat i søknaden. Noen som kan hjelpe? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hva med å skrive at du er fleksible med hensyn på arbeidstid, men foretrekker en fulltidsjobb? 1 Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Vær kort og kom til de viktigste poengene i en jobbsøknad, hvis ikke skumleser arbeidsgiver gjennom og poengene dine "forsvinner". Jobben du søker på har sannsynligvis heller ikke høye krav til kvalifikasjoner, så jeg hadde skrevet en meget kort søknad her da du ikke trenger å fremheve bestemt kompetanse i forhold til jobben du søker. Jeg hadde skrevet at jeg er fleksibel i forhold til arbeidstid som Wisd0m her sier. En kort grunn til hvorfor du søker kan være positivt, men unngå å slenge dritt om tidligere arbeidsgiver osv. At du mistrives på tidligere arbeidsplass kan like gjerne være en indikator på at du er lite tilpasningsdyktig og kan gjøre arbeidsgiver skeptisk. Jeg hadde sagt at jeg ønsket nye utfordringer eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå