Volvo2007 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg har en Volvo S40 1.6 Diesel, 2007 mod. Den går helt fint, bortsett fra i lengre oppoverbakker. Det har fungert helt greit frem til det ble minusgrader. Etter å ha kjørt noen hundre meter oppoverbakke, virker det ut som om motoren bare gir opp, og det kommer ikke noe kraft når jeg trår inn gassen. Jeg må da gire ned og ligge på høyt turtall, og bilen tusler da i 50-60 km, og den reagerer ikke før jeg kommer på flatmark igjen. Jeg har nettopp skiftet dieselfilter, og trodde dette skulle løse seg, men må være noe annet.. Noen som har noen tips om hva det kan være? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hvordan fungerer bilen i plussgrader i samme bakke? Jeg vil anta at det kan være kondens i systemet ditt som gjør at det blir dårligere luftsirkulasjon de dagene det er kaldt , men det blir litt gjetting fra min side. Du kan jo prøve å få sjekket om motoren får nok luft når det er kaldt og at det eventuelt ikke er noe som har satt seg i et av inntakene og som gjør at det kommer inn mindre luft eller noe lignende. Har du kjørt mye med lite diesel i tanken? Forstår det sånn at dette kan skape kondensproblemer og mer på vinteren. Endret 24. januar 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Volvo2007 Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Hvordan fungerer bilen i plussgrader i samme bakke? Jeg vil anta at det kan være kondens i systemet ditt som gjør at det blir dårligere luftsirkulasjon de dagene det er kaldt , men det blir litt gjetting fra min side. Du kan jo prøve å få sjekket om motoren får nok luft når det er kaldt og at det eventuelt ikke er noe som har satt seg i et av inntakene og som gjør at det kommer inn mindre luft eller noe lignende. Har du kjørt mye med lite diesel i tanken? Forstår det sånn at dette kan skape kondensproblemer og mer på vinteren. Det var ikke før minusgradene kom før jeg fikk problemer, ellers har den fungert helt fint. Det virker som om den blir verre jo kaldere det er. Før jeg skiftet dieselfilter hadde jeg også problemer med at bilen plutselig stanset, akkurat som om noen slo av tenningen, men den startet helt fint etterpå. Jeg kjører som regel til det er kvart tank igjen på bilen før jeg fyller på diesel, da fyller jeg helt opp. En bekjent av meg sa at det kanskje kunne være partikkelfilteret? Evt, å sjekke om motor får nok luft må sjekkes hos verksted antar jeg? Samtidig, med min erfaring om bil er kanskje verksted det beste alternativet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Går jo an å bruke forumet til å få veiledning til hvordan du gjør det. Selv har jeg en Hayes manual til bilen min ( Citroen Berlingo ) og bruker denne til mindre saker og lærer over tid , anbefaler deg selv til å vurdere å gjøre noe lignende og rett og slett lese så mye du kan. Med litt hjelp fra venner og folk som har peiling vil du fort greie å vedlikeholde mye av bilen din selv. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Få lest ut feilkoder. Feil på egr ventil er vanlig på Volvo, plast tannhjul som strippes. Ny koster ca 7500.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå