norsemanGrey Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Har akkurat gjort en fresh installasjon av Windows 8.1 på en ny Lenovo maskin, men jeg er litt usikker på om det er noe av Lenovo driverene/utilitiene som jeg burde installere i etterkant. Det meste ser jo ut til å fungere som det skal, det eneste jeg har installert er drivere for WLAN og fingernavtrykksleser. Det er jo drivere for både kamera, lyd, LAN, chipset osv, men alt dette virker så vidt jeg har sett som det skal etter installasjon av Windows. Er det allikevel noe fordel med å installere Lenovo driverene i tillegg? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Omtrent alt som kommer fra Lenovo ville jeg latt være. Ingenting du har bruk for. Ren bloatware, og gjør maskinen unødvendig treg i oppstarten. Det du bør fokusere på er chipset-drivere og lyddrivere. Jeg ville gått for følgende: Husk også å sjekke "Optional updates". Kan hende det ligger BIOS-oppdatering der bl.a. Endret 24. januar 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Omtrent alt som kommer fra Lenovo ville jeg latt være. Ingenting du har bruk for. Ren bloatware, og gjør maskinen unødvendig treg i oppstarten. Det du bør fokusere på er chipset-drivere og lyddrivere. Jeg ville gått for følgende: post-38028-0-98649000-1422123104.png Husk også å sjekke "Optional updates". Kan hende det ligger BIOS-oppdatering der bl.a. Takk for svar! Men bare et spm.: f.eks. bluetooth og kamera som allerede virker, hva vil da være fordelen med å installere Lenovo driverene? Vil det være ytelses/funsjons-relaterte fordeler i forhold til driverene som jeg regner med Windows har brukt "default". Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Du får de nyeste driverne. De kan da inneholde diverse bug-fixes, gjøre programvaren raskere/bedre å bruke osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå