Gå til innhold

Lyddemping av Enermax 350w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av hovedgrunnen til at det er vifte på PSU er ikke at den er veldig varm. Med slike vifter får man god ventilasjon i kabinettet ditt.

Greit nok, en PSU produserer noe varme, men noe av baktanken(i et MidiTower) er at PSU vil også trekke vekk varmen fra CPU'en.

I et dobbeltvifte system(slik som Enermax) er det lagt opp til at det skal bli bedre ventilasjon. En 92mm skyver inn den varmeste luften i kabinettet(toppen). og en 80mm suger det ut av kabinettet. Dette er et slags eksos anlegg.

Hvis man har Miditower er dobbelt viftesystem noe å satse på. Har man servertower kan man derimot la viftene bak CPU suge vekk varmen. Dette er veldig bra HVIS man vil ha god ventilasjon.

Jeg har en 92mm helt nederst i front som blåser inn med filter. En 80mm bak hver HDD kasse. To 80mm vifter bak CPU. Et dobbelsystem vifte anlegg(hjemmemekka) med en 120mm og en 80mm. Bakerst i topplokket har jeg en 92mm som suger ut.

Har et Chieftec DA01-WD, har nå 17,9 g i kabinettet.

Hvis du sliter med støy fra PSU kan du fjerne viftene.(Har gjort det på en P2 250W testPSU).

- Simon Iden

Lenke til kommentar

Har akkurat foretatt 120 mm mod på en aopen 300w psu. Har ikke testet den enda ble ferdig igår. Skal testen iløpet av helga. Kan komme tilbake med resultat da. Dette er ett prøve prosjekt, har ikke lyst til å kappe i enermax'en min hvis det ikke er nok gevinst støymessig.

I aopen psu'et er det ikke plass til vifta inni men det skal gå å kile vifta inni e-maxx'en. Ser ut som det er akkurat plass nok.......

Lenke til kommentar

Svar til Simiden:

Jeg har et Chieftech DA-01-BLD, og har 4x 80mm vifter to foran med hjemmelaget støvfilter, og to til å suge ut bake. Har i tilleg noen små vifter (2x på hdd cooler, 1x på digital doc) så jeg har ikke noe problemer med kjøling akkurat.

Tenker å ha en 120mm med rheostat på over psu i top, til å suge ut.

Synes at Enermaxen bråker litt mye, og kjører nesten aldri på lav hastighet.

Tenker å få et system med rheostat/fan mate på alle viftene å kjøre de på lavere turtall.

På CPU har jeg TaiSol CGK760 , og synes ikke den støyer noe spesielt. Kan jo bytte den med en 80mm med rheostat og fanadapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...