Schreiber Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Kjapt forklart sitter jeg med DSL-ruter fra NextGenTel, men får ikke koblet til nettet. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men det skal vel lyse i DSL-kontakten hvis det er linje ut? Alt ser ut til å fungere helt fint, bortsett fra at jeg ikke kommer på nettet, verken med kabel eller trådløst. Prøver bare å eliminere de mest åpenbare feilene først, og siden det ikke er lys ved DSL-kontakten antar jeg at jeg rett og slett ikke har linje ut (til tross for at de sa de skulle åpne den for to dager siden.) Men om det av en eller annen grunn ikke er dette som er feilen, noen som vet hva det ellers kan være? Det er to grønne lys fremme på ruteren, og det lyser i LAN-porten jeg har koblet inn i. Telefonen er koblet til en splitter mellom veggen og ruteren, og den fungerer helt fint. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Du skal ha en WAN eller DSL-lampe som lyser på modemet, ved power-lampa, wifi-lampa etc. Den skal lyse konstant når du har forbindelse og blinke når den holder på å koble opp. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Jepp, var det jeg trodde. Den lyser ikke, så de har nok ikke åpnet linjen ennå. Får ringe dem på mandag og høre hva de driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå