Betroz Skrevet 24. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Fått en merklig problem! Jeg har jo kjørt Folding@Home under Ubuntu 14.04 en stund uten problemer, men for noen dager siden la jeg merke til at vinduer lugger når jeg flytter på dem. Fant ut at skjermen min bare kjører i 30 Hz! Prøvde en annen nVidia driver, annen Linux kernel, men nei. Bestemte meg for å legge inn Kubuntu 14.04. La inn alt som jeg pleier og får 60 Hz på skjermen som jeg skal. Etter jeg har kjørt FAH litt så tenkte jeg å prøve å flytte på et vindu - lugging, altså tilbake til 30 Hz! Så...la jeg inn nyeste Kubuntu 14.10. 60 Hz på skjermen funker, men etter install av FAH og reboot = 30 Hz igjen! PS : Ingen problemer under Windows 7 så det er sagt. Så skjermen funker, kabelen er i orden og skjermkortet funker Hvordan i HEL**TE kan installasjon av FAHControl føkke opp slik!!? Noen som vet hva det kan være? Løsning? Bilder under : Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 24. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Har du sjekket på Fah forum? Endret 24. januar 2015 av Sn1ken Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Har du sjekket på Fah forum? Nei har ikke registrert meg der enda. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Nå er jeg ikke sikker på hva som vil skje om dette feiler brutalt for din del, så vær forberedt på å muligens rydde opp i configen manuelt. Ta gjerne backup, du finner nvidia config `/etc/X11/xorg.conf.d/20-nvidia.conf` eller tilsvarende. Har du sjekket litt output av xrandr manuelt? F. eks `xrandr --output DFP-2 --rate 60` ? Kan hende du får noe mer ut av denne tråden: https://devtalk.nvidia.com/default/topic/681356/linux/can-t-enable-60hz-with-display-dell-up2414q-/ Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Du kjører Folding@Home på samme skjermkortet som du bruker til å drive skjermen din. Og så lurer du på hvorfor FAH kødder med innstillingene på skjermkortet? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Du kjører Folding@Home på samme skjermkortet som du bruker til å drive skjermen din. Og så lurer du på hvorfor FAH kødder med innstillingene på skjermkortet? Øhhh jeg kan ikke stille tilbake til 60 Hz selv om jeg rebooter. Valget er borte. Dessuten funker det som det skal under Windows 7 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Kan hende du får noe mer ut av denne tråden: https://devtalk.nvidia.com/default/topic/681356/linux/can-t-enable-60hz-with-display-dell-up2414q-/ Takk for linken. Jeg har en nyere 4K skjerm, så både Linux og Windows finner den som èn skjerm. Trenger ikke sette DP 1.2 i OSD eller noe. Endret 25. januar 2015 av Betroz Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2015 Øhhh jeg kan ikke stille tilbake til 60 Hz selv om jeg rebooter. Valget er borte. Dessuten funker det som det skal under Windows 7 Nei, det er sikkert noe FAH gjør med kortet som krever at du må ta en poweroff før det funker igjen. At noe funker under Windows er ikke en garanti for noe som helst. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2015 Øhhh jeg kan ikke stille tilbake til 60 Hz selv om jeg rebooter. Valget er borte. Dessuten funker det som det skal under Windows 7 Nei, det er sikkert noe FAH gjør med kortet som krever at du må ta en poweroff før det funker igjen. At noe funker under Windows er ikke en garanti for noe som helst. Å skru av maskina har jeg også prøvd. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg har endelig funnet en løsning! nvidia-xconfig burde ha klart det selv etter install av driveren, men siden det er Linux må ofte ting gjøres manuellt... # nvidia-settings: X configuration file generated by nvidia-settings # nvidia-settings: version 346.35 (buildd@lgw01-17) Sat Jan 17 20:13:12 UTC 2015 Section "ServerLayout" Identifier "Layout0" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse0" "CorePointer" Option "Xinerama" "0" EndSection Section "Files" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Emulate3Buttons" "no" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" # generated from default Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" EndSection Section "Monitor" # HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid Identifier "Monitor0" Modeline "3840x2160" 165.00 3840 3888 3920 4000 2160 2163 2168 2222 +hsync +vsync VendorName "BenQ" ModelName "BenQ BL3201" HorizSync 30.0 - 81.0 VertRefresh 56.0 - 165.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" VendorName "NVIDIA Corporation" BoardName "GeForce GTX 970" BusID "PCI:1:0:0" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "DFP-2" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 Option "nvidiaXineramaInfoOrder" "DFP-2" Option "metamodes" "DFP-2: nvidia-auto-select +3840+0, DP-0: 3840x2160_60 +0+0" Option "ModeValidation" "AllowNon60hzmodesDFPModes, NoEDIDDFPMaxSizeCheck, NoVertRefreshCheck, NoHorizSyncCheck, NoDFPNativeResolutionCheck, NoMaxSizeCheck, NoMaxPClkCheck, AllowNonEdidModes, NoEdidMaxPClkCheck" Option "SLI" "Off" Option "MultiGPU" "Off" Option "BaseMosaic" "off" SubSection "Display" Depth 24 Modes "3840x2160" "1920x1080" EndSubSection EndSection 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå