Gå til innhold

Noen som kan være min "backup" i Hordaland?

Anbefalte innlegg

Drifter idag (på hobbybasis) systemene for 1 bedrift rett vest for Bergen. I løpet av dette året vil dette trolig bli mitt nye arbeidssted også: 4-5 bedrifter vil vurdere å gå sammen om å ansette meg for å drive deres systemer. Det er altså relativt små bedrifter, totalt er det vel opptill 20-30 brukere. Felles for alle er at de ikke er spesielt teknisk kyndige, men kan være f.eks dyktige på sine felt (CAD, økonomi, etc). For de er det kjedelig om det er mer nedetid enn noen minutter eller få timer. Flere dager uten at verktøyene fungerer, og vi snakker om krise. Så responstid kan ikke være flere dager.

Hovedsaklig er det snakk om Linux på server-siden (ClearOS) og Windows (DOS, XP, 7 og 8) på klientsiden. Nokså grunnleggende løsninger, med lokalnett, trådløst gjestenett, VPN, VLAN, Zarafa som exchange-klone. Intet ut i skyen.

For at det skal være aktuelt at jeg skal ha en slik stilling, må jeg ha en person som kan være min "vikar" ved fravær. Jeg vil selvsagt kunne tilby tilsvarende hjelp tilbake.
Du trenger ikke være noen spesialist, men du bør ha noen års erfaring med drift, være såpass selvstendig at du selv klarer å fikse opp i grunnleggende feil, mens sikkerhet og grundighet er en selvfølge. Maskinvare, helt grunnleggende Linux, og Win-klienter.

Jeg vet det er mange der ute som jobber i enmannsbedrift som tilbyr slike tjenester, eller er eneste driftsansvarlige i en SMB-bedrift, så jeg håper det er noen som er interessert i en slik hjelpe-hverandre-løsning.

Anyone? Evt noen med tips om steder jeg kan henvende meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...