Schreiber Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Ser den. Vi får håpe magien tar seg opp etterhvert. Magikere var nok rimelig dårlige i starten av Baldur's Gate også, men de var jo udødelige mot slutten. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Magikere er typisk svake i starten. Synes det er litt av utfordringen og moroa med dem. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 "Magic always comes with a price..." Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 27. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2015 Liker heller ikke Wild Orlan, så da ble valget Hearth Orlan. (merk at Hearth betyr ildsted, og ikke hjerte. Viktig den siste h'en.) Kan du fortelle dette til alle jeg møter som tror at Blizzard spillet heter Heartstone. Det irriterer meg grenseløst Bare en time igjen til ferie! Lager meg nok en ranger når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
BorgCube Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Liker heller ikke Wild Orlan, så da ble valget Hearth Orlan. (merk at Hearth betyr ildsted, og ikke hjerte. Viktig den siste h'en.) Kan du fortelle dette til alle jeg møter som tror at Blizzard spillet heter Heartstone. Det irriterer meg grenseløst Amen! Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Dette er ikke D&D så magikere skal være like sterke i starten som alle andre klasser, og de kommer heller ikke til å bli sterkere de andre klassene jo høyere opp i nivå de kommer. Det er selvsagt mulig å rote seg litt bort ved å velge dårlige magikombinasjoner, så om man har problemer så burde man kanskje se på hva slags magi man har valgt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Synes det tok tid å få companions, så tok en titt på wikien til Pillars. Ser ut som jeg har drept to companions allerede... oooops... Bra man får lage egne. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Kommet skikkelig i gang nå, kjempegøy! Valget falt på female wood elf ranger med bear companion. edit: Hvilken side anbefales for å få litt oversikt over alt av attributes/skills osv. Synes allerede det er ganske mye å ta hensyn til i forhold til damage mitgation osv. Selv om jeg forsåvidt elsker det! Masse å sette seg inn i Endret 27. mars 2015 av NiRaM Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Kommet skikkelig i gang nå, kjempegøy! Valget falt på female wood elf ranger med bear companion. edit: Hvilken side anbefales for å få litt oversikt over alt av attributes/skills osv. Synes allerede det er ganske mye å ta hensyn til i forhold til damage mitgation osv. Selv om jeg forsåvidt elsker det! Masse å sette seg inn i http://pillarsofeternity.gamepedia.com/Pillars_of_Eternity_Wiki Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 27. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Nå har jeg fått spilt 90 minutter cirka og kommet meg forbi start sekvensene og på vei inn i første by. Artig så langt, selv om jeg syns det er en del mer å sette seg inn i på combat fronten enn jeg forventet. Vet ikke helt hva jeg syns om Endurance og Hp som to forskjellige ting. Jeg syns grafikken er helt fantastisk og stemningsfull. En god atmosfære er så mye viktigere enn piksler, oppløsning, fps osv. Bare se på detaljene rundt lys som trenger seg igjennom ruinene osv. Det første vannet jeg så også, nydelig. Musikken er også fantastisk og legger mye til atmosfæren. Så langt topp arbeid på grafikk og lyd. Nå er det bare å spille resten av ferien og se hvordan det ender opp. Endret 27. mars 2015 av Akrabra Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 12? Wow... det var fint lite. Ikke at det betyr så mye. Vi får se hvordan det blir tabletop levels har aldri vært spesielt høye i DnD for eksempel som noen sa er det sjeldent og det tar mange år å komme til Level 20 og da snakker man om at karakterene er halv guder etc. fra hva jeg har forståt. Baldurs gate hadde vel level cap på 7 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Ja de er ikke pokemons som har level cap på 90 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 12? Wow... det var fint lite. Ikke at det betyr så mye. Vi får se hvordan det blir tabletop levels har aldri vært spesielt høye i DnD for eksempel som noen sa er det sjeldent og det tar mange år å komme til Level 20 og da snakker man om at karakterene er halv guder etc. fra hva jeg har forståt. Baldurs gate hadde vel level cap på 7 Men i Baldurs Gate 2 med expansion så ble man vel rundt level 40 og tilnærmet guddommelig. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Men dette er ikke D&D. Hadde helt klart foretrukket level cap på 30 eller 40. Da får man bygget karakteren mye mer selv. Med en så lav level cap før man bare så vidt begynt å velge skills, spells osv før man er max level. Men de øker den vel forhåpentligvis i første expansion, og muligens får vi bruke samme karakter i Pillars 2 og øke den enda mer. Det betyr ikke at vi blir guder mot slutten, bare at fiendene blir farligere. De fleste RPGer har jo svært høy level cap, uten at spillet tar skade av det. D&D er vel ett av de få som har så vanvittig lav level cap. Endret 27. mars 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Husam Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 I et spill der du kan levle opp 6 karakterer parallelt synes jeg 12 som maksimalt level høres veldig fint ut. I Baldur's Gate føltes hver 'level-up' som en veldig viktig begivenhet fordi det skjedde såpass sjeldent, og det var en del av spillet jeg virkelig likte. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 I Diablo 3 her max level 60, og vi får nye ting på hvert eneste level. I et spill som varer i 50+ timer er 12 levels rimelig lite, synes nå jeg. Bra de gir oss tilbake infinity-spill, men ser ikke helt vitsen med å tviholde på selv det negative. Vi lever l 2015, ikke 1983. Det hadde ikke skadet å oppdatere spillene litt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Før man har faktisk fullført spillet er det vel litt for tidlig å snakke om 12 levels som om det er noe dritt? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (..) men ser ikke helt vitsen med å tviholde på selv det negative. Poenget er at ikke alle er enige med deg i at det er negativt. Da jeg først så diskusjoner om dette på spillets hjemmeside, virket de fleste faktisk å være enige i at få levels er positivt. Å gå opp i level 30 ganger med seks karakterer, altså til sammen 180 ganger (minus antall levels dine medhjelpere hadde da du møtte dem), vanner etter min mening ut den gode opplevelsen av å bli sterkere eller dyktigere. Selv om jeg også liker å bruke mye tid på karakterbygging både før spillet starter og underveis, er det aller best når det føles som en bragd hver gang du går opp et nivå. I tillegg har de siste årenes inflasjon i antall levels ført til at man i ikke-lineære RPG-spill veldig ofte opplever enten en latterlig høy grad av level-scaling, eller at man for ofte føler seg altfor mektig i enkelte områder fordi man har gjort ting i "feil" rekkefølge. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Fått startet litt nå. Lagde først en barbar, men siden vi får en Fighter som companion i starten valgte jeg heller Wizard. Tok bare en og en halv time å lage karakteren. Aww... Det gikk vel ikke helt som planlagt... Nja, det er vel ganske logisk at vi får en companion i starten som kan beskytte oss. Burde ikke være spoiler heller, da det skjer før man i det hele tatt får lov å røre seg. (..) Jeg mente at det gikk ikke så bra med den første fighteren du får. Hun dør jo før spillet kommer skikkelig i gang, så... Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Liker heller ikke Wild Orlan, så da ble valget Hearth Orlan. (merk at Hearth betyr ildsted, og ikke hjerte. Viktig den siste h'en.) Kan du fortelle dette til alle jeg møter som tror at Blizzard spillet heter Heartstone. Det irriterer meg grenseløst Amen! https://www.youtube.com/watch?v=qj50ydytS2Q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå