Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok ganske lang tid før jeg kom i gang siden jeg ikke hadde studert reglene på forhånd, men nå har jeg startet med en paladin på hard vanskelighetsgrad. Har akkurat møtt min første permanente følgesvenn (tror jeg.... ) Stemningen er det ingenting å si på sålangt. Dette er virkelig som å være tilbake til 1999, men med høyere oppløsningen. Håper moroa fortsetter.

Lenke til kommentar

Tok tid for min del og laste ned, tregt bredbånd her. Så kom forberedelse til jobb i veien og nå er det senga. Heldigvis starter påskeferien imorgen så da har jeg god tid til å få spilt mye. Håper dere koser dere skikkelig mye med spillet :)

Lenke til kommentar

 

Fått startet litt nå. Lagde først en barbar, men siden vi får en Fighter som companion i starten valgte jeg heller Wizard. Tok bare en og en halv time å lage karakteren. :p

 

Aww... Det gikk vel ikke helt som planlagt...  :(

 

Nja, det er vel ganske logisk at vi får en companion i starten som kan beskytte oss. ;) Burde ikke være spoiler heller, da det skjer før man i det hele tatt får lov å røre seg.

 

Nuvel. Hva slags karakter har dere endt opp med? Min er Alicia, en Hearth Orlan Wizard.

 

 

 

2d8f96u.png

 

(er på level up-bildet, så det er ikke en spoiler. Setter det bare i en spoiler så folk slippe å laste inn bildet om de ikke vil.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hva er Mechanics og Survival?

Mechanics er med lockpicking og traps survival har med duration of potions etc. men du kan også få checks når du snakker med NPCerså kan hende om det er noe mekanisk kan du få noen andre alternativer etc. om du har høyere mechanics.

Lenke til kommentar

Hva er Mechanics og Survival?

Merker at spillet er svært sjenerøst med tips og hjelp. Bare hold musen over en stat, skill osv du ikke er sikker på hva gjør, så blir det nok grundig forklart. :)

 

En annen ting jeg liker med dette spillet er at Might nå direkte påvirker skade, enten vi kjører fysisk skade med sverd, øks osv, eller om vi er en magiker. Might gjør faktisk magien sterkere. Det er ikke det vanlige med å gjette hvilken stats man bør satse på. Wisdom, Intelligence eller Charisma for bedre spells? Nope, alt er Might. :) Det gjør det mye enklere å lage en bra karakter, uten at spillet blir forenklet for mye av den grunn. Det er mer streamlinet. Absolutt kjekt. :)

Lenke til kommentar

 

 Det er ikke det vanlige med å gjette hvilken stats man bør satse på. Wisdom, Intelligence eller Charisma for bedre spells? Nope, alt er Might. :) Det gjør det mye enklere å lage en bra karakter, uten at spillet blir forenklet for mye av den grunn. Det er mer streamlinet. Absolutt kjekt. :)

 

 

Might er ikke alt i PoE, selv om du er barbar eller wizard. Langt ifra. Det er mye dypere enn som så.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

Så klart. Man er jo ikke barbar og kjører utelukkende Might, og gir blaffen i ting som Constitution.. Men poenget er at det er rimelig streamlinet i forhold til hva det var før. At det står Recommended og Highly Recommended hjelper jo også. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ser flere lager karakter utifra hvem man får følge med i spillet. Selv har jeg valgt å ta en annen rolle enn jeg typisk tar (jeg er nesten alltid mage/wizard). Har også forsøkt å lage meg en karakter som har en historie og sammensetning jeg liker, fremfor en som har en statistisk fordel. Konkluderte med at jeg bruker Excel nok på jobb. Nå vil jeg spille.

 

Ikke akkurat nå da. Nå burde jeg jobbe ;)

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer skills i spillet? Hvis man bare levler 11 ganger, noe få sikker gjør, så lurer jeg litt på hvordan det fungerer. Får man ett poeng eller to for hver level eller oppgraderes det ettersom man bruker forskjellige evner?

Lenke til kommentar
 

Ser flere lager karakter utifra hvem man får følge med i spillet. Selv har jeg valgt å ta en annen rolle enn jeg typisk tar (jeg er nesten alltid mage/wizard). Har også forsøkt å lage meg en karakter som har en historie og sammensetning jeg liker, fremfor en som har en statistisk fordel. Konkluderte med at jeg bruker Excel nok på jobb. Nå vil jeg spille.

 

Ikke akkurat nå da. Nå burde jeg jobbe  ;)

Jeg lager en karakter jeg synes er interessant, og som gir mening. Rasevalget falt på Orlan, fordi det er en unik rase, og jeg hater Godlike intenst. Maken til stygg rase skal man lete lenge etter. :p Liker heller ikke Wild Orlan, så da ble valget Hearth Orlan. (merk at Hearth betyr ildsted, og ikke hjerte. Viktig den siste h'en.) ;) Klassen falt på Wizard fordi, øh, jeg likte kjolen, og jeg planla å bruke en eller annen form for "tenker" som bakgrunn. Philosopher, mystic, scholar eller noe sånt, men så vi kan velge Artist. Av en eller annen grunn synes jeg det ga mening.

 

Neste karakter (om jeg ikke bare lager en ny jeg kan ha på laget) vil bli en barbar explorer eller adventurer. Det føles ganske logisk at en barbar ikke har noe fast sted å bo, men bare streifer omkring der han eller hun føler det for godt. :) Det vil nok også bli en orlan, fordi jeg liker den rasen veldig godt. Har alltid hatt sansen for små raser. Aner ikke hvorfor.

 

Hvordan fungerer skills i spillet? Hvis man bare levler 11 ganger, noe få sikker gjør, så lurer jeg litt på hvordan det fungerer. Får man ett poeng eller to for hver level eller oppgraderes det ettersom man bruker forskjellige evner?

Er bare Wizard level 2, men da jeg lagde karakteren fikk jeg velge fire spells fra en liste. Da jeg gikk opp i level fikk jeg velge en ny ting, og kunne velge fra den listen med spells, samt en del andre interessante ting. Kan lære å bruke forskjellige våpen, noen nye abilities (som healing) osv. Valgte å lære å heale meg selv en gang pr Rest. Føler det kan bli kjekt å ha senere.

 

Føler at wizard er fryktelig svak i starten, men det er jo ganske standard i spill som bruker DnD-lignende regler...håper det blir litt mer "futt" i han etterhvert.

Heh, jeg synes faktisk det stikk motsatte. Riktignok har vi lite spells å leke med i starten, men ikke glem at våpenet vi starter med kan angripe fra avstand uten at et koster noe. Vi har også en ability (husker ikke i farten hva den heter, men er Arcane ett-eller-annet) vi kan bruke to ganger pr encounter. Denne vil resettes etter kampen, så bare fyr løs. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...