Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bredbåndet mitt har surret og gått med 250KB/S siden jeg fikk det for noen uker siden, men nå da jeg endelig kan pre-loade Pillars kjører det av en eller annen merkelig grunn på hele 445KB/S. Aner ikke hvorfor farten nester er doblet, men jeg klager ikke. :D Mulig det finnes en Gud, og han digger Infinity-spill. :p

 

Hmm. Hvilken class går dere for første playthrough?

 

Jeg står mellom Ranger og Druid :)

Blir nok barbar. Jeg aner fint lite om spillet, og har ikke engang lest en eneste anmeldelse, bare fått med meg at folk ser ut til å like det. :) Aner derfor ikke når vi får companions og hvilken klasser de er, så i første omgang kjører jeg trygt med en som kan overleve på egenhånd i starten. Blir morsomt å utforske Wizard etterhvert og se hva slags magi vi kan bruke, men jeg aner ikke engang hvordan magisystemet funker her. Tar ikke helt sjansen på Neverwinter Nights igjen, det jeg startet med en Wizard med hele 4 HP og noen få spells. Det gikk dårlig første gang, for å si det sånn... :p

 

Litt off-topic husker jeg med glede første gang jeg spilte Icewind Dale. Det var det første D&D-spillet jeg satte meg inn i, og det første Infinity-spillet jeg spilte. Husker jeg satt der med et Longsword +1, og måtte sjekke på nettet hva det egentlig betydde. :p Håper på å få noe lignende i Pillars. Selve meknikken og alt det der bør være sterkt forenklet og lett å skjønne, men jeg gleder meg til å utforske alt spillet har å by på av spillmekanikk osv. Det er nesten like morsomt som å utforske selve spillet. :)

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke spesielt om anmeldelser selv heller, men liker å følge med på hva folk generelt synes - både forumbruker, youtubere og spillsider. Det vil alltid være noen som elsker det og noen som hater det, så jeg ser mer på hva folk flest synes om det, og hvorfor de synes akkurat det. For meg har det jo fint lite å si om folk hater ting jeg gir blaffen i, som co-op osv. Det var nok problemet mitt med Skyrim. "Alle" elsker det, men jeg hater det. Men jeg tror grunnen til hvorfor jeg hater det er fordi jeg savner de gamle spillene, og spesielt Morrownid. Folk som aldri har hørt om Morrowind engang spiller Skyrim med et helt annet grunnlag, og for dem er det jo et knallspill. Dermed blir jeg mest interessert i å høre hva gamle fans av Baldur's Gate osv synes om Pillars. Hva dagens unge, som aldri har spilt dem, synes gir jeg nok på mange måter blaffen i. Vi har ikke samme grunnlag til å anmelde spillet uansett. :)

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke spesielt om anmeldelser selv heller, men liker å følge med på hva folk generelt synes - både forumbruker, youtubere og spillsider. Det vil alltid være noen som elsker det og noen som hater det, så jeg ser mer på hva folk flest synes om det, og hvorfor de synes akkurat det. For meg har det jo fint lite å si om folk hater ting jeg gir blaffen i, som co-op osv. Det var nok problemet mitt med Skyrim. "Alle" elsker det, men jeg hater det. Men jeg tror grunnen til hvorfor jeg hater det er fordi jeg savner de gamle spillene, og spesielt Morrownid. Folk som aldri har hørt om Morrowind engang spiller Skyrim med et helt annet grunnlag, og for dem er det jo et knallspill. Dermed blir jeg mest interessert i å høre hva gamle fans av Baldur's Gate osv synes om Pillars. Hva dagens unge, som aldri har spilt dem, synes gir jeg nok på mange måter blaffen i. Vi har ikke samme grunnlag til å anmelde spillet uansett. :)

Jeg har spilt Elder Scrolls siden Daggerfall og jeg syns absolutt at Skyrim er det beste spillet i serien. Morrowind er helt der oppe det også med Oblivion som den største skuffelsen. Det går jo også mye i hva man forventer av ett spill og hva man ønsker i det. Noen er umulig å tilfredsstille og noen krever mye mer enn andre. 

Lenke til kommentar

 

Bryr meg ikke spesielt om anmeldelser selv heller, men liker å følge med på hva folk generelt synes - både forumbruker, youtubere og spillsider. Det vil alltid være noen som elsker det og noen som hater det, så jeg ser mer på hva folk flest synes om det, og hvorfor de synes akkurat det. For meg har det jo fint lite å si om folk hater ting jeg gir blaffen i, som co-op osv. Det var nok problemet mitt med Skyrim. "Alle" elsker det, men jeg hater det. Men jeg tror grunnen til hvorfor jeg hater det er fordi jeg savner de gamle spillene, og spesielt Morrownid. Folk som aldri har hørt om Morrowind engang spiller Skyrim med et helt annet grunnlag, og for dem er det jo et knallspill. Dermed blir jeg mest interessert i å høre hva gamle fans av Baldur's Gate osv synes om Pillars. Hva dagens unge, som aldri har spilt dem, synes gir jeg nok på mange måter blaffen i. Vi har ikke samme grunnlag til å anmelde spillet uansett. :)

Jeg har spilt Elder Scrolls siden Daggerfall og jeg syns absolutt at Skyrim er det beste spillet i serien. Morrowind er helt der oppe det også med Oblivion som den største skuffelsen. Det går jo også mye i hva man forventer av ett spill og hva man ønsker i det. Noen er umulig å tilfredsstille og noen krever mye mer enn andre. 

 

 

Min favoritt er også Skyrim (etter å ha spilt fra og med Daggerfall), men det var et absolutt krav at jeg måtte modde det for å kunne sette pris på det (da snakker jeg ikke grafikkmessig). Det har ALT for mye consolitis i utgangspunktet. UI'en er et makkverk for mus+keyboard f.eks.

Lenke til kommentar

Favoritt-TESen min er og blir Arena. Det var noe unikt, og faktisk det eneste spillet i serien jeg har fullført. Man kan ikke bare velge rase som i de andre, men man starter i hjemlandet til rasen man har valgt, og har hele kontinentet å utforske. Riktignok ble jo kartet generert automatisk når man utforsker i stedet for å være håndlaget, så det var ikke de aller største tingene å finne der. Men med tanke på hvor gammelt det faktisk er var det stort. :)

 

Morrowind vs Skyrim? Tja, har hatt den diskusjonen så mange ganger at jeg er rimelig lei den nå, men for å ta det kort:

 

Morrowind:

- skoger det trærne er gigantiske sopper.

- Man rir på gigantiske biller i stedet for vanlige hester/fast travel.

- Lag magi selv.

- Rimelig imponerende arkitektur på noen byer.

- Å stjele noe var risikabelt i seg selv, og er du idiot nok til å prøve å selge noe du har stjålet i en butikk tilbake til eieren blir han forbannet og tilkaller vaktene.

 

Skyrm:

- Gørrkjedelig viking-fantasy.

- Null biller, soppskoger osv.

- Kan ikke lage magi selv.

- Bare kjedelige hus og tømmerhytter å finne.

- Du kan rundstjele en butikk rett foran øynene på eieren, og så selge alt tilbake til ham uten at han bryr seg.

- Idiotisk, malplassert "dragon shout" system.

 

Kunne nok sagt mye mer, men det har jeg strengt tatt gjort utallige ganger før, og dette er tråden for Pillars of Eternity. Er bare 1 time 5 minutter igjen til jeg kan spille. Har det på Steam. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger er jeg glad for at jeg backet ting på Kickastarter, og så glemte de i en lang periode. Dette er en av de gangene. Har ikke tenkt på spillet under hele utvilkingstiden (mer eller mindre) og så plutselig er det ute, med en mail om å hente koden min.

 

Supert :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått startet litt nå. Lagde først en barbar, men siden vi får en Fighter som companion i starten valgte jeg heller Wizard. Tok bare en og en halv time å lage karakteren. :p

 

Førsteinntrykket er svært bra. For å starte et sted kan vi justere tekststørrelsen rimelig mye. Det hjelper meg ENORMT, da jeg sitter foran en 40" TV på litt avstand, så det kan være vanskelig å lese tekst i en del spill. Noen spill som f.eks GalCiv 3 lar meg justere tekststørrelen, men det er likevel for smått til å se, når jeg sitter et stykke unna TVen. Det er ikke noe problem i Pillars. :D

 

Ellers tok det noen minutter å justere kontrollene. Bruker WASD for å bevege kartet, og har alt annet (kart, inventory osv) rundt de knappene. Da kan jeg lett spille med en hånd på tastaturet og ha alle knappene jeg trenger innen lett rekkevidde, så den andre hånden er på musen. Da slipper jeg å rote med å lete etter rett knapp osv. Aldri skjønt helt hvorfor mange sprer knappene så sykt mye. Det kan da umulig være intuitivt å bruke I for Inventory, M for kart, J for journal osv, annet enn at knappen matcher vinduet den åpner? Ville det ikke vært lettere å samle alle de vanlige knappene, så de er enklere å finne?

 

Anyway, voice acting er rimelig bra her. Det liker man. Ennå ikke testet kamp, men gleder meg til å teste det også. Og ulikt de fleste andre rollespill er jeg Wizard og har flere spells jeg faktisk vil ha. Kudos! :D

 

Men ser det ikke er noe ikon på oppgavelinjen når jeg er i windows? Kjipt. Håper de ordner det.Ser bare en blank rute. Jaja, nok om det. To (Pillars of) Eternity and beyond! :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...