Schreiber Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Man kunne vel da ha healet på samme måte som man er vant til i f.eks BG, men her må jo man heale to forskjellige ting. Unødvendig. Rest spammen som man gjorde i BG og IW er bare en uting, slåss mot en ulv? Rest, bjørn? rest goblins? rest. Nå kan man bruke priesten sine spells til mer enn bare healing som man måtte gjort om man bare hadde HP og 4 camping supplies. Problemet er å finne en bra balanse. Ulv? Rest. Bjørn? Rest. Skadeskutt kanin? Rest. Det blir bare kjedelig i lengden. Men å bare dose frem uten å bry seg om man blir litt skadet funker heller ikke. Utforsking skal være farlig, men ikke så mye at man konstant må hvile og avbryte utforskingen. Jeg synes Pillars har fått det til ganske bra. Endurance regenererer av seg selv, så man sparer litt rest der. Men samtidig kan man ikke utelukkende stole på Endurance. Systemet er ikke perfekt, men er det i praksis mulig å lage et "perfekt" system? Og ta Diablo, for eksempel. I Diablo 1 og 2 er det bare å ladde opp med noen titalls healing potions og mana potions, så er man så godt sm udødelig. I Diablo 3 ble dette endret ved at fiender nå slipper health orbs osv som gir oss helse tilbake når de dør. Dette funker utmerket med vanlige fiender, men hva med bosser? Da kan det fort bli veldig lite health orbs, og dermed får man ikke noe healing i hele bosskampen. Aner ikke hvordan det funker i Diablo 3 pr dags dato, da det er lenge siden jeg har spilt det. Men har sett mange andre spill som bruker samme greia, og det funker som regel bare delvis. Et perfekt system er nok ikke mulig. Da må man i så fall blande sammen en hel drøss av måter å heale på og la spilleren bestemme det meste selv, men selv da blir det fort for komplisert. En barbar, fighter osv kan heale automatisk, prester kan kaste healing spells, en wizard bruker potions osv. Det kan i teorien funke, men det kan også bli mye rot. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Lavere level spells blir per encounter når du blir level 8+ Ok, takk. Da vet jeg hvordan det blir når jeg kommer i gang med spillingen igjen etter en heftig periode på jobb og med studier Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Mange RPG'r har løst dette ved å gjøre partymedlemmene sultne. Og da må du ha med deg rations ut i felten, og hvis rations går tom får du ikke hvilt, eller regainer ingen HP mens du hviler. Og rations skal ikke være sånn at man bare kjøper 99 stk i slengen. Hvem går rundt på tur med 99kg mat i ryggsekken, tross alt? Det er jo naturlig at de spiser et kveldsmåltid før de legger seg tross alt. Kan ikke steke monsterburger hver dag heller, sikkert ikke sunt. Endret 8. april 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg synes rations som regel er en dårlig løsning. Det legger alt for mye hindring i veien for spilleren, ved å nekte oss å hvile når vi trenger det, uten å tilføre noe annet i stedet. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg synes rations som regel er en dårlig løsning. Det legger alt for mye hindring i veien for spilleren, ved å nekte oss å hvile når vi trenger det, uten å tilføre noe annet i stedet. Enig her, dessuten får man ofte at følelsen av at folk må spise hele tiden. Sleng innpå en ration, spill 5 minutter og hiv innpå en ny. Dessuten kan man gå ganske lenge uten et skikkelig måltid, klart man er sulten, men man fungerer relativt greit. Merket dette på flere øvelser i militæret. Vann mangel derimot blir man relativt raskt påvirket av. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Hva betyr det når Durance sin endurance ikke regenererer seg til 100 etter combat? Har han fått no poison/disease/fatigue eller noe? Finner ingen info.. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Hva betyr det når Durance sin endurance ikke regenererer seg til 100 etter combat? Har han fått no poison/disease/fatigue eller noe? Finner ingen info.. Er helsen hans over 100? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Nei, ganske lav. Endurance kan aldri være høyere enn helsen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Aha, det burde jeg kanskje ha skjønt. Takker! Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har gitt opp Pillars, fordi loade tidene har blitt enorme. 15 sekunder for og laste 2 etasje på en bygning ? fuck that. Ser at 1.04 patchen har noe rundt load/save optimalisering, håper det hjelper. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har gitt opp Pillars, fordi loade tidene har blitt enorme. 15 sekunder for og laste 2 etasje på en bygning ? fuck that. Ser at 1.04 patchen har noe rundt load/save optimalisering, håper det hjelper. Det er visst autosave'n som er problemet. Kan vente på patch, eller skru den av med en mod. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Har gitt opp Pillars, fordi loade tidene har blitt enorme. 15 sekunder for og laste 2 etasje på en bygning ? fuck that. Ser at 1.04 patchen har noe rundt load/save optimalisering, håper det hjelper. Det er visst autosave'n som er problemet. Kan vente på patch, eller skru den av med en mod. Har lest det jeg og, gjorde ikke noe forandring på mine loadetider. Jeg loader jo nesten aldri autosave. De må gjøre noe strukturelt feil. Hvorfor lastet hele byen når man er i 2 etasje på en bygning feks? Gå inn i ett hus: 15 sekunder. løpe bort til trappa, ny loadescreen til 2 etasje: nye 15 sekunder. sukk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Bloodborne er værre. 45sek-1min loade HVER gang man dør, eller går til hubplassen for å cashe inn XP og oppgradere utstyr. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 + storyen + Disengagement systemet + AoE spell systemet - å kalle dette for "realtime RPG" er en stor indirekte løgn. Pause, position and act RPG er hva det egentlig er. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 10. april 2015 Forfatter Del Skrevet 10. april 2015 Har gitt opp Pillars, fordi loade tidene har blitt enorme. 15 sekunder for og laste 2 etasje på en bygning ? fuck that. Ser at 1.04 patchen har noe rundt load/save optimalisering, håper det hjelper. Laste og save tidene ble litt frustrerende etterhvert ja. De siste 10 timene av spillet var slik for meg, regner med at det er problemer med å laste og lagre filene når de blir større og større. Akkurat som at når en Skyrim save var over 12mb var det flust av krasjing og frysing. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 + storyen + Disengagement systemet + AoE spell systemet - å kalle dette for "realtime RPG" er en stor indirekte løgn. Pause, position and act RPG er hva det egentlig er. Er jo realtime i form av at det ikke er turbasert. Hadde vært traurig å holde styr på gruppa uten å kunne pause.... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 - å kalle dette for "realtime RPG" er en stor indirekte løgn. Pause, position and act RPG er hva det egentlig er. Jeg pauser kun i bosskamper og mot ellers farlige fiender. I vanlige kamper skrur farten seg ned til halv automatisk, men etter at jeg har gikk kommandoer til laget skrur jeg tiden opp igjen til normalt. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Akkurat, når du kan utføre kommandoer under fryst tid eller sette ned farten på ting med 50% så er det motsatsen til real time. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har gitt opp Pillars, fordi loade tidene har blitt enorme. 15 sekunder for og laste 2 etasje på en bygning ? fuck that. Ser at 1.04 patchen har noe rundt load/save optimalisering, håper det hjelper. Laste og save tidene ble litt frustrerende etterhvert ja. De siste 10 timene av spillet var slik for meg, regner med at det er problemer med å laste og lagre filene når de blir større og større. Akkurat som at når en Skyrim save var over 12mb var det flust av krasjing og frysing. Har satt meg selv til opt-in på beta releases, så nå har jeg testet 1.04. Lastetidene er bedre, men fremdeles alt for lange. Orwandel: hvordan skrur man av auto-save? Fant ingenting i options... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå