Gå til innhold

Pillars of Eternity diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg lagrer en egen save hver gang jeg kommer til et nytt område. Ellers bruker jeg quicksave stort sett. I verste fall må jeg ta bare ett område på nytt.

 

Jeg spiller på hard, og det er virkelig utfordrende i begynnelsen. Jeg har måttet drepe level 7 monster som level 3...

Jeg måtte avbryte første forsøk på tempelruinene grunnet alle spøkelsene som teleporerer. Og gjett hvem jeg traff på like etterpå i Caed Nua? Joda, samme spøkelsene. Shades har så høy Deflection at ingen av karakterene mine greier å treffe de, bortsett fra med magi. Men har nesten ikke noe magi å snakke om. Spesielt ikke pga. at man nesten ikke har mulighet til å reste på Hard. For ikke å snakke om hvordan spøkelsene som teleporterer tar livet av Aloth, trollmannen min, uten jeg for gjort så mye med det...

 

 

Jeg har stort sett alle på level 4 nå, er endelig ferdig med det første oppdraget jeg måtte avbryte, og har seks karakterer (en selvlagd kompanjong), så merker at ting begynner å bli lettere. Jeg liker utfordringer, men kanskje litt vel lite campingmuligheter på Hard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt slitsomt i starten på Hard ja, med tanke på campingmuligheter. Men det glir seg over. Spillet blir litt for lett etterhvert etter min mening, utenom noen boss-fights. Syns karakterene skalerer for bra med utstyr rett og slett. Jeg liker at man føler seg mer mektig etterhvert, men man må finne balansen i spillet mellom det å kjøre over alt du møter eller faktisk måtte tenke deg igjennom hver kamp. Det er kanskje litt for mange tilfeldigheter i kampsystemet? Derfor blir det å prøve Path of The Damned når jeg er ferdig med spillet.

 

Jeg syns faktisk spillet er litt kort. Jeg leste IGN anmeldelsen og han brukte 70 timer, og jeg lurer på hvordan. Jeg har spilt 35 og har gjort alt av sideoppdrag og Endless Paths og jeg er nærme å fullføre hovedoppdraget. Dette er også på Hard. Det er greit at folk har forskjellig spillestil og varierer i hvor mye tid man bruker, men 35 timers forskjell er stort. Hadde forventet 5 timer kanskje. 

Lenke til kommentar

Blir litt slitsomt i starten på Hard ja, med tanke på campingmuligheter. Men det glir seg over. Spillet blir litt for lett etterhvert etter min mening, utenom noen boss-fights. Syns karakterene skalerer for bra med utstyr rett og slett. Jeg liker at man føler seg mer mektig etterhvert, men man må finne balansen i spillet mellom det å kjøre over alt du møter eller faktisk måtte tenke deg igjennom hver kamp. Det er kanskje litt for mange tilfeldigheter i kampsystemet? Derfor blir det å prøve Path of The Damned når jeg er ferdig med spillet.

 

(...)

 

Det er en bug som gjør at stats fra utstyret blir overført til noen karakterer hver gang man lagrer/laster inn i enkelte områder. Så man får da alt for mektige karakterer. De skal bli resettet når du ber de forlate gruppen, og så invitere de igjen. Prøv dette og sammenlign stats før og etter. Du bør jo også være i stand til å se hvilke stats som er for høye ved å fjerne alt utstyret fra karakterene og så regne deg frem til hva de egentlig skulle hatt. Hvis du har denne buggen er det ikke rart spillet virker for lett etter hvert, siden statsene ofte blir bedre og bedre og bedre hver gang man lagrer spillet.

 

Her er forøvrig en liste over de verste:

 

http://forums.obsidian.net/topic/73757-list-of-bugs-that-everyone-should-know-about-game-breaking/

 

List of game breaking bugs you should be aware about and fixing ASAP next patch. As we can NOT play the game as intended!!

 

Nr 1 http://forums.obsidi...tended-values/�

 

The mother of all game breaking bugs and the main reason so many people are complaining that the game is too easy on HARD difficulty.

Loading a Savegame in the same map where you picked up a companion, and the companion is wearing armor that boost <random stats>.

Each time you load a savegame, the stats increase! do it 100 times and your character is INVINCIBLE. 

 

Nr 2 http://forums.obsidi...only-currently/

 

Double clicking on a item (like armor, boots etc) and then it equipping on said character his perma stats disappear.

 

Nr 3: http://forums.obsidi...after-20-hours/

 

I personally didnt experience this yet, but this also hinders gameplay that much that it falls under the category game breaking.

The more you save, the longer it takes to load/save again, people reporting 20-30 hours into the game saves are taking aprox 30 sec to quicksave, and similar time to load.

 

Nr 4: http://forums.obsidi...9-so-many-bugs/

 

Summoning Bug, where after combat the summoned creatures do NOT despawn, leaving you permanently in combat. You can NOT control

your summoned creatures anymore and they go with you every map... Workaround is probably loading a previous save for now but I have not confirmed this.

 

Similar thing to Stronghold, there is also a bug at the stronghold that after an enemy wave and you kill it. They keep coming back EVERY time you visit. I tried finding the source but couldnt find it here,, the lovely search function on this forum seems missing.

 

nr 5: http://forums.obsidi...able-major-bug/

 

Endless Path level 13, spirits not giving password so you can not continue.

 

Nr 6 : http://forums.obsidi...stronghold-tax/ , http://forums.obsidian.net/topic/73737-empty-treasury/

 

Strong Hold doesn't give tax, it only claims taxes  (lol). There are multiple topics about it, I just picked out these 2.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg ser igjennom mine karakterer nå og ingen av dem har utrolig høye stats. Alle har sine base + det de får fra gear. Jeg syns bare spillet ikke håndterer skaleringen godt nok. Baldurs Gate 2 var jo likedan i sin tid. Etterhvert kunne du bare kaste Haste på partyet for å så løpe rundt og slakte alt. Til og med drager ble knust på den måten. Du må ha en mellomting mellom guddommelig og sterk.

 

Heldigvis har de tatt bort det at du kan få mye av samme stats fra forskjellige items. Hvis du har ett belte med 3 might så vil du bare få bonus fra det selv om du har en ring som gir 2 might. I Neverwinter Nights ble man jo også uovervinnelig, men der var det pga stats stacking.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig med spillet og det tok meg nesten 40 timer, da har jeg gjort alt jeg har kommet over.

 

Vet at det høres ut som jeg kritiserer spillet veldig mye og det er litt sannhet i det. Selv om jeg syns dette er kunst. Det har karakter drevet historie med mye hjerte og det får deg til å tenke. Samt du får forme din karakter som du vil og det er mye" flavor" i dialog valgene du har. Alle mulighetene med å kunne være aggressiv, diplomatisk osv. Jeg liker mellomseksjonene i store sekvenser der får tekst på skjermen og kan gjøre valg igjennom fortelling. Det minner meg veldig om når du har en DM som sitter og stresser 6 stykk som skriker over hverandre og ruller terninger som galninger. Mye pluss for å gi meg den følelsen igjennom tekst. 

 

Jeg savner at en del valg du gjør har mer vekt på historien og spill verden. Rykte systemet er litt dårlig utnyttet og endrer lite av hva som skjer i hovedhistorien. Men samtidig så mener jeg at en godt fortalt historie ofte er viktigere enn og ha mange valg. Syns også de fleste sideoppdragene har en god historie og mange valg, men de har samtidig litt rare konklusjoner noen ganger. Alt dette er basert på hvordan du har bygd karakteren din gjennom dialog valg. Men noen ganger har det ikke effekt på samtalen i det hele tatt. Også ett stort pluss at du kan bruke dine stats i samtaler. Intellect, dexterity osv. 

 

Jeg syns fortsatt at folk priser dette litt for høyt fordi vi ser de med eldre øyne. Teit måte å si det på, men vi lengter ofte tilbake til IE spill fordi det var vår første erfaring med rollespill og kanskje til og med D&D. Jeg syns likevel at mange av disse design valgene er gått ut på dato.  Kamp systemet har jeg aldri sagt mitt om. Jeg syns det er krevende, men samtidig litt for mye tilfeldigheter. Jeg liker og ha kontroll på det som skal skje når jeg har bygd mitt party.

 

Og sette en karakter blir dumt, jeg syns alle som er glad i rollespill skal kjøpe Pillars of Eternity. Støtt Obsidian så de kan fortsette og lage fantastiske spill og en enda sterkere oppfølger. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk spillet er litt kort. Jeg leste IGN anmeldelsen og han brukte 70 timer, og jeg lurer på hvordan. Jeg har spilt 35 og har gjort alt av sideoppdrag og Endless Paths og jeg er nærme å fullføre hovedoppdraget. Dette er også på Hard. Det er greit at folk har forskjellig spillestil og varierer i hvor mye tid man bruker, men 35 timers forskjell er stort. Hadde forventet 5 timer kanskje. 

Det er mange måter å spille på. Noen pløyer gjennom hovedhistorien og kaller seg ferdig. Andre tar seg god tid til å lese alt som er å lese, snakke med alt mulig av NPCer, utforsker steder de strengt tatt ikke trenger å gå, bruker mye tid på crafting osv. Jeg synes ikke det er speislet rart at noen bruker minst dobbelt så lang tid som andre. Det handler om å nyte spillet på sin måte. Jeg kan glatt bruke 100+ timer uten å bli ferdig. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel rundt 55 timer i spillet og har enda ikke kommet til akt 3. Historien har dratt meg inn og jeg syntes starten var rimelig kjedelig, mens jeg rulla med øynene over at jeg nok en gang var 'the choosen', 'dragonborn' og 'godspawn'. Men jeg bestemte meg for å lese loren og questene godt. Det er i grunnen en rimelig dyster verden obsidian har fått frem og jeg finner den rimelig fasinerende. 

 

Karakteren min er en Priest of Eothas og jeg har prøvd å rollespille han etter holdningene 'benevolent' og 'honest', og det har ikke alltid vært lett. Noen valg underveis har jeg virkelig vært i tvil på, noe det liker jeg. Det har sneket seg inn noen poeng på 'cruel' og 'deceptive'.

 

Når det gjelder combat systemet så har det overrasket meg positivt, jeg har aldri vært noen fan av rtwp, men obsidians rtwp funker mye bedre enn forventet. Det at man ser hvilket område spells rammer gjør det så mye bedre, i tillegg til at man kan senke hastigheten. Baldursgate combaten syntes jeg var kaotisk og jeg brukte stort sett singel target spells, da jeg som oftes klarte å treffe egne styrker hver gang jeg brukte aoe.

 

For min del er dette helt klart ett av de bedre spillene de siste årene. Historien har klart å engasjert meg. Jeg liker npcene. jeg liker verdenen. Eneste som mangler for min del er turnbased combat. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet lenger enn til at jeg har fått meg egen festning. Jeg har alltid likt spill hvor man styrer over sitt eget område, men liker ikke at man alltid må ta over hele verden, som i grand strategy-spill. Jeg trodde Fable 3 skulle bli et briljant spill i så måte, men det var igrunn en skuffelse fra begynnelse til slutt. Jeg liker i alle fall å måtte administrere Caed Nua så langt, men har ikke skjedd så mye ennå.

 

Hva synes dere som har fått tid til å spille det en del? Er det mye å gjøre, og er det mye styr å "rydde i kjelleren"? Det virker ikke som det er gjort i en fei, akkurat!

 

Endless_Paths.png

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Då var det kjøpt og spilt i 6-7 timer.

I starten var det fantastisk. Har vært fan av BG type spill siden jeg var en drittunge. Men når man får en rekke NPC's og må ty til med micromanagement og velge mellom en haug med spells i hver eneste kamp, ble det for mye for meg. Følte behov for en NPC AI, som kunne f.eks bruke visse spells og ikke minst heale.

Jeg er vel blitt litt for konsollisert i mine eldre dager.

Ønske man kunne kjøre lone wolf i spillet (uten å øke vanskelighetsgraden enormt)

Får vel vente på Dragon Age Inquisition expansion eller Witcher 3 for å få RPG sprøyten min.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Då var det kjøpt og spilt i 6-7 timer.

I starten var det fantastisk. Har vært fan av BG type spill siden jeg var en drittunge. Men når man får en rekke NPC's og må ty til med micromanagement og velge mellom en haug med spells i hver eneste kamp, ble det for mye for meg. Følte behov for en NPC AI, som kunne f.eks bruke visse spells og ikke minst heale.

Jeg er vel blitt litt for konsollisert i mine eldre dager.

Ønske man kunne kjøre lone wolf i spillet (uten å øke vanskelighetsgraden enormt)

Får vel vente på Dragon Age Inquisition expansion eller Witcher 3 for å få RPG sprøyten min.

 

Velg klasser som ikke har en haug med spells. 3 fightere, 1 rogue, 1 archer, 1 healer?

Lenke til kommentar

Og viktigst av alt: Ikke gi opp. Det tok noen timer for meg også før jeg kom inn i rytmen. Er jo blitt noen år siden sist jeg spilte noe som dette.

 

Og siden vi er inne på setups. Bruker 2 fightere i front med så mye defense som mulig, 1 ranger med blunderbuss/arbalest bak (meg) + dyret mitt i front sammen med fighterne, 1 chanter med blunderbuss/arbalest bak, 1 priest med blunderbuss/arbalest bak  og 1 wizard med blunderbuss/arbalest bak. De foran holder frontlinja unna de bak, med ulven til rangeren til å ta de som prøver å komme rundt. De bak bruker blunderbus/arbalest fordi det skader pokker så mye. Chanteren summoner litt ting og tang til frontlinja og chanter sånn at reload-tiden på ranged våpnene til de andre halveres. Wizarden spammer AOE-spells som gjør at frontlinja kan kverne seg gjennom fiender og priesten healer så mye som mulig.

 

Hittil har det fungert glimrende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet får vi like mye XP om vi er alene eller har et  fullt lag, og alle deler XPen. Så har du en person alene og får 500XP vil han få den alene. Har du fem stk på laget vil de få 100XP hver. Dermed er det en fordel å ha så få folk med deg som mulig. De vil nok være svakere i starten, men til gjengjeld går de raskere opp i level og blir sterkere enn det fulle laget du hadde i starten. :)

 

En annen ting å huske er å senke farten i kamper hvis det er vanskelig, og du trenger slettes ikke slite med spells i hver eneste kamp. Tvert imot kan du som regel bare bruke spells noen få ganger mellom hver gang du hviler, så da vil det jo være en fordel å spare spells til du trenger dem. Har ikke testet alle klassene, men wizard har sånt system, og tror druid har det.

 

Ellers er det jo som regel en fordel å ha de svakere magiklasene som backup når du trenger det, og heller la sterke klasser som fighter, barbarian osv ta seg sv fiendene. Gjerne med en og annen bueskytter i tillegg.

 

Og jo, du kan fint å lone wolf. Er faktisk achivement for det også. :) Men da ville jeg valgt en klasse som tåler mye, og som har mulighet for self-heal.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet får vi like mye XP om vi er alene eller har et  fullt lag, og alle deler XPen. Så har du en person alene og får 500XP vil han få den alene. Har du fem stk på laget vil de få 100XP hver. Dermed er det en fordel å ha så få folk med deg som mulig. De vil nok være svakere i starten, men til gjengjeld går de raskere opp i level og blir sterkere enn det fulle laget du hadde i starten. :)

 

Hvordan skalerer de mulige lagmedlemmene du IKKE har med på laget? For eksempel; Hvis du kan plukke opp et nytt lagmedlem når du er på level 2, men velger å vente til du er på level 5, har da dette lagmedlemmet blitt bedre i mellomtiden?

Lenke til kommentar

 

Så vidt jeg vet får vi like mye XP om vi er alene eller har et  fullt lag, og alle deler XPen. Så har du en person alene og får 500XP vil han få den alene. Har du fem stk på laget vil de få 100XP hver. Dermed er det en fordel å ha så få folk med deg som mulig. De vil nok være svakere i starten, men til gjengjeld går de raskere opp i level og blir sterkere enn det fulle laget du hadde i starten. :)

 

Hvordan skalerer de mulige lagmedlemmene du IKKE har med på laget? For eksempel; Hvis du kan plukke opp et nytt lagmedlem når du er på level 2, men velger å vente til du er på level 5, har da dette lagmedlemmet blitt bedre i mellomtiden?

 

Virker slik ja. Jeg fant ikke ut om Eder før jeg forlot Gilded Vale. Så jeg leide en fighter på vertshuset. Når jeg kom tilbake litt senere og fant han var han lik level til meg. Men da har de jo auto-lvlet og det er ikke nødvendigvis alltid positivt. 

Lenke til kommentar

Hmm. Om det er riktig at de skalerer i akkurat samme hastighet som spilleren, er metoden med å gjøre mest mulig av spillet med få karakterer definitivt den beste strategien for å levle både så raskt som mulig og så mye som mulig. Uten at jeg egentlig bryr meg noe særlig om det, jeg har aldri vært interessert i 'powergaming' av slike spill.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Patch notes: 1.03
 
https://forums.obsidian.net/blog/7/entry-179-patch-notes-103/
 
These are the tentative patch notes for the upcoming patch 1.03 release. These may change before it is finally released. This patch is currently in test, and will be released as soon as is possible. Thank you everyone for your patience with us!

"Big Ticket" Items

  • Bears and Cats can now be equipped with hats. This is most likely not a joke... but might be a joke.
  • Double-clicking to equip items was causing passive abilities to get removed from the character. This has been fixed and we were able to retroactively fix the problem for people that have already run into the issue. If you open your saved game in the latest patch, your characters will be repaired.
  • Fixed a problem where attributes on characters could permanently increase by equipping certain items. This will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.
  • The crash in Raedric's Hold has been fixed.
  • Fixed the looping audio sounds that can occur if you play with minimized tooltips.
  • Previously Wizard summoned items could persist after the spell's duration. This has been fixed and it will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.
  • The items Drinking Horn of Moderation and Talisman of the Unconquerable were causing Ciphers to permanently lower their amount of focus gain. We've included a fix to retroactively resolve the issue on Ciphers but the effect is still on the items. Unfortunately the fix will not fix the broken effect on those items, so you'll need to keep those items unequipped until the next patch. If you do equip them, perform a Save/Load to fix your Cipher.

Features

  • Added graphics setting to toggle antialiasing levels. This can improve performance on lower end machines when disabled.
  • Added pro tips to the Glossary.
  • Many new icons for items.
  • Added new voice set reactivity for lockpick, poison, enemy spotted in stealth, spell failure, death, immobilized, and completed task.
  • Added indicators on the loot screen when looting crafting and quest items.
  • Party can now use lockpicks that are in the Stash.
  • You can now cast AoEs on party member portraits and the spell will be targeted at the companion's location.

Balance

  • Monk unarmed attack buffed by 1 point at the top end.
  • Arbalest damage has been lowered.
  • Fast melee weapons do slightly more damage.
  • Slight bump to sabre damage.
  • Tuned down Mind Blades.
  • Tuned ranges of many Wizard spells to be higher.
  • Slicken spell is now a single hit AoE.
  • Chill Fog is now a friend or foe spell.
  • Curse of Blackened Sight is now foe only.
  • Changed reload speed multiplier from 2 to 1.2 for Sure-Handed Ila.
  • Fixed the price on Seal of Faith.
  • Adjusted price on figurines.
  • Adjusted price on rings.
  • Tuned up the Goldrot Chew.
  • Reduced the penalties for Bonded Grief.
  • Tuned up Bulwark of the Elements.
  • Modified attributes of companions and Itumaak.
  • Raised the bonus for having fewer than six party members from 5% per character under the limit to 10% per character under the limit.
  • Added cooldown to NPC Rogue's Escape ability usage so they won't use it back to back.
  • Rebalanced fight difficulty and spell selection for the Old Watcher.
  • Lowered the scale of the Defiance Bay reputation by 15%.
  • Beloved Spirits adds 0.4 Endurance to Ancient Memory instead of 2.
  • Changed duration of the Flagellant's Path defense penalty.
  • Adjustments to the Mantle of the Dying Boar.
  • Reduced the price of the Brighthollow Hearth and Courtyard Pool.
  • Heart of Fury will now apply to all damage types.
  • Tuned damage on Brilliant Radiance down.

Systems

  • Fixed issue with Wizard's summoned magical items getting stuck after save and load. Wizards will be restored to a proper state after loading a game.
  • Changed one of the fatigue status effects to not end with combat.
  • Fixed save game issues with spells and abilities that place down traps.
  • Fixed issue to prevent Ciphers from casting abilities without the required Focus.
  • Restored modal flag for Reckless Assault.
  • Set Transcendent Suffering to not be combat only.
  • Fixed duration issue with Plague of Insects.
  • Fixed companion audio triggers for some status effects.
  • Hunting Bows had the wrong speed descriptor. They are now listed as Fast.
  • Character Hit Autopause option should be working as intended.
  • You can now close the Grimoire and Chant UI with a hotkey.
  • Fixed issue with summoning magic items while unarmed.
  • Fixed delay issue on Knockdown.
  • Fixed a few issues with Dominate and Charm spells.
  • Fixed a bad item mod on the Ring of Protection.
  • Fixed issue with the Terrible weapon mod.
  • Changed bad data in ranger summons.
  • Made Takedown to be consistent with Knockdown.
  • Fixed multiplier on Blooded.
  • Summoned weapons will be removed when Spiritshifting.
  • Fixed issue with bouncing reflected melee attacks.
  • Party members will no longer switch to different weapons after being Charmed or Dominated.
  • Ancient Memory is now Ally only.
  • A summoned weapon will not unequip the grimoire.
  • Fixed Spellstriking mod.
  • Fixed trigger count issue with the Prone reduction mod.
  • DOT spells should clean up properly when combat ends.
  • Fixed Deflection +10 mod.
  • All Exhortations are now combat only.
  • Only play weapon ineffective VO if the attack is hostile.
  • Aggrandizing Radiance will now last until combat ends.
  • Holy Radiance is now combat only.
  • Carnage now works better.

Quests

  • Fixed issues with factions and super friend quests with Lady Webb's dialogue.
  • Adjusted trigger in front of the Salty Mast to fix a possible way to skip a required cutscene.
  • Fixed issue with the Winds of Steel quest line.
  • Fixed a trigger outside the First Fires Keep that could have been avoided.
  • Many fixes to music, audio, and VFX to a scene near the end of the game.
  • The prybar should now display the correct image in the Raedric's Hold moat scripted interaction.
  • Changed faction on the Hall of Warrior's containers.
  • Fixed scripted music for the forge knight combats in the keep.
  • Visual effects in the introduction cutscene should now be triggered properly.
  • Fixed conversation of the guards in Raedric's Hold to not repeat.
  • Added cape and armor to the loot for the Fampyr boss.
  • Fix to Osrya's starting timer not being attached to the trigger in the area.

UI

  • Fixed sound issue when collapsing the tutorial UI.
  • Fixed issue with double clicking items to equip. This is a retroactive fix and will restore characters with proper stats.
  • Fixed issue where camping supplies were disappearing when added to Stash.
  • Cage Cursor setting should not turn off after loading a scene or cutscene and is now on by default.
  • Fixed cropping on a few portraits.
  • Fixed issue with highlighting dead bodies and containers in the fog of war.
  • Fixed item stacking issue that was stacking items inappropriately.
  • Reduced the intensity of the explored fog of war on the area map, and fixed an issue where the shadow layer was causing the area map to be darker than it should be.
  • Small UI updates to the journal screen.
  • Reworked the enchanting UI to work better with multiple lines.
  • Fixed UI sorting issue in store.
  • Fixed UI sorting in crafting menu.
  • Fixes to Capitular glyphs in end game slides.
  • Fixed issue with stronghold alert widgets not hiding properly.
  • Fixed an issue with weapon mods were incorrectly being displayed in some cases.
  • Drag select should work properly when starting the drag over an enemy.
  • Fixed a few issues with drag select and formation rotation causing issues when the mouse goes over UI elements.
  • Fixed some control issues with holding down keys.
  • Shot on the Run recovery value should be now displayed correctly.
  • Fixed issues to how the HUD fades out during conversations.
  • When the party receives or loses items, those log messages now go to both logs.
  • Cleaned up the character sheet formatting and made more items clickable.
  • Store item names can now take up two lines.
  • Spells now show DT bypass in the description.
  • Consumables now show per-Rest and per-Encounter usage limitations.

Other Fixes

  • Fixed stats issue with saving and loading on the same map where a companion is found. This is a retroactive fix and will restore companions and characters to the proper state.
  • Fixed issues with save games in Raedric's Hold, causing the game to not function correctly or freeze.
  • Ranger Animal Companions should not disappear anymore and broken animals will be restored after loading and saving the game.
  • Fixed possible issues with disappearing items and weapons.
  • Minor fixes to a few select voice over lines.
  • Fixed size issues with equipped capes on Godlike characters.
  • Changed Explorer achievement to check for 152 maps rather than 160.
  • Fixed many issues where combat would not end properly.
  • Updated credits with more backer names.
  • Updated paperdoll level up lighting.
  • Scripted music should now be restored properly after loading a game.
  • Updated Temple of Eothas render.
  • Fixed some rendering issues with Fog of War on some areas.
  • Fixed sounds on movie that plays near end of game.
  • Reduced antelope feet sliding.
  • Fixed issue with weapon caching causing issues when weapons are swapped.
  • Interstitial music no longer loops.
  • Fixed issue where party members could take damage in cutscenes.
  • Fixed voice cues during looting for full inventory.
  • Fixed transparency on ghost characters.
  • Fixed issues with cutscene pathfinding if the game's process is halted.
  • Fixed issue with Expert mode settings getting saved improperly.
  • Fixed issue where characters were not properly stopping at the last waypoint of their path.
  • Adjusted Skuldr scream vocals.
  • We now handle some edge cases in resolution management on some hardware configurations.
  • Fixed issue with the party member Knockout achievement not reporting the correct numbers.
Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...