Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Lånekassen betaler ikke tilbake pengene mine.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går på høgskolen, og i høst 2014 var det obligatorisk for oss å være med på en 2 ukers studietur til England i september. Turen varte fra 21.sept til 3.okt. Vi betalte da 3400kr i skolepenger for denne turen som læreren vår sa at vi skulle få tilbake fra lånekassen. Hun fortalte oss ingenting om noe frist, så ingen av oss hadde anelse om at det var en frist for å søke om disse pengene. Jeg sendte da brev til de mellom 8.nov-14.nov fordi jeg har en facebook samtale med ei i klassen der jeg spør om hvordan vi skulle søke. Jeg så ikke før 1 halv måned senere at det stod på Dine sider at brevet var mottatt av lånekassen den 18.11. Idag, 2 måneder sende får jeg endelig svar fra de, der de sier at jeg får ikke disse pengene tilbake fordi de mottok brevet 18.11 som var etter fristen for å søke, som var 15.11. Jeg var hos de jeg sendte brevet gjennom, på Coop Mega, og spurte om de hadde et slagt register der det stod når folk sender et brev. Det hadde de ikke, så jeg har ingen bevis på når jeg sendte brevet. Det står på brevet at jeg kan klage. Jeg lurer på om dere syns jeg har grunn nok til å klage ? og om det er noen måte å finne ut av eksakt dato man sendte brevet.

Håper dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel ringe de å spørre. Men det som er greia er at 15.11 var på lørdag. Så om jeg hadde sendt brevet 14.11 eller 15.11 (som er fristen) så hadde ikke brevet blitt sendt før mandagen, og de sier at brevet ble mottatt 18.11. Det tar ikke 1 dag for lånekassen å motta et brev som blir sendt fra Trøndelag! Sist jeg sendte de et brev tok det 5-6 dager før de mottok brevet. Så det er opplagt at jeg sendte brevet før fristen.

Endret av nettvetten
Lenke til kommentar

Bare send mange meldinger helt til de blir leie og gir etter for kravet ditt for å slippe maset.

Hva er det du babler om? Tror du man får det som man vil bare man maser lenge nok? De er jo ansatte som får betalt for å svare på e-poster. Om én person bestemmer seg for å sende flere e-poster, er bare det bare en dråpe i havet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Bare send mange meldinger helt til de blir leie og gir etter for kravet ditt for å slippe maset.

Hva er det du babler om? Tror du man får det som man vil bare man maser lenge nok? De er jo ansatte som får betalt for å svare på e-poster. Om én person bestemmer seg for å sende flere e-poster, er bare det bare en dråpe i havet.

Ja, jeg har god erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...