sedsberg Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hei. Et av batteriene i UPS-en min fikk plutselig en kortslutta celle. Siden den er noen år vil jeg bytte begge batteriene. Biltema har batterier med samme fysiske størrelse og så og si samme kapasitet. (Biltema 80410 er 12V7,2Ah vs originalt Leoch DJW12-7.0 på 12V7,0Ah) Burde det gå, eller er det dømt til å feile? Endret 24. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Biltema er som oftest Jay or nay. Har ett biltema batteri i bilen min som har levert laangt over forventningene. Men det finnes nettsider som har gode ups batterier til en fin pris. Spesielt om du bestiller flere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Siden blybatterier er blytunge (bokstavlig talt) så er jeg redd prisen blir ganske høy for et par små batterier. De koster bare 180,- på biltema, knapt nok det frakta i norge vil komme på. Men ser ut som Leoch (kinesisk merke) også har litt frynsete rykte, så jeg tror ikke det vil bli værre. 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hei. Et av batteriene i UPS-en min fikk plutselig en kortslutta celle. Siden den er noen år vil jeg bytte begge batteriene. Biltema har batterier med samme fysiske størrelse og så og si samme kapasitet. (Biltema 80410 er 12V7,2Ah vs originalt Leoch DJW12-7.0 på 12V7,0Ah) Burde det gå, eller er det dømt til å feile? Kjører de biltema-batteriene i ene UPS-en min, og kommer til å bytte i den andre nå snart. Batteriene til biltema har like (eller bedre) specs enn de som originalt sitter i APC. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Biltema var utsolgt. Men ser Clas har Euroglobe AGM så jeg tror jeg går for et par av de. Så fort de får de inn på lager. Ser ut som Bema har på lager. Passer fint! Endret 24. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 En jeg kjenner har samme UPS kjøpt ca. samtidig. Tenkte "for gøy" å sjekke om batteriene hans også hadde feila. Det hadde de, for å si det mildt. Skader for (antageligvis) mange tusen på parketten etter at batterisyre hadde rent ut. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 En jeg kjenner har samme UPS kjøpt ca. samtidig. Tenkte "for gøy" å sjekke om batteriene hans også hadde feila. Det hadde de, for å si det mildt. Skader for (antageligvis) mange tusen på parketten etter at batterisyre hadde rent ut. Heh, lurt å sørge for at man sjekker ofte om batteriene har begynt å lekke da... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Det er liksom ikke så ofte en tenker på det. Spesielt ikke når en "vet" at de bruker Non Spillable-batterier. Så hvis noen har en Eaton 5110 UPS med originale batterier så sett noe under som tåler syre. Tror faktisk det kan være lurt med alle UPS-er som har batteriene stående "feil" vei. Edit: Ble to Euroglobe AGM-batterier. Fikk garanti på at hvis de noensinne lakk så mye som en dråpe kunne jeg bare komme ned og få to nye. Endret 9. februar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå