Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste på fest


Anbefalte innlegg

Kjæresten er på fest og vi hadde en liten diskusjon før han dro. Tror ikke han har lyst å gi lyd fra seg i dag i og med at jeg oppførte meg litt dårlig. Er det masete av meg og sende en melding å spørre om han koser seg? bare for å vise at jeg vil han skal ha det gøy. Eller bør jeg bare la være og heller vente til i morgen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sjølvsagt litt situasjonsavhengig, men antar at ei slik melding vil bli tolka som ein beskjed om å oppføre seg fordi du fyller med (motsatt av å slå seg laus og kose seg). Den blir nok ikkje tolka som eit oppriktig ønske om at han skal kose seg.

 

Trur derfor det er lurt å ikkje sende melding om noke anna enn evt praktiske opplysningar som når du legger deg, eller at det står kald pizza i kjøleskapet, eller liknande.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

åja, ja tenker over det nå at han kanskje også hadde tolket den feil... Men blir det feil med: Håper du koser deg <3

Eller blir den også ironisk? Vi pleier som regel å sende en melding når en av oss er ute, men nå dropper han det nok fordi han tror jeg er sint, noe jeg ikke er, så alt ble litt misforståelser..

Men ville bare høre hva dere andre hadde oppfattet det som, så er nok enig i den første hvertfall!

Lenke til kommentar

Kjæresten er på fest og vi hadde en liten diskusjon før han dro. Tror ikke han har lyst å gi lyd fra seg i dag i og med at jeg oppførte meg litt dårlig. Er det masete av meg og sende en melding å spørre om han koser seg? bare for å vise at jeg vil han skal ha det gøy. Eller bør jeg bare la være og heller vente til i morgen?

 

Tja, det kan jo tolkes som om du er sarkastisk også..

 

Personlig ville jeg gjerne sendt en unnskyld melding grunnet oppførselen min, grei og kort. Skrevet noe søtt som man vet at personen ikke klarer å unngå og gi et lite smil til og så sagt at personen må kose seg på fest.

 

Men jeg vet ikke situasjonen eller hva dere har diskutert, bare følg magefølelsen din.

Lenke til kommentar

Hvis du sender han melding på fest etter en krangel, så blir du å virke innpåsliten og plagsom. Mitt råd: IKKE be han kose seg. Han kommer til å tenke at du sitter hjemme og er dritredd for at han skal være utro. Og gutter hater sjalu jenter.

 

La han være i fred og vent til han kommer hjem heller. Lag han noe godt å spise som fyllamat. Da blir han nok veldig glad! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Nå trodde jeg han skulle være med meg ikveld siden han var på byen igår. men tydeligvis hadde han laget planer med kompisene sine at de skal på fest i dag også. hvrodan bør jeg ta dette?

 

Spørsmålet er hvorfor du ikke er med på festen.

Lenke til kommentar

 

Nå trodde jeg han skulle være med meg ikveld siden han var på byen igår. men tydeligvis hadde han laget planer med kompisene sine at de skal på fest i dag også. hvrodan bør jeg ta dette?

 

Spørsmålet er hvorfor du ikke er med på festen.

 

Er kompis fest og var 20 års dag til en kompis med bare gutter

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

Nå trodde jeg han skulle være med meg ikveld siden han var på byen igår. men tydeligvis hadde han laget planer med kompisene sine at de skal på fest i dag også. hvrodan bør jeg ta dette?

 

Spørsmålet er hvorfor du ikke er med på festen.

 

Er kompis fest og var 20 års dag til en kompis med bare gutter

 

 

Haha, bare gutter, yeah right :p

Lenke til kommentar

Du har jo en annen tråd også som går nogenlunde ut på det samme som det siste spørsmålet ditt her (post #10).

 

Forslaget her må vel være at dere begge setter av tid til å prate ut skikkelig, om hva dere ønsker i dette forholdet. Det fungerer meget dårlig om det kun er en som ønsker å være sammen som kjærester og finne på ting sammen, mens den andre parten heller/oftere vil være ute med venner i stedet.......

 

Det er veldig tungt å holde liv i et forhold, om det bare er en part som ønsker å "delta" i det, mens den andre parten prioriterer andre ting. Så dette bør du (etter min mening) få han til å sette seg ned sammen med deg, og for å rett og slett avklare hva dere ønsker i forholdet.

Jeg anbefaler deg/dere å gjøre det, men da må du nok også være litt forberedt på hva svaret kan bli, etter hans prioriteringer og hvordan han pleier å gjøre sine avtaler.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Du har jo en annen tråd også som går nogenlunde ut på det samme som det siste spørsmålet ditt her (post #10).

 

Forslaget her må vel være at dere begge setter av tid til å prate ut skikkelig, om hva dere ønsker i dette forholdet. Det fungerer meget dårlig om det kun er en som ønsker å være sammen som kjærester og finne på ting sammen, mens den andre parten heller/oftere vil være ute med venner i stedet.......

 

Det er veldig tungt å holde liv i et forhold, om det bare er en part som ønsker å "delta" i det, mens den andre parten prioriterer andre ting. Så dette bør du (etter min mening) få han til å sette seg ned sammen med deg, og for å rett og slett avklare hva dere ønsker i forholdet.

Jeg anbefaler deg/dere å gjøre det, men da må du nok også være litt forberedt på hva svaret kan bli, etter hans prioriteringer og hvordan han pleier å gjøre sine avtaler.

Ja, jeg foreslo at vi satte oss ned for å snakke ut om alt. Men hvordan kan jeg slappe av ikveld når han er ute på byen? jeg hadde gledet meg til å være med ham, men nå får jeg jo kvelden alene likevel.

Lenke til kommentar

Å prioritere krever at man har to alternativer, hvis trådstarter ønsker å ha at de skal være sammen den kvelden som ett alternativ for han å prioritere måtte hun ha fortalt han dette var noe hun ønsket rimelig tid i forveien.

 

Det å forvente at partneren ikke har ett liv utenom dem selv er ganske urealistisk, og jeg synes synd på menn som er så underkastet at de synes det er greit å måtte konstant informere dama om deres aktiviteter og planer.

 

For øvrig er det også veldig mye å spørre at han velger bort 20-års feiringen til en kammerat til fordel for en kveld med kjæresten, de 2 aktivitetene kan ikke sammenlignes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

20 årsdagen var i går. Kunne aldri foreslått han skulle droppe den. Men idag trodde jeg vi skulle være sammen, men da skulle han heller på fest igjen med kompisene.

 

Å prioritere krever at man har to alternativer, hvis trådstarter ønsker å ha at de skal være sammen den kvelden som ett alternativ for han å prioritere måtte hun ha fortalt han dette var noe hun ønsket rimelig tid i forveien.

 

Det å forvente at partneren ikke har ett liv utenom dem selv er ganske urealistisk, og jeg synes synd på menn som er så underkastet at de synes det er greit å måtte konstant informere dama om deres aktiviteter og planer.

 

For øvrig er det også veldig mye å spørre at han velger bort 20-års feiringen til en kammerat til fordel for en kveld med kjæresten, de 2 aktivitetene kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Festen i kveld var "bare gutter" også?

 

For øvrig hvis du ønsket at dere tilbringer tid sammen i kveld hvorfor laget du ikke planer med han tidligere i uken?

Fordi jeg spør hver uke om vi skal finne på noe, men han spør aldri for han mente det var en selvfølge at vi skulle finne på noe. For jeg vil jo egentlig være med han en dag hver helg i og med at vi ikke ser hverandre så ofte. Men denne gangen spurte jeg ikke fordi han mente sist det var en selvfølge, så regnte med vi skulle det, men han glemte jo helt å si han skulle på byen med kompisene, og da får jo ikke jeg sett han noe hele helgen eller uken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...