MissEhrmann Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg har en mac book pro fra 2011. Har fortsatt Snow leopard 10.6.8 Nå har jeg kjøpt meg ny Iphone og ønsker å bruke iCloud (som ikke er på Snow leoparden). Hva skjer når jeg oppgraderer (har aldri gjort det før...) Blir bildene mine borte? Hva med bokmerker ol.? Ser at flere mener Mavericks var bedre enn Yosemite, men den er jo ikke å få tak i på app store lenger..... Noen som kan hjelpe? Jeg har virkelig ingen peiling på dette. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Ta backup. Oppgrader. Done deal. 1 Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) oppdater til yosemite. du mister ingen ting. de som sier mavericks er bedre tenker vell mest på utseendet, men funksjonmessig er yosemite bedre Endret 23. januar 2015 av SweetDollarTee 1 Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Ta backup. Oppgrader. Done deal. Hvordan tar jeg backup da? Prøvde med time machine men da jeg prøver å konfigurere kommer det bare opp at airport verktøy ikke kunne finne trådløse airport enheter.... Hva nå enn det betyr?! Må jeg ha en ekstern harddisk? *flau* Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Ta backup. Oppgrader. Done deal. Hvordan tar jeg backup da? Prøvde med time machine men da jeg prøver å konfigurere kommer det bare opp at airport verktøy ikke kunne finne trådløse airport enheter.... Hva nå enn det betyr?! Må jeg ha en ekstern harddisk? *flau* du må det ja. men garanterer at du ikke mister noe bilder osv. Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Ta backup. Oppgrader. Done deal. Hvordan tar jeg backup da? Prøvde med time machine men da jeg prøver å konfigurere kommer det bare opp at airport verktøy ikke kunne finne trådløse airport enheter.... Hva nå enn det betyr?! Må jeg ha en ekstern harddisk? *flau* du må det ja. men garanterer at du ikke mister noe bilder osv. Ok, er jo ingen krise, for bildene har jeg lagret på en annen harddisk-dings. Har bare lest at Mavericks var mye bedre enn Yosemite, så dumt at det ikke går an å laste ned den istede. Har også lest at iPhoto er på vei ut. men jeg vil vel ikke miste den? Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Ta backup. Oppgrader. Done deal. Hvordan tar jeg backup da? Prøvde med time machine men da jeg prøver å konfigurere kommer det bare opp at airport verktøy ikke kunne finne trådløse airport enheter.... Hva nå enn det betyr?! Må jeg ha en ekstern harddisk? *flau* du må det ja. men garanterer at du ikke mister noe bilder osv. Ok, er jo ingen krise, for bildene har jeg lagret på en annen harddisk-dings. Har bare lest at Mavericks var mye bedre enn Yosemite, så dumt at det ikke går an å laste ned den istede. Har også lest at iPhoto er på vei ut. men jeg vil vel ikke miste den? nei har brukt både mavericks og yosemite, og yosemite er mye bedre synes jeg. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Har bare lest at Mavericks var mye bedre enn Yosemite, så dumt at det ikke går an å laste ned den istede. Mavericks er ikke bedre enn Yosemite. Det er en del designmessige forskjeller hvor det er lov å ha sine subjektive meninger, men utover det er Yosemite en bedre versjon av OS X enn Mavericks. Noen issues var det ved lansering, men de rettes fortløpende opp ved oppdateringer. 1 Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Har bare lest at Mavericks var mye bedre enn Yosemite, så dumt at det ikke går an å laste ned den istede. Mavericks er ikke bedre enn Yosemite. Det er en del designmessige forskjeller hvor det er lov å ha sine subjektive meninger, men utover det er Yosemite en bedre versjon av OS X enn Mavericks. Noen issues var det ved lansering, men de rettes fortløpende opp ved oppdateringer. Ok :-) Da tar jeg sjansen og oppgraderer. Vil maskinen bli treigere da? Siden den er såpass gammel? Lenke til kommentar
MissEhrmann Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 Trykker jeg bare på "hent" knappen på App store også går alt av seg selv eller må jeg gjøre noe? Avinstallere noe eller noe slikt? Jeeezzzz, føler meg skikkelig dum :-) Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Ok :-) Da tar jeg sjansen og oppgraderer. Vil maskinen bli treigere da? Siden den er såpass gammel? En Macbook Pro fra 2011 er ikke "gammel". Den takler Yosemite like bra som noen som helst annen versjon av OS X. Og ja, det er bare å følge anvisningene fra App Store/Apple så går det meste av seg selv. Men som alltid ved oppdateringer, uansett operativsystem og maskinvare: Husk backup av viktige data! Endret 23. januar 2015 av Valotunk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå