objorkum Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hvor endrer jeg $EDITOR environment variable? Vil ikke ha Vi. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Min er satt i /etc/rc.conf . Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hmm, hvilken virkning har denne variabelen ? Altså, hva er den godt for ? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 den setter default editor, tror mc bruker den bl.a. Men hva som er poenget med den vet jeg ikke helt, kan man ikke bare velge mellom emacs og vi(m)? Og vim er jo overlegen emacs.. :-/ Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du kan jo sette den i /etc/profile, eller ~/.bash_profile for at det ikke skal bli globalt. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Man kan sette EDITOR til hva man vil (til og med nano, huffe), men folk som har peiling anbefaler at EDITOR=emacs, siden denne er overlegen vim. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Man kan sette EDITOR til hva man vil (til og med nano, huffe), men folk som har peiling anbefaler at EDITOR=emacs, siden denne er overlegen vim. Don't go there... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Please, ikke en ny editor-krig... Smak og behag. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Så rart... Postcounten gikk ikke opp i sted, posta noen poster(ja, skulle posta i testposter) og, det sto fortsatt.. Så, testa jeg her, og så funka det igjen. Etter det igjen, så fant jeg ikke ut hvordan jeg sletter innlegg :S Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Så rart... Postcounten gikk ikke opp i sted, posta noen poster(ja, skulle posta i testposter) og, det sto fortsatt.. Så, testa jeg her, og så funka det igjen. Etter det igjen, så fant jeg ikke ut hvordan jeg sletter innlegg :S Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Vel for å svare på det du faktisk spør om kan du bruke kommandoen : export EDITOR=<editornavn> der <editornavn> er navnet på editoren du vi bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå