Snylter Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Skal man ha 3000 GT bør man gå for en utgave med snurre. (Jeg har ikke testet utgave med snurre, men har hatt et par turer i en uten) 3-literen på 224hk elns sparker ikke så bra unna, enkelt og greit. Vi snakker vel 0-100 på nærmere 9 sekunder tenker jeg, og bilen er ingen lettvekter med nesten 1500kg. Husker jeg hadde et lite race mot en turboutgave av Dodge Stealth en gang (300hk og 4wd, Stealth er samme bil med andre emblemer), jeg ble overrasket over at den ikke gikk bedre enn den gjorde.. Den hadde en anelse bedre akselerasjon enn bilen jeg hadde på det tidspunktet (1480kg, 243hk og automatgir), forskjellen på akselerasjon var rett og slett overraskende liten. Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Integra er noe som overrasker mange på trackdays, de fungerer sjukt bra! Vet om en som kan komme til salgs, med 190 hk på hjula, og riktige mods for en fin dag på bane! Men den blir nok høy i pris, da den er tilnærmet 100% strøken! 325, blir nok morro det og , selv om jeg tror det må påkostes mye før det blir som en ITR Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Skal man ha 3000 GT bør man gå for en utgave med snurre. (Jeg har ikke testet utgave med snurre, men har hatt et par turer i en uten) 3-literen på 224hk elns sparker ikke så bra unna, enkelt og greit. Vi snakker vel 0-100 på nærmere 9 sekunder tenker jeg, og bilen er ingen lettvekter med nesten 1500kg. Husker jeg hadde et lite race mot en turboutgave av Dodge Stealth en gang (300hk og 4wd, Stealth er samme bil med andre emblemer), jeg ble overrasket over at den ikke gikk bedre enn den gjorde.. Den hadde en anelse bedre akselerasjon enn bilen jeg hadde på det tidspunktet (1480kg, 243hk og automatgir), forskjellen på akselerasjon var rett og slett overraskende liten. Jeg så ikke at det var uten Turbo.. Men tøffe er de jo , og med turbo er de vel lette og skremme opp litt, 4wd og. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Integra er noe som overrasker mange på trackdays, de fungerer sjukt bra! Vet om en som kan komme til salgs, med 190 hk på hjula, og riktige mods for en fin dag på bane! Men den blir nok høy i pris, da den er tilnærmet 100% strøken! 325, blir nok morro det og , selv om jeg tror det må påkostes mye før det blir som en ITR De kan jo ikke helt sammenlignes da ITR er en ren to-dørs sportsbil og 325i'en er en litt sporty executive bil Ser dog lyst på det, lånte en ganske stock e46 320i med 170hk av en kompis en helg og synes den gikk helt greit, planen med 325i'en er coiloversett, gode 235/265 dekk på 18" felger, nye harde foringer hele veien rundt, tårnstag bak+framme, 328-veiv, vassere kam, ny eksos fra og med eksosmanifolden til endestuss sportsinnstegsfilter og chip, da bør jeg iallefall ha roughly 220-230 veivhester samtidig som jeg har en relativt komfertabel a-b bil. Kan jo evt. få meg 3000km's veteranforsikring på 240'en så har jeg noe å kjøre mens jeg skrur på bmw'en i tillegg. OT: ser jeg jeg må jobbe overtid som en bikkje månedene framover, depositum til ny leilighet, "ny" bil, mc lappen&mc, deler til bmw'en, blir spennende på ussel 40% lærlinglønn, hadde dog 30k,- utbetalt forrige måned og får 20k,- neste uke + 7k studielån+stipend så går jo greit med noen 60-70timers uker i måneden men koster faen meg å være kar Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg regner med at du er klar over det Primer4, men du skal selvsagt ha normal lønn på overtiden, altså ikke lærlingsatser.. Så skal du ha overtidstillegg også beregnet ut fra denne normale lønnen. I staten bruker man laveste sats for ufaglært arbeidskraft som basis for den utregningen mener jeg.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 (endret) Hadde det ikke vært for henholdsvis 300,- og 400.- for 50% og 100% overtid hadde jeg aldri jobbet overtid men sånn som jeg har lagt opp livet nå må jeg jobbe en god del bare for å få ting til å gå rundt. Når det er sagt, fyttikatta for en maskin bmw'en :O satt å gliste som en idiot de første 3 timene på hjemturen. Noe spesielt med lyden&effekten fra rekkesekseren kombinert med ett så tight chassis/karosseri, svinger var jo plutselig artig, forbipasseringer gikk unna på en fjerdedel av tiden jeg er vandt med. For ikke å snakke om multifunksjonsrattet med cruise control, følte meg nesten overflødig der jeg satt og rattet litt fram og tilbake Nå er det bare felger, catback eksos, innstegs green/kn filter, optimalisering av ecu og coiloversett igjen så skal jeg si meg fornøyd de neste par årene! Må dog si at jeg bommet jo helt på hva jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe, 325i facelift uten mtec styling vitner jo om en noe utviklet frontallapp. Endret 27. april 2015 av Primer4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå