Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som oser musk, svette og underutviklet frontallapp til under 40 000,-


Primer4

Anbefalte innlegg

Får førerkortet tilbake snart og tilbringer stortsett ettermiddagene på finn for tiden, budsjettet er under

40 000 og jeg vil ha noe som går tilstrekkelig bra og ligger godt nok på veien til å fise litt rundt ACR på trackdays, har god deletilgang(!) og nok bagasjeromsplass til en 70-80L sub, reservedekk og endel annet ræl etter behov. Rep-objekt er ikke aktuelt da jeg trenger bil til jobb/daglidagskjøring asap.

 

De heteste kandidatene er

Bmw e36 325i/320i

audi a4 1.8t

Saab 9000 2.3 turbo

Saab 9-3 1.8 t

Nissan Primera p11 2.0 gt

Volvo 850 glt/t5

Vectra a 2000 (sjelden og somregel grisekjørt)

Prelude 2.2 vtec (alle gen er interessant her)

 

Jokere:

golf 4 1.8t/a3 1.8t (egentlig for liten)

Mazda 323gtr (egentlig for alt for liten, gammeldags interiør)

bmw e39/e46 320/520 (Trenger kostbar sugetrim for å flytte tilstrekkelig på seg men lett å få tak i div stag og harde foringer samt. senkesett for å få de til å ligge skikkelig på veien)

Nissan s13 1.8t (for liten og blir fort rep-objekt i denne prisklassen, hater forsåvidt rustsveising)

 

Noen innvendinger/erfaringer med nevnte biler?/andre forslag eller bør jeg egentlig bare gi faen og få meg en gubbekjørt mazda 6 stv siden jeg uansett kjører opp til sykkel iløpet av sommeren og kan kjøpe meg en ktm duke 690 som uansett er tusen ganger mer engasjerende og kjøre enn nevnte biler uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En svart 9000 med 2.0/2.3 turbo, manuell kasse, overkant av 1 bar turbo-trykk, 2.5" eksos hele veien, moderat senk, noen diskrete 17/18 felger, ett ordentlig anlegg med litt ekstra lydisolering i dører/bagasjerom og litt annet snaks for stivhet i chassis/karosseri, bremseklosser osv.

 

Da har man jo plutselig en skikkelig grom grocerygetter a-b bil, slipper at gasspedalen skal ligge å friste deg til å ligge bredt i hver bidige sving på vinterføre også.

Lenke til kommentar

Hva med å bare gi enda litt mer faen og kjøpe en liten MX-5? Første gen. "NA" eller andre gen. "NB".

 

Før du sier at den skal være daily driven, at den er for liten for deg, for liten motor og liten bagasjeplass.. Jeg syntes du bør prøvekjøre en! De fleste går fra fornuftig til å gi helt faen etter å ha prøvekjørt en! :D

 

Ellers har du jo mange rævkjørte og pent kjørte E39ér og E46ér. I likhet med nevnte Mazda har de også (ca) 50/50 vekt fordeling og bakhjulsdrift... De er det alt for mange av akkurat nå, i motsetning til MX5 som det vil bli fler av på markedet til våren.

 

Lappen ryker kjapt igjen med disse da.. :hmm:

 

Edit: At jeg klarte å se over E39 og E46 "jokerne" dine. Ops.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Kontroversielt forslag: Ford Probe!

 

Ikke den kuleste bilen blant entusiastene (samarbeid med US Ford og Mazda, foreslått som erstatter for Mustang med forhjulsdrift og "bare" V6, etc...), men man får et sportslig utseende, gode kjøreegenskaper (har en senket Probe selv, den sitter latterlig godt i svingene men er stiv som et spett) og en kvikk og responsiv V6-motor med pen lyd. :) Og bagasjerommet er stort!

Lenke til kommentar

Jeg er 193cm, det samme er min venn, og vi koser oss max i de bilene.. :) Riktignok trengs et litt høyere rullebur i min venns NA Miata. Jeg ser hva du mener, Snylter. Sett inn noen Sparcos så har du takhøyde og benplass i massevis :)

 

Hvor mange MX-5er har du kjørt egentlig?

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Jeg er 193cm, det samme er min venn, og vi koser oss max i de bilene.. :) Riktignok trengs et litt høyere rullebur i min venns NA Miata. Jeg ser hva du mener, Snylter. Sett inn noen Sparcos så har du takhøyde og benplass i massevis :)

 

Hvor mange MX-5er har du kjørt egentlig?

Jeg har ikke kjørt mer enn 2 stk, en hauggammal sak og en nyere en (2010-modell elns tenker jeg)

 

Jeg har visst gått glipp av 2. generasjon, men både 1. og 3. er ubrukelige for meg å kjøre..

Lenke til kommentar

Oser vel ikke underutviklet frontallapp av en Saab da, heller det motsatte.

Er 100% enig i dette på papiret. Men samtidlig er det noe merkelig tiltrekkende med den underforståtte galskapen av en blodtrimmet 9-5 aero stv med 300hk+ på framhjulene som ser ut som den kjedelige famililievogna til kona til naboen.

Lenke til kommentar

Senk og store felger (Om det er for å få plass til store bremser) er det eneste som bør være tillatt av oppgradering av eksteriør på 99.5% av biler. (Eneste unntaket er om man har hvite skilter på ett time-attack beist da bør det være lov at det ser ut som ett time-attack beist.)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hoho update!!!

 

har 80 000,- til rådighet og ser meg nødt til å bytte ut 240'en jeg endte opp med å kjøpe da den mangler musk-os.

 

etter neste lønning har kan jeg avse 10 000 til altså 90 000,- totalt

 

 

Har dog en problemstilling her, kjører opp til MC (a2) i sommer, (får jo kjøpt noe ræl av en mellomklassesykkel selv om jeg blåser alt på kontoen nå på bil) så spørsmålet blir feit MC eller feit bil? 

 

vipper litt mot bil for øyeblikket og lurte på om dere hadde andre alternativ enn de heteste kandidatene mine for øyeblikket

330i e46 og 530d/530i e39

200sx s13/s14

toyota mr2 (vil dog ha frammemontert motor og ett lite bagasjerom)

Lenke til kommentar

Hvis du tar utgangspunkt i 240'n du har så kommer du langt med dempere, stag, fjærer og polyforinger. Evt også turbomotor med 200hk oppsett i tillegg. Da får du en ålreit trackday bil, som fortsatt kan brukes som daily driver om du vil + du har mere å bruke på MC!

 

Evt ta'n helt ut med denne her....

http://www.finn.no/58212425

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Henter en facelift e46 325i med manuell kasse om alt går som planlagt på mandag. Mye overtid+ ett lite lån så har jeg nok til MC i sommer og :)

 

Var forøvrig det som var planen med 240'en men mangler ork og tid til skruing, da blir det lettere og smekke på et coiloversett, ordentlige dekk/felger, eksos/luftfilter og ecu optimalisering (7-8+ hp og skikkelig gromlyd :) ) på bmw'n

 

Edit: har siklet mye på integra og men de som dukker opp til en fornuftig pris forsvinner så fort, er heller ikke så sikker på deletilgangen på 3000gt.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...