Gå til innhold

[Løst] Kjøp av stillegående Komplett-pc. Hvilken lagringsdisk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt lyst lenge til å kjøpe meg en stillegående gaming-pc, og valget faller på Komplett Silent Gamer.

Men jeg trenger en ekstra harddisk som jeg kan lagre tonnevis av spill på. Blant de som står under "konfigurer", hvilken bør jeg satse på? Tenker 3TB, relativt stillegående og med en grei hastighet (har lite peiling på dette, men tenker på loading i spill og lignende). Og at den ikke dør :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ikke vite hvor mye plass du trenger og det fins ingen garanti for at en HDD ikke dør, de kan vare i alt ifra 1 dag til 10år+, men med 3TB så bør du nå ha plass til en del spill og anna ræl ja, men som sagt ingen veit egentlig hvor mye plass du trenger.

Men du ha jo en WD black 4TB der også ville jeg bytta SSD til crucial mx100.

Sitter med en eldre wd black selv, hadde ikke tenkt tanken om å tatt en anna disk, min har holdt siden 2008 og den bråker ikke syns jeg, mens andre er helt nevrotiske når det gjelder den minste vibrasjon eller støy.

Har også en seagate disk i huset som jeg har hatt siden 2005 og den lever idag og brukes daglig, så som sagt, de kan level lenge men de kan også dø umiddelbart, slik er jo strengt tatt med resten av en PC også selv om ting er ment for å holde i mange år, så er det ikke sikkert de gjør det av ulike årsaker.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Vi kan ikke vite hvor mye plass du trenger og det fins ingen garanti for at en HDD ikke dør, de kan vare i alt ifra 1 dag til 10år+, men med 3TB så bør du nå ha plass til en del spill og anna ræl ja, men som sagt ingen veit egentlig hvor mye plass du trenger.

Men du ha jo en WD black 4TB der også ville jeg bytta SSD til crucial mx100.

Sitter med en eldre wd black selv, hadde ikke tenkt tanken om å tatt en anna disk, min har holdt siden 2008 og den bråker ikke syns jeg, mens andre er helt nevrotiske når det gjelder den minste vibrasjon eller støy.

Har også en seagate disk i huset som jeg har hatt siden 2005 og den lever idag og brukes daglig, så som sagt, de kan level lenge men de kan også dø umiddelbart, slik er jo strengt tatt med resten av en PC også selv om ting er ment for å holde i mange år, så er det ikke sikkert de gjør det av ulike årsaker.

Aight! Ser at prisforskjellen på SSDen du nevnte er bare en hundrelapp. Hvorfor vil jeg heller ha crucial SSDen?

Om harddiskplass kan jeg si at jeg siden 2012 har hatt en Samsung Spinpoint F3 1TB. Har ca 150 spill og har installert 2/3 av dem. Har også en del annet ræl. Disken er så og si full nå, og jeg vil gjerne slippe å tenke på plassforbruk når jeg kjøper ny pc :) Hører Samsungen iblant, men mitt nåværende system er generelt støyende, så jeg bryr meg lite om det. Ellers har den fungert fint.

Endret av Dagoth
Lenke til kommentar

Har brukt en del disker du kan justere akustikken når den søker.

http://www.samsung.com/ae/consumer/learningresources/hdd/whitepapers/pop_white_silentseek.html

De kan ha litt effekt på støy, men SSD er klart bedre der, men det betaler du ganske mange riksdaler for. Du kan jo kjøpe et NAS og sette det en annen plass, men det blir jo igjen en ekstra kostnad, så da kan man jo kjøpe fler SSD'er.

Lenke til kommentar

... det er jo uansett forskjell på garanti og reklamasjon.

Kan du utdype?

Pc`en koster ca 14500,- i deler. 2500,- i bygg og "garanti" er noe råflott spør du meg.

Edit: Om folk har for mye penger, og trenger å kvitte seg med noe må de gjerne sende meg en PM.

Endret av eller
Lenke til kommentar

Eh, den du får av komplett har da ingenting å gjøre med ett klistremerke, men det har noe med at du kan sende inn maskina å få den fikset om noe gå galt med den i løpet av de 3 årene, altså hvis nå en person fucker den opp software messig så kan man sende den inn å få den fiksa.

Send en mail til komplett å spør om alt hva denne garantien deres inneholder.

Og forskjellen på garanti og reklamasjon står på Der interwebs, bruk google eller noe.

Lenke til kommentar

lol. så du skal betale 2500 for at de skal fikse noe "software messig"??
formatering tar 1-2 time. sende den inn, 1-2 uker for at de skal få starta på det.
hvis det er noe andre små problemer kan man jo bare google dette, så lenge det er software messig??
er det noe hardware-ish er det bare å bruke reklamasjon på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...