Sjubert Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Hei! Jeg går i 10.klasse og skal straks søke videregående! Jeg er ganske kje skolen og har vanskelig med å bestemme meg videre utdanning. Jeg har tenkt på bygningsingeniør, men orker ikke gå studiespesialisering. Vet det går ann å gå yrkesfag som "Bygg og anlegg". Mange mener jeg har for godt hode til å gå "bygg og anlegg". Ligget på 4,6 i snitt i 8 klasse og 9 klasse, men gikk ned til 4 dette halvåret av 10 klasse. Jeg er veldig interessert i å snekre så tenker jeg velger "Bygg og anlegg". Men kunne noen vært så snille å forklare hvordan dette med påbygging etter yrkesfag fungerer. Går det ann å ta opp de fagene? Hjelp, hjelp hjelp!! Sivert Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Anbefaler deg og gå bygg og anlegg, for så og gå læretid og ta fagbrev som for eks. tømrer. Med to års praksis på byggeplasser sitter du på erfaring og kompetanse som er gull verdt om du bestemmer deg for å ta "Y-veien" til å bli bygningingeniør i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå