Gå til innhold

Ny/Brukt forsterker max 5000.

Anbefalte innlegg

Hei, da har min Onkyo TX-NR727 blitt tatt av lynet etter kun få måneder i huset.
Jeg var fornøyd med den og tilkoblingsmulighetene iom at jeg kjører PC og TV signaler gjennom den.
Bruker for tiden focal chorus 816v fronthøytalere og JBL Studio 120c center. Vil kanskje skaffe meg høytalere bak senere.

Jeg er nå ute etter å kjøpe en ny eller brukt forsterker som helst er bedre enn den forrige til under 5000 hvis jeg skal kjøpe en helt ny, hvis jeg skal kjøpe en brukt tenker jeg at 3-4000 er nok.

Så da trenger jeg hjelp av dere til å finne en god erstatter.
Så om dere finner noe skikkelig snacks på finn eller et godt tilbud så er det bare å skrike ut =)

Så forresten komplett selger Onkyo TX-NR636, hvordan er den i sammenligning med den som ble ødelagt?

Så raskt på Finn.no og fant Yamaha RX-V2067 til 3000 i nærheten. Aner ikke om dette er et bra kjøp men det vet dere, og dere finner sikkert bedre tilbud.

Tusen takk for hjelp! =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket med innboforsikring ang erstatning? Eller reklamere dersom den er etpar mnd gammel?

Bare for moro skyld :)

Ellers er Yamaha V2067 utmerket god. Har lillebror V1067 selv på System Audio Ranger fronter, Mantra senter og Klipsch RS52 bak. Min har greit med futt og styrke, og 2067 har mer.

Alltid vært ganske gla i Yamaha. Mange justeringsmuligheter for lydprofiler, og har en ganske varm lyd. Den er ganske fyldig i lavere frekvensene, men blir aldri hjerteskjærende tynn i diskant

God forsterker til 3000 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Onkyo 636 og Pioneer 924 er de som gir mest for pengene, Yamaha er også ett godt valg, skal være litt mørkere i klangen enn de andre.

Funker Focal og JBL sammen bra i front? Etter egen erfaring så funket ikke horn bra sammen med normale høyttalere i front. (prøvde min Klipsch senter med Vienna, og det tok 5 sekunder før Klipschen var på vei ut døra.)

Lenke til kommentar

Om du ikke trenger den på ett par uker, og kan spare opp en tusenlapp til, så har jeg en Onkyo TX NR1010B som jeg skal selge. Like over ett år gammel, og strøken. Selges med kvittering (og da garanti/reklamasjonsrett). Holder til i Oslo.

-----

Hmm, innser at det er litt dårlig å skulle selge noe på ett forum på denne måten, men siden du likte Onkyo-en du hadde, og kunne være ute etter noe brukt, så passet det så bra :-)

Lenke til kommentar

Onkyo 636 og Pioneer 924 er de som gir mest for pengene, Yamaha er også ett godt valg, skal være litt mørkere i klangen enn de andre.

Funker Focal og JBL sammen bra i front? Etter egen erfaring så funket ikke horn bra sammen med normale høyttalere i front. (prøvde min Klipsch senter med Vienna, og det tok 5 sekunder før Klipschen var på vei ut døra.)

Ok, hvordan er 636 opp mot den som ble tatt av lynet da?

Oppsettet er neppe helt optimalt, men jeg syntes det låter bra, men plassen jeg bor med et lite barn er heller ikke optimalt for best mulig lyd, får bedre plass om en stund og da får man få satt det litt bedre opp uten at kona skal rage! :S

Lenke til kommentar

Nokså like egentlig. Før var forskjellen mellom 6-serien og 7-serien til Onkyo kun at 7-serien hadde pre-out. Dette er nå borte fra 7-serien også. Det er bare noen småting, som 10 watt mindre osv, som egentlig ikke har så mye å si til normalt bruk. Siden det er x3x serien, og din var x2x serien, så er den mer oppdatert, da 636 nå også har fått Dolby Atmos, som er ett nytt lydformat på hjemmefronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...