Schreiber Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg har nettopp byttet fra mobilt bredbånd til ADSL fra NextGenTel, men kontakten fra veggen til ruteren er for stor? Ruteren har en liten, hvis splitter hvor jeg skal dytte inn ledningen fra veggen på den ene siden, og en ledning fra ruteren og fastlinjen på den andre siden. Problemet er som sagt at kontakten på ledningen fra veggen til den hvite boksen er for stor, så jeg får ikke plugget den inn. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt et adapter for å ordne dette? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 I boksen med modemet skal du ha en ledning med en vanlig RJ45 kontakt (standard nettverkskabelstørrelse) og en smalere kontakt. Den større enden skal i veggen, mens den smale kontakten skal i DSL inngangen på modemet ditt. Skal ikke trenge å gå på butikken å handle noe som helst. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Hehe, se der ja. Fant en ledning som passet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Det er forskjell på RJ45 og RJ11: http://www.nextgentel.no/privat/hjelp/tema/bredband/hjemmenettverk/kablet-nettverk-ethernet/ Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg er teknisk sett utdannet som nettverksadministrator, men det var for femten år siden. Har ikke fulgt noe særlig med på den siden av nettverket siden da, så kan fint lite om de forskjellige kablene osv. Problemet var at det var mange kabler med i esken, og de aller fleste var like store på begge sidene. I tillegg måtte jeg bytte ut ledningen fra telefonen med en annen. Men nå funker det helt fint, heldigtvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå