birkeline Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har et asus a7n8x deluxe hk, og en seagate 160 s-ata. Når jeg prøver å boote er det ofte at pc'n ikke finner hd'en. Jeg sjekker om det er kablene som sitter løst, og om jeg er heldig finner den da hd'en. Når jeg en sjelden gang klarer å få maskina til windows fryser den. Når jeg starter maskina igjen finner jeg ikke hd'en. Jeg skal prøve å legge inn gamle s-ata drivere. Lenke til kommentar
coil Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 bytt til nyeste biosversjon hvis du ikke allerede har gjort det..hadde tilsvarende problem med 2 maxtor disker som jeg kjørte i raid, løste seg med nyeste bios. Alternativt kan du prøve überbios, som du finner på nforcehq, den kommer med nyere sata bios. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har samma problem jeg oxo! Av og til finner ikke maskina hd'n under oppstart. Må bare slå av maskina og strømknappen på baksiden av kabinettet før jeg starter opp igjen. Utrolig irriterende :gretten: Lenke til kommentar
viggo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Sjekk at harddisken sitter på den ytterste pluggen på ide-kabelen (gjelder hvis disken er master). Prøv også å bytte ide-kabel. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Er ikke sikkert det er IDE kablen det er noe galt med! Kan være strømforskyningen fra kabinettet. Jeg har et Chieftec Dragon Bigtower og har hatt akkurat samme problemet... Har det fortsatt faktisk.. Hvis dataen låser seg og dataen blir litt mere stillegående enn vanlig, dunk på kabinettet temmelig hardt... funker for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå