St1gar Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Kort sagt; jeg re-installerte Windows 7 Ultimate 64-bit, bare for å oppdage at maskinen ikke gjenkjenner enkelte ting som er koblet til maskinen via USB - mus; internettkabel, minnepinne. Jeg vet virkelig ikke helt hva jeg skal gjøre, her. 2X NVIDIA GeForce TITANs i SLI. 32GB RAM. Intel Core i7-3960X. 64-BIT Windows 7 Ultimate. Windows er installert på en SSD-disk. Vennligst hjelp. Endret 23. januar 2015 av St1gar Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Trolig har ikke windows installasjonen installert drivere til HK har du dvd'en med drivere til hovedkortet tar du å installerer kun nettverk og USB først så oppdaterer du dem når du kommer på nett. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Du må som et minimum installere nettverkskortet ditt manuelt. Deretter tar windows update seg av det meste som gjenstår. Personlig liker jeg å installere følgende drivere manuelt, slik at Win update ikke gjør det: - Nettverkskort (som nevnt - denne har jeg liggende klar før jeg re-installerer windows) - Chipset til HK - Skjermkort - USB 3 (denne må man som regel installere manuelt uansett, windows fixer ikke denne for deg) 1 Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Takk for svar. Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Går det an å installere HK-driverne etter at selve maskinen er reformatert, eller må det på en eller annen måte gjøres under selve installasjonen av Windows? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Neida det går fint. Før du re-installerer (sletter partisjon og formaterer) så laster du ned driverne og har dem på en stick elns. Så er du klar. Chipset kan hentes fra hovedkortprodusentens hjemmeside (f.eks asus), eller fra chipprodusentens hjemmeside (f.eks intel). Det samme gjelder egentlig for nettverkskort, lydkort osv også. Du finner det meste på HK-produsentens hjemmeside, men du kan også finne dem hos produsenten av selve chipen (realtek f.eks). Skjermkortet henter du hos nvidia eller amd, alt ettersom hva du har. Installer windows, begynn så å kjøre inn driverene du har på sticken. PS: Du kan slipstreame drivere også. Altså lage din egen lille windows installasjon. Rippe DVD'n din, slipstreame drivere og programmer du måtte ønske, innkorporere USB 3 drivere (slik at du kan installere fra USB 3 port), slipstreame windows updates osv. Du kan få denne reinstallasjonen ned på realtivt få minutter, men krever litt plnalegging og arbeid i forkant. Endret 23. januar 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Problemet er jo at USB-inngangene ikke gjenkjennes. Altså kan jeg ikke overføre installasjonsfilene til maskinen min, for så å benytte dem. (Har ikke lenger CD.) Så er jeg rævkjørt, da? Endret 23. januar 2015 av St1gar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 USB 2 skal da fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå