Gå til innhold

Kjøpe Svovelsyre

Kjemzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke droppe innom en rørleggerforretning og kjøpe den i Mudin-serien som er svovelsyre. Koster ca. kr 300,- pr liter det da.

Mulig det går an å få slik syre betydelig rimeligere. Kommer jo an på hvilken mengde som behøves også da vet du. Du kan sikkert egenimportere slike ting i store kvantum fra kina eller liknende produsentland for en billig penge (relativt sett pr. kg/tonn)

Lenke til kommentar

Nei, kjemisk renhet og styrke har jeg ikke peiling på. Ring Norenco, eller send dem en e-post. Det ville jeg ha gjort. Men, kr 300,- høres rimelig dyrt ut da. Men, det kan også være en overkommelig pris, dersom tilgjengelighet er vesentlig. Pluss, det faktum at mengdebehovet kanskje er lite.

http://norenco.no/butikk/index.php/component/virtuemart/vvs-kjemi/sour-power-avlopsapner-12x1-l-detail?Itemid=0

sour-power.jpg

Lover deg det lukter fis i heimen om man heller en slik flaske i avløpet sitt. Viktig å etterskylle grundig. Det er rimelig etsende.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det finnes sikkert helt klart mer sertifisert mot laboratoriebruk stoffer å få tak i, enn en avløpsåpner.

Men, det kommer an på behovet. Jeg garanterer deg at det er mye svovelsyre i flasken. Men, hva hjelper det, dersom det kun er 50 % (diskvalifisert gjetting fra meg) eller lavere, og du trenger kraftigere syre. Man, kan jo regne med at det er litt redusert siden det selges over disk, men det behøver ikke stille seg slik.

Dessuten bør du også spørre om det finnes tilsetningsstoffer utover svovelsyre. Men, slik jeg forstår produktet så er det temmelig enkelt og rett ut svovelsyre. Hva er vitsen å blande inn enzymer som løser opp hår, slik som et annet Mudin-produkt har, når svovelsyren brenner av det meste.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...