Kjemzi Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Hei alle sammen Lurer på om noen har peiling på hvor eg kan kjøpe 90-99%++ Svovel syre ? Vil prøve ut et ekspriment, setter pris om noen har peiling. Takk! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Du får nå saltsyre på apoteket. Usikker på hvor sur den er i praksis, men ser ut som pH 2. http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?PageID=179&IOID=6966 Du vet du kan svise saften av en sitron ? Rimelig sur den også. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Hva du skal bruke den til? http://aley.toseed.com/retningslinjer-for-deg-a-vite-hvordan-og Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Vidor, liten forskjell på svovelsyre (H2SO4) og saltsyre (HCl), er det ikke? Du kan for øvrig lage saltsyre av svovelsyre ved å tilsette litt NaCl, om jeg ikke husker helt feil. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Sjekk opp hvor konsentrert batterisyre er, det er svovelsyre. Lenke til kommentar
Kjemzi Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Trenger ikkje saltsyre, men svovel syre. Tenker kansje å destillere svovelsyre fra bil batteri visst det er ikkje møje arbaid. Tenker også å bestile onlline, men er vell problemer me tollen? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Hvorfor ikke droppe innom en rørleggerforretning og kjøpe den i Mudin-serien som er svovelsyre. Koster ca. kr 300,- pr liter det da. Mulig det går an å få slik syre betydelig rimeligere. Kommer jo an på hvilken mengde som behøves også da vet du. Du kan sikkert egenimportere slike ting i store kvantum fra kina eller liknende produsentland for en billig penge (relativt sett pr. kg/tonn) Lenke til kommentar
Kjemzi Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Hmm har du peiling hvor sterk den er ? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Nei, kjemisk renhet og styrke har jeg ikke peiling på. Ring Norenco, eller send dem en e-post. Det ville jeg ha gjort. Men, kr 300,- høres rimelig dyrt ut da. Men, det kan også være en overkommelig pris, dersom tilgjengelighet er vesentlig. Pluss, det faktum at mengdebehovet kanskje er lite. http://norenco.no/butikk/index.php/component/virtuemart/vvs-kjemi/sour-power-avlopsapner-12x1-l-detail?Itemid=0 Lover deg det lukter fis i heimen om man heller en slik flaske i avløpet sitt. Viktig å etterskylle grundig. Det er rimelig etsende. Endret 23. januar 2015 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Det finnes sikkert helt klart mer sertifisert mot laboratoriebruk stoffer å få tak i, enn en avløpsåpner. Men, det kommer an på behovet. Jeg garanterer deg at det er mye svovelsyre i flasken. Men, hva hjelper det, dersom det kun er 50 % (diskvalifisert gjetting fra meg) eller lavere, og du trenger kraftigere syre. Man, kan jo regne med at det er litt redusert siden det selges over disk, men det behøver ikke stille seg slik. Dessuten bør du også spørre om det finnes tilsetningsstoffer utover svovelsyre. Men, slik jeg forstår produktet så er det temmelig enkelt og rett ut svovelsyre. Hva er vitsen å blande inn enzymer som løser opp hår, slik som et annet Mudin-produkt har, når svovelsyren brenner av det meste. Endret 23. januar 2015 av G Lenke til kommentar
Kjemzi Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Hmm kan jo prøve å destillere svovelsyra fra den flaska. Men det vil vell varta litt arbaid :/ Takk uansett ! Endret 23. januar 2015 av Kjemzi Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Såpass konsentrert svovelsyre trengs EKSTREMT sjeldent til praktiske formål..... du skal ikke kaste den i ansiktet på ei dame som dumpa deg vel? Endret 9. februar 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Såpass konsentrert svovelsyre trengs EKSTREMT sjeldent til praktiske formål..... du skal ikke kaste den i ansiktet på ei dame som dumpa deg vel? Kunne vel brukt natronlut fra biltema da tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå