Sunden112 Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg tror jeg må ha en Router til hjemme nettverket mitt som kan åpne og stenge kanaler fysisk, har dere ett forslag til innkjøp ? Altså jeg har to maskiner som skal fungere riktig på internett og lokalnett sammen, men jeg vet ikke hva som er best; - skal den stasjonere maskinen ha til gang til internett og dele ut internett via lokalnett videre til bærbar nede i stua..? ... slipper bærbar å bruke Personal firewall for å slippe å bruke prosessorkraft? Dette er vel den billigste løsningen... Eller: - skal begge maskinene ha tilgang til internett og bare ha lokalnett sammen ? men da må jeg jo ha Norton Personal Firewall på begge maskinene... Dette er vel den dyreste løsningen, og den bærbare maskinen har mer å tenke på... Eller finnes det enklere måter å gjøre dette på... ? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du trenger bare en router som gir internett tilgang til begge maskinene. Du trenger ikke noe firewall software innstallert på noen av maskinene siden NAT delen i routeren dekker de fleste hjemmeløsningenes behov. Ang hvilke router så kan man vell bruke det meste. Bruker selv Zyxel og det fungerer fint. Lenke til kommentar
Sunden112 Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Ok, Jeg har lyse sitt fiberotiskebredbånd her hjemme i Stavanger, og kjøre Norton Internet security på begge og føler meg fremdeles ikke trygg... altså det du sier er at jeg trenger ikke Norton Internett security hvis jeg har Router som inneholder nat...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå