Mr_Tiger Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Vel, da har sjeg kommet ditt at jeg vil gå over til HS2pro fra HS2pro. Har lest litt her på forumet men har egnetlig ikke blit noe klokere på hvordan dette kan gjøres. Ser at noen har lagd et script får å konvertere filer fra hs2 til hs3, noe som slettes ikke høres ut som en enkel prosedyre. Hvordan har dere gjort det? Er det tryggest å bygge opp systemet på nytt? Er det mulig og kjøre både hs2 og hs3 fra samme manskin, slik at overgangen kan gå over tid?...evt, hvordan gjøres dette. Håper noen kan hjelpe meg igang. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Og, må jeg kjøpe alle plug-ins`ene jeg har til hs2 en gang til?(altså til hs3) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 HS2 og HS3 på samme maskin fungerer utmerket. Plug-Ins må (tror jeg, jeg gorde det) kjøpes på nytt. Å gå fra HS til HS-PRO er vel bare et serienr. - trur eg. Last ned HS3, begynn og lek - det er verdt det. Nå ser GUI-en faktisk proff ut. Lykke til. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 I praksis er det ikke så mye en oppgradering som det er å begynne på nytt. Du får f.eks. ikke flyttet over Z-wave enheter, de skal importeres på nytt (for det har skjedd for mye i Z-wave håndteringen mellom versjon 2 og 3). RFXCOM har sin egen export/import rutine, så den er grei. Eventer er også så til de grader skrevet om at du heller ikke får flyttet over dem. Men du verden så mye lettere det er når du har flyttet over... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Så du mener at jeg må ta Aeon Labs Z-Sticken min og gå rundt og importere alle z-wave komponentene mine på nytt? Da kan jeg vel ikke kjøre hs2 og hs3 på samme maskin med samme Aeon stick? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Nei, nei, absolutt ikke! Bare gå til Plugins -> Z-wave -> Controller Management. Og velg "Import node info from controller and scan devices": ... men du kan ikke kjøre HS3 og 2 samtidig. Endret 27. januar 2015 av Moskus Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Hva med alle navn jeg har satt på all modulene mine, vi de bli slettet. Blir jo litt håpløst å finne hvem som er hvem hvis alle kommer opp med navn de hadde når jeg installerte dem. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Herregud, de kom bare opp som noder? er jo håpløst og vite hvem som er hvem. Trur jeg går og griner meg til søvn.....natta Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Slapp av, følger du guiden ser du enkelt nr. og navn. Positivt at du får rydde litt i navnene. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg har laget et script for å navngi HS3-devicer på bakgrunn av HS2. Mener det står i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638119 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Slapp av, følger du guiden ser du enkelt nr. og navn. Positivt at du får rydde litt i navnene. Hvilken guide? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg vet ikke om det er denne Morgens sikter til, men min semi-automatiske måte finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638119&p=22134990 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 uff, dette hørtes komplisert ut:( Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det kunne vært gjort lettere, ja. Men veldig vanskelig er det ikke. Scriptet ser stort og skummelt ut, men du trenger ikke forstå det for å bruke det. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Får teste ut litt i kveld . Kommer nok med flere spørsmål da:) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Ditt første problem er å lage en tekstfil som inneholder nodenummer, location2, location og navn, tab-separert. Jeg kopierte "Z-wave Who Am I" fra HS2 inn i Excel, og formaterte det der. Kopierte resultatet i en tekstfil. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Slapp av, følger du guiden ser du enkelt nr. og navn. Positivt at du får rydde litt i navnene. Hvilken guide? https://www.youtube.com/watch?v=MUzNulK_zz4&spfreload=10 se denne, det er en post på homeseer sitt forum som gir stegvis forklaring. det ser komplisert ut, men er absolutt verdt jobben. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Slapp av, følger du guiden ser du enkelt nr. og navn. Positivt at du får rydde litt i navnene. Hvilken guide? https://www.youtube.com/watch?v=MUzNulK_zz4&spfreload=10 se denne, det er en post på homeseer sitt forum som gir stegvis forklaring. det ser komplisert ut, men er absolutt verdt jobben. Flott, har du en link til posten på homeseer sitt forum også. Ser at det er flere tråder om dette, så jeg er ikke helt sikker på hvem du mener:) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 http://board.homeseer.com/showthread.php?t=163318 http://board.homeseer.com/showthread.php?t=167033 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Prøvde å kjøre den convert filen fra linken over. Når jrg inmporterte device`ene fra z-sticken fikk jeg fremdeles ikke opp navn på modulene mine bare noder 1,2,3,4 o.s.v Legger med loggen fra convert programmet og der kan de se ut som den ikke har tatt med seg devicene. Database->Opening (Mode=Read) up HomeSeer database: C:\Program Files\HomeSeer HSPRO\config\sample.mdb Database->Loading Devices... Load Config->352 total devices loaded. Load Config->Loading Events... Load Config->102 total events loaded. Database->HomeSeer configuration database C:\Program Files\HomeSeer HSPRO\config\sample.mdb has been closed. ->HS2 database contains 102 Events. ->HS2 database contains 352 Devices, devices are NOT imported. Importing Event->Group:Varme - LoftstuaName:Termostat loftstue, Jobb Importing Event->Group:GraferName:Virtual graf_hovedsoverom/loftstua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå