Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netgear ruter og mediaserver

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Netgear AC1900 smart Wifi Router. 1 GHz Dual Core Processor. Exstreme speed & range. Model R7000. Er litt usikker på om det er den rette routeren for meg. Jeg ønsker god rekkvidde. Samtidig så ønsker jeg mulighet for å bruke ruteren som mediaserver. Kunne lagre bilder, filmer og musikk der som nå er på pc en. Spille musikk på anlegget og vise bilder og filmer på tv. Og at alle kan styre det med sin egen iphone eller pc. Har chromecast, og har lastet ned plex mediaserver. Nå henter alle musikk fra min pc, og når den går i dvale må den logges på med passord igjen. Og det er det bare jeg som har. Jeg leste et sted at mange rutere kunne brukes som mediaserver ved å koble til en hardisk. Enkelte har kanskje hardisk også. Jeg har ikke så mye peiling på alt dette her. Så håper på litt tips og råd.

Endret av lisene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC'en må jo ikke gå i dvale! :eek:

Sånn ellers tror jeg det er en grei router. Den støtter i alle fall DNLA media server, så muligheten er der. Da er det ekstern harddisk og USB-port som gjelder. Svært få (om noen) av disse routerne har innebygget harddisk.

Det er bare å lese bruksanvisningen, eller søke opp en på youtube, så bør det gå i orden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg koblet en ekstern hardisk på ruteren.  Jeg har aktivert itunes server på ruteren.  Jeg har chromecast på stereoanlegget.  Jeg lastet ned FileBrowser som fungerte greit å se bildene på tv.  Klarte enkelte ganger og spille en sang fra hardisk til anlegg, men ikke hele mappen sammenhengende.

Hvis noen har litt råd og tips setter jeg pris på det.  Bl.a. hvilken app jeg bør laste ned på iphonen for å styre det.  Jeg har allerede plexappen. Det står servere og Add a connection manually der det er valgt port 32400 og jeg kan skrive inn en adresse på appen.  Dette har jeg ikke peiling på, men lurte på om det kan være et sted jeg kan komme til hardisken og hente musikken. At jeg kan bruke plexappen til det eller må laste ned noe annet? Ønsker også å kunne styre musikken med pc-en.

Lenke til kommentar

Flytte harddisken tilbake til datamaskinen og deaktiver dvale funksjonen og bruke Plex vil være det enkleste. Harddisk tilkoblet router har jeg hatt endel problemer med. De har også en tendens til å knele når den får oppgaver som egentlig er tilegnet en datamaskin. 

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...