Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan bridge inteno DG301b? Umulig?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg og gutta mine har nett fra nextgentel, og vi har slitt ganske lenge nå med ustabilt nett. Noen ganger så bare detter det av helt tilfeldig. Noen ganger så bare er det usakelig tregt, og hakkete. Vi er 5 stk, som deler på 30/ mbs noe som jeg mener ikke er noe problem. Vi har ringt nextgentel, men bare fått som svar at alt var ok. Nå har vi invistert i et Asus RT-n66u router, som vi håpet på skulle være løsningen. Der tok vi feil, og fikk oss enda et problem. Vi får ikke bridga de sammen, selv etter flere timers forsøk og lesning. Jeg har lest at noen har klart det, men ikke hvordan de har klart det.

Vi holder på å bli gærne, så hvis noen har klart å bridge en inteno DG301b med en Asus RT-n66u. Det hadde vært utrolig hjelpsomt om jeg kunne fått en beskrivelse på hvordan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut av LAN-port på Inteno'en, inn på WAN-port på ASUS'en. That's it.

Det du i tillegg bør gjøre er å sette Inteno'en i bridge mode. Da vil den ikke gjøre noe routing i det hele tatt, og kun videresende den offentlige IP'en til Asus'en, som tar seg av hele jobben.

Hvis det faktisk er et problem med linja og Inteno'en mister sync mot sentralen, vil selvfølgelig ingenting av dette hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...