Gå til innhold

Oppgradering fra i7-2700k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt et 970 :), kansje jeg burde skaffe en bedre cpu kjøler og klokke den litt opp :D!

Hvis du velger en av de store CPU kjølerene til Noctua f.eks, så kan du klare iallefall 4.2 Ghz. Kanskje 4.6 om du er heldig på 1.35-1.38v under load. Bare hold core load temps under 80 grader.

Lenke til kommentar

Har kjøpt et 970 :), kansje jeg burde skaffe en bedre cpu kjøler og klokke den litt opp :D!

Hvis du velger en av de store CPU kjølerene til Noctua f.eks, så kan du klare iallefall 4.2 Ghz. Kanskje 4.6 om du er heldig på 1.35-1.38v under load. Bare hold core load temps under 80 grader.

Er 2700k virkelig så dårlig på klokk?

Lenke til kommentar

Dårlig? 2600K/2700K gikk kanskje opp til 4.8 Ghz, men ikke stort mer på high-end luft eller vannkjøling. Jeg har en 2600K fortsatt som kjører på 4.5 Ghz og 1.35v. Min er god for mer, men da må jeg øke volten så mye at jeg får problemer med varme.

Lenke til kommentar

26/2700K er ikke noe dårlig CPU.

Har ikke skjedd noe nevneverdig på forbrukersiden av CPUer siden den kom ut desverre.

Så kjøp deg en grei CPU kjøler viss du ikke har og klokk CPUen din, du får den til 4.5GHz til 5GHz, alt etter hvor god chip du har fått!

Lenke til kommentar

Dårlig? 2600K/2700K gikk kanskje opp til 4.8 Ghz, men ikke stort mer på high-end luft eller vannkjøling. Jeg har en 2600K fortsatt som kjører på 4.5 Ghz og 1.35v. Min er god for mer, men da må jeg øke volten så mye at jeg får problemer med varme.

Stusset litt siden min 2500k kjører 4,8Ghz og load overstiger sjelden 50 grader. Tror 60 er det høyeste jeg har sett, da med videoredigering + nettleser og annen multitask. Sitter en H70 på den.

Lenke til kommentar

Stusset litt siden min 2500k kjører 4,8Ghz og load overstiger sjelden 50 grader. Tror 60 er det høyeste jeg har sett, da med videoredigering + nettleser og annen multitask. Sitter en H70 på den.

Prøv et par timer med LinX så får du se tempen da :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hyperthreadingen og større cache i 2600k/2700kgjør den litt varmere enn 2500k under samme forutsetninger ellers.

Cache får man ikke gjort noe med men uten HT feller temperatur ganske signifikant.

Mener noen gjorde en sammenlikning med 4.5Ghz reetablering av klokk etter kun CPU bytte til i7 og det var 8-10 grader forskjell med HT on og i7 kontra den gamle prosessoren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...