Monica Jansen Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Hei. Jeg bor på leige omsorgsbolig. Der på terrassen har kommunen laget tett hekk sån at vi skal få privatliv. Men allikevell kommer det unger å ungdomsskoleelever å driver å tråkker å går forbi der og der er vinduene mine, sån at de går inn i privat område å kan se inn. I dag så sprakk det for meg og jeg gikk ut å sa på en kjefte/streng måte at hun ikke måtte gå i hagene til folk. Hun bare såg på meg å lagte en grimase og så gikk hun videre. Snakk om uforskammethet av denne ungen. Det går ikke an å ha persienner oppe for å få inn lys engang. Synes dere at unger å andre fremmende bør få gå i private hager, eller syns dere også at det er frekt? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Selvfølgelig er det frekt, men som det snakkes så mye om så er barn å unge nå til dags totalt frarøvet folkeskikk. Når jeg var ung så sprang vel jeg også gjennom en del hager i nabolaget for å spare tid. Ble aldri snakket til, men dette var jo for noen år siden så barn og unge løp vel rundt bestandig og voksne tenkte vel ikke mere over det. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Så ungdommen kryper gjennom den tette hekken, for å gå inn i hagen din? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Så ungdommen kryper gjennom den tette hekken, for å gå inn i hagen din? Ja. De presser seg inn mellom leilighetsskilleveggen og hekken. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Barn gjør som de vil. Dersom de vil gå gjennom hagen din, så er det antagelig lite du kan gjøre med dette. Nytter ikke å kjefte på barn da de vet at de har noen millioner voksne i ryggen som står klar til å synes synd på et stakkars uskyldig lite barn som ble så skremt av en voksen person. Jeg ville heller snakket til dem som om de var voksne. Forklart hvorfor du ikke vil at de skal gå i hagen din og bedt dem være så snill om å ta hensyn til dette. Liten mulighet for at det vil virke, men ved å kjefte risikerer du at det går sport i å gå gjennom hagen din. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Hageslangen , virket for meg der jeg bodde før. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Ta kontakt med ungdomsskolen. Problemet blir sikkert ikke borte, men mulig noen av ungene er fornuftige og tar hensyn om lærere og/eller foreldre tar en prat med de, slik at problemet blir mindre. Finnes det noen måte å stenge eiendommen på en bedre måte? Er det mulig med vannspreder koblet til en slags bevegelsessensor? Mulig det finnes morsomme måter som gjør det ubehagelig for ungene å gå gjennom hagen, uten at det er ulovlig. På en eller annen måte kan du legge ut et rykte hos ungene i nabolaget at du har en svær bikkje som du setter løs etter unger som går gjennom hagen din. Endret 22. januar 2015 av Molekylet Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Personnalet har tatt kontakt med både barneskolen og ungdommskulen, men det virker som om folk gir blaffen i oss som bor på omsogsboligs privatliv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå